Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 14201 til 14220 af 46442
-
SRO - darwin - problemformulering
ForumindlægSidder og skal igang med en idé til min problemformulering til min 3. års opgave (SRO) skriver i fagene dansk/biologi og har valgt emnet "darwin". havde egentlig tænkte på at biologidelen skulle være en redegørelse for hans teorier og danskdelen en redegørelse for den darwinistiske skri... -
SRP- Klage!
ForumindlægHej allesammen Jeg har skrevet i Bioteknologi A og Historie A, om brystkræft og kræftensbekæmpelse. Jeg har tænkt mig at klage over min SRP karakter, da jeg ikke tror jeg fortjener den overhovedet. Jeg har fået feedback, men det er jeg yderst utilfreds med. Derfor har jeg tænkt mig at klage, me... -
Karaktergennemsnit
ForumindlægHej alle! Om to uger bliver jeg student, hurra... Men min veninde er på ingen måde glad! Hun har ikke andet i hovedet end frygten for at dumpe.. Hun har ikke super gode karakter, men jeg synes bestemt ikke at hun skal frygte at hun dumper. Hun er studenterkursist (stx på to år), og da jeg ikke... -
Gyser ideér
ForumindlægHey. Jeg skal skrive en stil i dansk. Emnet skal være en gyser og jeg har ikke flere ideér. Har ca. 3 dagde igen før den skal afleveres. Ville høre om i havde nogle ideér men her er den: Ib var hjemme da han hørte en lyd. Han gik ud for at se om det var hans mor der kom hjem. Men der var ingen, s... -
Haster! SSO!
ForumindlægHej.. Jeg er blevet lidt i tvivl om min SSO. Skriver i historie, men det meste af mit materiale er på tysk. Ville bare høre om jeg skal oversætte citaterne til dansk? Både de tyske og engelske? F.eks hvor jeg oversætter til dansk og laver en fodnote hvor jeg skriver "oversat fra tysk til d... -
Matematik A, srp
ForumindlægHej alle! Jeg skal skrive srp, dog først til næste år! Jeg har Mat A, engelsk A, kemi B og fysik B... Jeg har simpelhen ingen ideer! nogle der har nogle forslag? Vil helst undgå de tunge emner som matematik i oldtidens rom etc. Kunne godt tænke mig at skrive i matematik og engelsk eller m... -
Hvilke hovedområder kan jeg skrive i??
ForumindlægJeg skal til at lave AT7 og skal aflevere valg af fag i morgen. Vil skrive om "det perfekte samfund" og bruge Platon-Staten + Utopia.. Går ud fra at jeg skal skrive i engelsk (humanistisk) og historie (samfundsfagligt) men er ikk sikker? Har set at andre har skrevet om i hvert fald Plat... -
Adgangskravs for universitetsuddannelser
ForumindlægFindes der universitetsuddannelser, som man ikke kan komme ind på uden biologi B eller samfundsfag B? Selve bacheloruddannelserne biologi og samfundsfag kan godt tages for studenter med evt. kemi B og historie B ifølge uddannelsesguiden. Jeg har ikke selv været i stand til at finde uddannelser,... -
biologi - brug af metode
ForumindlægHej, jeg har valgt emnet opdagelsesrejser i fagene historie A og Biologi C. inden for biologi, fokusere jeg på tre ekspeditioner; Danmarksekspeditionen, opdagelsen af bæringsstrædet, og Stanley og dr. Livinstone. jeg skal så se på de sygdomme de blev udsat for; infektioner, skørbug og parasitter.... -
BBC og CNN
ForumindlægHej, jeg prøver at finde BBC og CNN's historie gennem tidens løb. Men kan ikke finde noget. Jeg vil fx gerne finde noget om deres nyhedskriterier (hvad de startede med) og hvordan det er nu. Jeg har læst i en artikel, at BBC var de første der fremsatte perspektiv i deres udseendelser.. MEn vi... -
1910-1920
ForumindlægHej er der nogle som lige kan remse de vigtigste begivenheder op fra perioden 1910-1920, både fra DAnmarkshistorien og VErdenshistorien, jeg ved dog godt der er første verdenskrig(1914-1918) Men andet? På forhånd tak. PS : Hvis nogen havde noter eller noget om perioder eller tider indenfor his... -
2 årsopgave, litteraturliste?
ForumindlægHej alle sammen. Så er det tid til 2 årsopgave jeg vil bare lige have svar på et spørgsmål. Jeg skriver i historie. Og med hensyn til indledningen, når jeg har lavet den. Kan jeg så godt lave en præsentation af litteraturlisten efter indledningen? Når jeg laver denne præsentation skriver jeg k... -
Kvinderettigheder
ForumindlægHej studieportalen Jeg er ved at skrive DHO, og har valgt historie med underemnet kvinderettigheder med fokus på 1900-tallet. Jeg sidder lidt fast i et spørgsmål om, hvorfor det tog så lang tid før ligestillingen kom til. Har i nogle inputs, og måske nogle steder jeg kan finde noget om det? Har ... -
Er dette en argumentation
ForumindlægEr denne tekst en argumentation? "Men for mig er dansk bare noget, man er, uden at man skal kunne definere det nærmere. Skulle jeg definere det, ville de være noget med sproget, også dialekterne, men det er også noget med værdier, historie, skikke og sædvaner" Kan i eventuelt hjælpe m... -
Redegøre?
ForumindlægHej Jeg skal snart op i historie, og jeg har hørt at 1 af de spørgsmål, man kan få kan lyde således: "Redegør for teksterne" Skal man så bare fortælle om teksterne, altså hvad de handler om, eller skal man forklare teksterne, hvorfor tingene sker som de gør, eller noget helt andet? Tak ... -
Hvad er rigtigt?
ForumindlægErst will ich referieren, was passiert in diesem TextstückErst will ich referieren, was in diesem Textstück passiert?? -
vedr. specifikke adgangskrav og universiteter
ForumindlægHvis man opfylder de specifikke adgangskrav med en høj karakter, men ikke har en fuld studentereksamen, Kan man så stadig søge ind på en uddannelse på kvote 2 ? Synes ikke jeg kan finde frem til svaret. -
Ekstra høj niveau...
ForumindlægHej.. Hvis jeg har høj niveau enkeltfag udover de to høj niveau fra min studentereksamen, bliver det så talt som tre høj-niveau og ganget med 1,03? På forhånd tak.. -
gødnin
Forumindlæghej vil lige høre at naturgødning er det er urin fra dyr og mennsker hvad bruger man så den til eller er det kunstgødning man bruger isted for hvornår bruger man så kunstgødning man bruger til vores planter er det ik planter som er døde og urin fra grise -
mediafag
Forumindlæghej hvis man vælger mediafag som valgfag kommer det med i min gennemsnit
