Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 14161 til 14180 af 27496
-
Reaktionskema
Forumindlægsidder og skal afstemme nogle reaktionsskemaer og gik i stå til denne: Al + Ag^(+) --> Al(3+) vi arbejder med oxidationstal lige pt. -
Alkohol substitutionsreaktion
ForumindlægHej, er der en der kan hjælpe mig med følgende opgave: Vis hvordan pentanol kan dannes ved substitutionsreaktion. Hvor mange forskellige alkoholer, kan der dannes, og hvad hedder de? Tak på forhånd. -
E2 og E1
ForumindlægJeg er ved at skrive om tre forskellige reaktionstyper: elimination, addition og forbrændning. Under eliminationsreaktionen stødte jeg på to E2 og E1. Jeg har søgt en del på nettet og kunne kun finde frem til sider hvor det stod på engelsk (hvilket ikke er min stærke side). Der står heller ikke n... -
Spektroskopi opgaver
ForumindlægHej, Er der nogle der vil give nogle hints til hvordan følgende opgaver skal løses (Stof 1, Stof 2, Stof 3 og Stof 4): http://elias.ribekatedralskole.dk/kemi/IKT1511/indhold.htm På forhånd tak! -
Kvælstof, N
ForumindlægHvilke (bio)kemiske aspekter kan man komme ind på i forbindelse med kvælstofforurening? Råd til materialesøgning til SRO i dette emne? På forhånd tak! -
Termodynamikkens første hovedsætning
ForumindlægSærlig opgave III Jan. 2011, Opg. 1 Juni 2001, Opg. 1 Juni 2002, Opg. 1 Et mol helium (25,00 grader C og 4,00 bar) er indesluttet i en beholder med et gnidningsfrit og vægtløst stempel. Varmekapaciteten af en monoatomig gas (og dermed også helium) er CV,m= 3/2 R Gassen udvides til det dobbe... -
abtraks gruppe
Forumindlægnogle der kan hjælpe med følegende bevis: for et hvert element i en abtrakt gruppe findes præcis et omvendt element .... håber I kan hjælpe.... -
sucroseopløsning
ForumindlægBeregn, hvor mange gram sucrose (C12H22O11, Molvægt = 342) der skal anvendes til at lave 1 liter 0,5 mol sucroseopløsning (stamopløsning) dette er formlen jeg skal bruge M*n = m men skal den omskrives til dette? M/m = n M = 342 m = 0,5 er det her rigtig? n = 684 -
er den reaktionsvillig?
ForumindlægHej, er et stof reaktionsvillig hvis den har 2 funktionelle grupper? Eller hvordan er det nu, at man når frem til om den er reaktionsvillig eller ej. Jeg tænker på stoffet salicylsy.Se evt. strukturformlen her:http://www.biosite.dk/leksikon/salicylsyre.htm -
verdensbillede(r)
ForumindlægKan man få dette underemne til at passe under hovedemnet, "en klode, flere verdener"? I givet fald, kunne jeg godt ønske mig, hvis nogle havde nogle eksperimenter eller forsøg, som de ku sende mig? Evt. notater osv om det. Ku virkelig være brugbart! På forhånd tak. -
resonans formler?
ForumindlægHi :) jeg ved at resonans formler betyder at de forskellige struktur men samme kemisk formel! men skal man så ikke tage hensyn til ladninger? På forhånd mange tak! Sandy -
uhindret amin
Forumindlæghey jeg er i et projektarbejde støt på betegelsen uhindret amin eller rettere unhindered amin, er der nogen der forklare mig hvad en unhindered amin er? -
Carboxylsyre: Deadline kl. 20
ForumindlægHej er der en venlig sjæl, som lige kunne skrive med mig over indbakken, jeg skal lige være sikker på det jeg har skrevet er korrekt. -
hjælp til én redoxlinging!
ForumindlægEr der en der kan FORKLARER og samtidig vise mig hvordan man løser følgende redoxlignig?: 2S2O3(2-) + I2 --> S4O6(2-)+2I- (2-) = 2- ovenover 3 tallet! -
Zink i rustindikator?
ForumindlægHej alle :D Sidder med et problem jeg ikke helt kan gennemskue. Jeg har lavet et forsøg hvor jeg viklede en zinktråd uden om en jerntråd. disse to tråde lagde jeg så ned i en rustindikator, hvor opløsningen herefter blev rød efter et stykke tid. Da opløsningen ikke blev blå, må det vel skyldes at... -
HJÆÆLP!! ER DESPERAT!!!
ForumindlægHej... Er der nogen der kan give mig en nem, og kemisk forklaring på hvad benzin er? Håber virkelig i kan hjælpe. -
syre-base ligevægt (haster)
ForumindlægDimethylamin, (CH3)_2NH er en organisk base, som er letopløselig i vand. 1) Hvordan beregnes pH for en 0,0258 M vandig opløsning af dimethylamin ved 25 grader celsius? Jeg har kun 1 opløsning, som er koncentrationen af dimethylamin. Kan ikk se , hvordan pH skal findes ud fra det.. håber nogen ... -
Elektronpar?
ForumindlægHvor mange bindende elektronpar er der i SO3? -
HJÆLP!
Forumindlægjeg er gået helt i stå ved den her opgave.. -
pKs
ForumindlægHej Jeg er igang med en opgave, men jeg er gået i stå med den, håber i kan hjælpe :) Opgaven er i den vedhæftede fil. For at beregne pH, har jeg brug for ks eller pks, men hvordan beregner jeg det ud fra de data der angivet? På forhånd tak´:) vh. Hans C.
