Søgning på: det blomstrende slagsmål analyse. Resultater: 14141 til 14160 af 23877
-
"De Hvide Mænd" - Kenneth Bøgh Andersen
ForumindlægHejsa!Der er vel ingen der har en slags analyse liggende af bogen "De Hvide Mænd", hvor i der er skrevet noget om samfundet, personerne, personernes forhold til hinanden osv.Hvis I har, så skriv straks. -
Tema og budskab i eventyret Rødhætte
ForumindlægHey kan nogen hjælpe mig jeg er ved at lave en analyse af Rædhætte og jeg mangler stort set kun temaer og budskabet kan nogen hjælpe mig? -
Til storbyens pris
ForumindlægHey Jeg skal op i eksamen i dansk og har trukket essays... VIlle bare høre om der var nogen der har analyseret Til storbyens pris af Dan Turell? Hvis du har vil du så ikke være sød og sende den? Mvh Casper E-mail: [email protected] -
HJÆLP! diskursanalyse af Obama's indsættelses tale
ForumindlægHej Jeg skal lave en diskursanalyse af Obama's indsættelsestale, men har ingen idé om hvad man skal gøre, har lavet en analyse af talen, men forstår ikke hvordan man laver en diskursanalyse...? nogle der kan hjælpe?? -
Stilperiode 1948
ForumindlægHej. Er igang med at analysere et værk af Salvador Dali. Er der nogen der kan fortælle mig hvilken stilperiode år 1948 ligger under? Vh Sebastian -
Hjælp...til skriftlig eksamen i dansk
Forumindlæghej... er der ikkenogen der har en analysemodel til henholdsvis noveller, eventyr osv som de vil dele med mig og andre. Jeg ernemlig elendig til at skrive stile........ og især analysere og fortolke -
Ole Sarvig "Husene" og "Du"
ForumindlægHej derude. Er der nogen som tidligere har gennemgået Ole Sarvigs to digte: "Husene" og "Du" med analyse og fortolkning? Jeg beder blot om nogle notater. På forhånd tak -
Skriftlig eksamen
ForumindlægVil bare lige høre om der er nogen er jer der skrev opgave 5, analyse og fortolkning af Solvej Balles tekst IV??Kender ingen der skrev den, og kunne godt tænke mig at høre hvad andre fik ud af den? -
eksamen synopse
Forumindlæghejjeg trak fordybelsesområdet SAGPROSA og skulle vælge en primær tekst og en sekundær tekst..det har jeg nu gjort jeg har valgt "Børn syge af natlige sms'er" som den artikel jeg vil arbejde i dybden med..så ville jeg høre nu når jeg skal til at skrive synopsen skal jeg skrive hvad ... -
Vaser og monumenter
ForumindlægEr der nogen der har eller kender en god hjemmeside med analyser, forklaringer eller notater til skulpturer og vaser fra "Oldtidens grækenland - græske billeder" og "Græsk og romersk kunst"på forhånd tak! -
Fysiske processer der er centralefor udviklingen af en rumstation
ForumindlægHej. Jeg har brug for lidt hjælp til min AT synopsis. Jeg skal finde nogle fysiske processer, jeg skal analysere, der er centrale for udviklingen af rumstationen ISS. Jeg håber meget på jeres hjælp. Mvh. -
Helle Helles køreplaner
ForumindlægHej derude... Jeg skal lave en analyse af Helle Helles novelle køreplaner. Jeg kan ikke finde ud af hvilke værdier, personerne står for. Så hvis der er nogle der kunne hjælpe mig med det ville det være dejligt. -
"Godheden selv"
ForumindlægHej. er der nogle, som har læst "Godheden selv" eller blot et uddrag af den. jeg skal nemlig lave en analyse og fortolkning af et uddrag, men ved ikke hvilke aspekter jeg skal tage fat i! ?? -
Vorherrebevars af Tove Ditlevsen
ForumindlægEr der nogen der har analyseret Tove Ditlevsens novelle ''Vorherrebevars'' ? Hvis der er, er der så nogen der kan hjælpe mig med tid og miløj, sproget og komposition? På forhånd tak :) -
2 korte spørgsmål om litterær perioder op til Dansk Mundtlig - 9. klasse eksamen
ForumindlægHej. 1) I en analyse, hvordan finder man ud af hvilken litterær periode en tekst fra fx 1850 er skrevet i? 2) Hvilke litterære perioder er nødvendige (gode) at have styr på? På forhånd tak -
iliaden
Forumindlæghej.. er der nogen som ligger inde med nogle noter til iliaden? evt. analyse af delene 1, 3, 6 og 18 eller lign?ville være en stor hjælp.. har en deadline i morgen.. -
Komposition i videoen 3 x s frederik fetterlein.
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til min analyse af reklamen, ''skygge, solhat og solcreme med frederik fetterlein i hovedrollen. Jeg har brug for hjælp til kompositionen i reklamen, så hvis der var en der ville se reklamen, og finde kompositionen i den ville det være en stor hjælp. -
Let America Be America Again
ForumindlægJeg vil bare spørge om der er nogen, der har notater til ”let america be america again”, som de vil dele med mig :).. sidder nemlig i en vanskelig situation- kan ik rigtig analysere digtet :S -
Bilag i opgaven
ForumindlægHej. Jeg vil høre, om nogen ved noget om, hvorvidt de kilder, man har analyseret (fra nettet!), skal vedlægges som udprintet udgave til synopsen, eller om man bare skal lave en henvisning i litteraturlisten om, hvilken side man har dem fra? Mvh. Sarah -
Syntaktisk
ForumindlægDerfor er jeg så rød. Hvordan laver man syntaktisk analyse af den sætning Mit but: er=verballed. jeg=subjekt. så rød= subjektsprædikat. Hvad er ''derfor''
