Søgning på: tysk analyse. Resultater: 14201 til 14220 af 38620
-
værklæsning - novellesamling!
ForumindlægHej, Hvis man skal læse "værklæsning" - og det er en novellesamling - skal man analysere alle novellerne eller bare tage nogle af dem?? på forhånd tak! :) -
dansk
Forumindlægnogen der kender et eventyr som et nemt at analysere til 9. klasse mudtlig eksamen? -
Helle Thorning-Smiths nytårstale 2014
ForumindlægJeg skal lave en retorisk samt kommunikationsanalyse af elle Thorning-Smiths nytårstale 2014, men jeg er lidt på bar bund om hvordan jeg skal opbygge analysen! Derudover har jeg en del besvær med selve analysen. Er der nogen der tilfældigvis har lavet en analyse af den før eller har en analyse i ... -
Hjææælp! landeskunde og typisch deutsch!
ForumindlægHey nu har jeg siddet siden kl. 10 i morges og kæmpet med det her, men ak. kan bare ikke finde ud af det. Jeg har læst en lille tekst om hvad der er typisk tysk, f.eks. Ting: øl, bratwurst, saurkraut, biler osv. Egenskaber: ordnung, perfektion, fleiss, stiched osv. Og det skal jeg så sætte i e... -
Nyttige ting til FSA.
ForumindlægHej alle. Ud over de basale ting som pc, ordbøger og skrive, regne og -tegnemidler, er der så andet ekstra, som jeg ville have nytte af at eje? Jeg ville også gerne vide, om der findes nogle fantastisk gode grammatikopsamlinger til tysk og engelsk? Alle forslag er gode :P - Kevin -
Ord i flertal
Forumindlægjeg har fået en opgave i tysk hvor jeg skal skrive en stil om et musikband. det jeg skriver har jeg brug for at vide hvordan man skriver et navneord i flertal. fx kaniner skilpadder broer osv. på forhånd mange tak :D -
Oversættelse hjælp
ForumindlægJeg har lavet en opgave hvor jeg først skrev på dansk hvad jeg ville skrive på tysk, som en slags oversættelse. Jeg ville elske lidt hjælp og rettelser. Har skrevet: Karin og hendes forældre sidder sammen og spiser aftensmad. Ved aftensmaden var nok den bedst mulighed for Karin at få sine f... -
I have a dream
ForumindlægHej med jer Nogle som kan forstå hvad hver sætning betydning, opsummere og analysere det?? I have a dream that one day on the red hills of Georgia the sons of former slaves and the sons of former slaveowners will be able to sit down together at the table of brotherhood. I have a dream that o... -
God nok problemformulering?
ForumindlægHej alle Som 3.g'er skal vi jo snart aflevere AT synopsis og emnet i år er "At være på - muligheder og problemer" Jeg har fagene billedkunst og historie, og har valgt underemnet "Magtens billede" med henblik på kongelig iscenesættelse af magt hvor jeg vil kigge på hvordan... -
Dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg brug for hjælp til min dansk mundtlig, da jeg har været så uheldig at trække avisartikel eller “det står i avisen” (det er nemlig ikke min stærke side) Jeg har nemlig lidt svært ved at finde en avisartikel, da jeg nemlig skal perspektivere til andre ting vi arbejdet med ... -
FOlkeviser
ForumindlægNogen der har nogle ting omkring folkevisen: Harpens kraft!?Noget der måske kan gi pluspoint i en analyse af det? eller sådan noget? -
Das Versprechen: personkarakteristik
ForumindlægHej :) Er der nogle der har lavet en analyse, fortolklning samt en personkarakteristik (konrad og Sophie) af Das Versprchen på dansk? -
habibti min elskede og der er en yndig mand.
ForumindlægHej. er der nogle herinde der har lavet en analyse af disse to kortfilm, og som lige kan skrive lidt om dem, da jeg er vildt lost! -
Portnøglen
ForumindlægHej Alle sammen. Nogen der kan hjælpe mig med at analysere teksten portnøglen, af H.C Andersen i 1872 det haster rigtig meget :( -
METTE MOESTRUP "LANDSBY"
ForumindlægHar en eller anden lavet en analyse om "landsby" af Mette Hvis ja, kan i ikke sende jeres opgave!!! har virkelig brug for inspiration!! -
HEELP!
ForumindlægHeey, folkens nogle søde mennekser, som vil hjælpe mig med at lave en musikalsk analyse af owl city fireflies?? please -
Til dem der i STX skr. eksamen valgte den litterære artikel om de to digte
ForumindlægHvordan gik det ?? Synes I at I blev belønnet for at have valgt en af de sværere opgaver, og blev I vurderet til at have lavet en fyldestgørende analyse? -
metoder i dansk.
Forumindlæghej :) i dansk har jeg læst og analyseret en drama af henrik ibsen. Jeg har benyttet af den hermeneutik spiral i og med jeg først havde en forforståelse inden jeg læste og efter jeg havde læst og analyseret fik jeg en ny forforståelse. psykoanalystisk: fordi jeg har brugt freudianske begreber og ... -
Metode - religion
ForumindlægHej med jer - sidder lige nu og skriver AT, og er meget i tvivl hvilken metode jeg skal bruge i religion - Skal analysere Filmen "To Verdener" på forhånd tak - Mvh Emma -
Være-digtet af Frank Jæger
ForumindlægHej, jeg forstår simpelthen ikke 'Være-digtet' af Frank Jæger. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt på vej? Som har analyseret det før?
