Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 14181 til 14200 af 33566
-
Online notat database
ForumindlægJeg spiller i øjeblikket på mit sidste kvad i gymnasiet, men her op til eksamen tiden, kom jeg på ideen om at lave en online notat database hvor alle kan supplere med hvad de ved og derved stykke et godt grundlag sammen for alle der skal have lidt ekstra med på vejen til eksaminations lokalet.Til... -
idealgasligningen
ForumindlægHej jeg har haft om idealgasligningen men jeg har svært ved at isolere de forskellge værdi er der nogen der har en alla formelsamling hvor man kan se hvordan`? F.eks. p * V = n * R * T Hvordan isolere jeg T eller en anden værdi? På forhånd tak! -
Har I teksten?? Meget hurtig!!
ForumindlægHej. Har nogen af jer teksten "Villy" af Charlotte Weitze - ikke en analyse, men selve teksten??? Jeg ville gøre alt for at få den!!! Og gerne virkelig hurtigt!!! Smil Marie. -
eksamens spg. differantialregning
Forumindlæghej,jeg har et par spørgsmål, som håber I kan svarer på.hvordan kan et spørgsmål i differantielregning lyde? (mat. b-niveau)Har I nogle forslag til en disposition hvis man trækker "differantielregning"?Jeg ved ikke helt, hvad jeg vil starte med hvis jeg trak dette emne ?_? -
supplering
Forumindlægheyhar en veninde som har søgt ind på radiografuddannelsen med er blevet afvist da hun ikke havde et snit på 6 i mat A som var et krav, nu spørger hun mig om hun kan nå at supplere det, og hvis ja skal man så til eksamen igen?jeg kunne ikke rigtig svare hende derfor spørger jeg herinde.. -
Bestemmelse af kvartilsættet og procentdel
ForumindlægJeg har problemer med en opgave som lyder: Pr. 1. januar 2013 har man opgjort aldersfordelingen af københavnere mellem 30 og 70 år, der har taget en lang videregående uddannelse. Aldersfordelingen fremgår af nedenstående tabel. [alder,30-40,40-50,50-60,60-70] [uddannelse.,28738,13128,6608,5129] ... -
Andengradsfunktioner
ForumindlægHjælp!!! Har fået en matematikaflevering, som selvfølgelig skal afleveres. Men forstår overhovedet intet! Nogle der evt. vil hjælpe??? Min opgave lyder såldedes: "Med udgangspunkt i nedenstående to forskrifter for andengrads funktioner skal du vise, hvordan du med teori fra kapitlet om ... -
Hjælp!!
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave?? -
Rumgeometri
ForumindlægHej, jeg ville bare spørger, om der nogle der kunne hjælpe mig med min opgave, da jeg er helt lost. Den lyder på: Bestem parameterfremstilling af linjen som går igennem A(1,2,2), B(3,-4,-2) Tak på forhånd! -
Hjælp til opgave omkring Valves
ForumindlægHej... Håber der er nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver, er helt blank :(http://peecee.dk/?id=3911 (opgaven er på engelsk)Jeg tror nok det er lykkedes mig at lave nr 1, men det går virkelig helt galt ved nr 2 osv...På forhånd rigtig mange tak :) -
Eksamensspørgssmål
ForumindlægHej jeg har svært ved at finde ud af hvad man kan svare til dette spørgsmål vi har fået stillet, min opgave lyder som følger: Skriv en disposition til nedenstående eksamensspørgsmål. Dispositionen skal max fylde en A4 side, hvor I beskriver/tegner de relevante begreber, formler, figurer og vigti... -
Løsningsmuligheder
ForumindlægEn fåreavler vil opsætte en rektangulær indhegning langs en å. Der skal ikke være være hegn ned til åen. Han råder oer 150 meter hegn. Er det nok til at få indhegnet et areal på 3200 m2? Løs opgaven på 3 forkellige måder?Øh..skal den regnes sådan?noget med, at:Der er sidderne x,x,også er der 150 ... -
Mikro økonomi - undervisning
ForumindlægHar følgende oplysninger: QD = 200 – 2·P Q viser antal timer i tusinder, og P er timeprisen i Euro. For monopolet er de samlede omkostninger ved produktionen (Q) givet ved følgende funktion: TC = 25·Q + 0,125·Q2 Har brug for hjælp til følgende: - Beregn og illustrér grafisk antallet a... -
løs ligning
Forumindlæg3*1,7'x=12 (1,7 er opløftet i x) -
Dansk
ForumindlægHvad er en Spændingskurve ? -
Hvad er Geometriske principper?
ForumindlægHvad er Geometriske principper? -
Tangent ligning
ForumindlægHejsa.. Opgaven lyder at jeg skal finde en ligning for en tangent til funktionen f(x)=1/(x-2) og den får jeg til at være y=3/2-x/4 nu skal jeg så finde endnu en tangent til samme graf. og jeg ved at tangenten er parallel med den anden. og det betyder jo så at de har samme hældning men ved ikk... -
Statistik og nspire
ForumindlægHej jeg sidder med opgave 10 i den vedhæftede fil. Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal håndtere den? Der er fire felter hvor jeg normalt er vant til 2. Er der nogen der kan fortælle hvordan jeg løser denne opgave på nspire (mht. forventede, chi^2-test osv)? -
Determinant metoden
ForumindlægHvis jeg skal løse ligingsystemet for 2 ligninger og at det(a,b) giver 0 må vektorerne være paralelle. Men så behøver jeg ikke at regne videre, men hvordan argumentere jeg for det? -
Diplomingeniør i integreret design
ForumindlægHej folkens :) Hvorfor er det ikke mere populært at være diplomingeniør?? Alle bliver optaget på integreret design, men sys det lyder som et fedt studie! Har man bedre muligheder med en civil ingeniør i design fra DTU eller hvad? - Anders
