Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 14221 til 14240 af 36004
-
FORSØG TIL FYSIK EKSAMEN!
Forumindlæghej :) jeg sidder og er igang med mine dispositioner til min fysik eksamen på mandag. jeg sidder og mangler 3 forsøg til hver af disse emner: Transformation Vekselspænding Samfundets el-forsyning Salte Induktion Alkohol Håber der er nogle der vil hjælpe, så hurtig som muligt! :D For det ... -
FYSIK (RADIOAKTIV)
ForumindlægHej :-) Jeg skal op til eksamen er på torsdag og har virkelig brug for hjælp til radioaktivt, er helt lost i det... Jeg har skrevet dispositioner til alle andre emner på nær radioaktiv. Er der eventuel nogle som kan fortælle om eller forklare omkring radioaktive atomkerne og Radioaktiv forur... -
Nattens Dronning - Novellens budskab??
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og forbereder mig til dansk eksamen på fredag og jeg har valgt teksten "Nattens Dronning" og jeg er nu nået til det punkt på min disposition, hvor jeg skal fortælle hvad budskabet med teksten er. Jeg kan ikke selv få frembragt et budskab. Er det en der kan tolke budsk... -
Syrer, baser, og salte - Forsøg.
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder lige nu og er i gang med at skrive en disposition om syrer, baser og salte, da jeg skal op i fysik/kemi her d. 17. Men jeg ved ikke helt hvilkne forsøg, som jeg kan vise? Er der nogle der har nogle gode forsøg? Eller noget der er godt at have med i sin dispositon? H... -
Hjælp eksamen på mandag!
ForumindlægHeej alle. Skal op til eksamen på mandag og jeg skal analysere eventyret "den standhaftige tinsoldat". Er god i gang, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad budskabet i eventyret er! Please hjælp mig! Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre for jeg har skrevet i min disposition at jeg vi... -
Hjælppp! titlerne til Kemi-eksamsspørgsmål
ForumindlægHej, jeg har lige fået mine titler på kemi-eksamsspørgsmål, og hvad skal jeg gør ud over at læse titlerne. Please give me some good ideas, i m lost :(.... Nogen siger at jeg skal lave disposition over titlerne, men hvordan? Jeg kender jo ikke spørgsmålene, please helpppp :( -
Mundtlig matematik: Bevisførelse
ForumindlægGodaften Studieportalen, Jeg sidder med en prøvespørgsmål til matematik, hvor jeg usikker på hvorledes jeg vil gribe den an. Er der nogle som kunne hjælpe mig, eller eventuelt sad med et bevis/disposition til følgende emne: Potenser og logaritmer - Redegør for logaritmefunktionen log(x) og r... -
Vektorer i planen
ForumindlægMundlig matematik - jeg er i gang med at skrive en disposition, men der er 2 underspørgsmål til "vektorer i planen" som jeg ikke har styr på: Sammenhæng mellem skalarprodukt/determinant og vinkel Sammenhæng mellem determinant og areal Er der nogle, som har en idé om, hvad man kan sige... -
Ammoniak
ForumindlægHej folkens Jeg skal op til en kemi eksamen, og har givet nogle eksamensemner, blandt disse emner er der et emne der hedder ammoniak. Jeg er simpelthen blank, da jeg ikke ved hva jeg kan inddrage under denne emne, jeg skal lave en disposition, men ved ikke hvad den skal indeholde. Er der nogle ... -
Den blomstrende have berettermodelen
ForumindlægHej, jeg skal op til mundtlig eksamen meget snart. Har valgt novellen ''den blomstrende have'', og så dum som jeg er har jeg ikke brugt berettermodelen, og har jo ikke skrevet noget i min disposition om at jeg vil lægge berettermodelen på novellen, så er det ikke for sent? Hvi... -
Biologi Vand og forurening
ForumindlægHar et problem med en disposition til min eksamen. Spørgmålet går på - Forklare hvorledes forurening med organisk stof påvirker åen som ækosystem - kort komme ind på forskellige kilder tl forurening af åen og diskutere hvordan vi kan begrænse forureningen af vores vandlige miljøer ... -
Fortolkning/Budskab af giv mig Danmark tilbage
ForumindlægSå i min disposition har jeg skrevet at jeg ville perspektiver til Danmark, mit fædreland, samfundshistorisk perspektiv dem to er jeg færdig med. Men så er det jeg kom til 'giv mig Danmark tilbage' og jeg ikke helt sikker på hvad budskabet/fortolkning af den er, så er der nogle af jeg d... -
Sygeplejerskeuddannelsen - modul 7 eksamen - Mangler en hjælpende hånd til at komme videre
ForumindlægJeg går på sygeplejerskeuddannelsen og er netop igang med forberedelserne til modul 7 eksamen. Jeg er gået lidt i stå og mangler derfor en hjælpende hånd til at komme videre. Er der nogen, som har været igennem modul 7 eksamen, og som har en disposition, jeg kan få nogen ideer fra ? :) -
Prøve i F/K
ForumindlægHej SP Jeg skal snart til prøve i Fysk/Kemi, og er kommet langt med mine dispositioner. Dog har jeg lidt svært ved disse emner. Håbede på i kunne forklare mig lidt om emerne, og eventuelt sig hvad jeg skal søge under, for at finde nogen gode informationer. Organiisk stof Forbrænding... -
Analyse af artikel
ForumindlægHar trukket en artikel til en mundtlig dansk prøve, men vi har aldrig analyseret en artikel før i skolen! Fik at vide at jeg skulle bruge denne hjemmeside http://i-bog.dk/analysecirkler/kompendium.html#id=reportage hvor der står noget, men er det meningen jeg så bare skal sætte alle de pu... -
Problemformuleringen
ForumindlægHej folkens, Sidder i et dilemma. Jeg er kommet i tvivl om noget: Tjener min problemformulerings opsætning (rækkefølge) også som disposition? Der står fx.: Redegør noget - Analyser noget - Vurder.. - Diskuter.. Men egentlig ville jeg gerne til en vis grad smelte redegørelsen og analysen sammen -... -
Engelsk mundtlig eksamen - hjælp!
ForumindlægHej alle! Jeg skal meget snart aflevere min disposition til min engelsk mundtlig eksamen. Jeg tænker at jeg gerne vil have overemnet "Adventure", og måske noget om Peru, da jeg har boet dernede. Jeg vil bare lige høre om der er nogen af jer, som måske har en ide til hvad det kunne hand... -
Hjælp - Analyse af sagprosa (debatindlæg)
ForumindlægHej, jeg går i 9. klasse og har lige trukket emnet "Sagprosa - identitet" i mundlig dansk, og derfor valgt et debatindlæg. Selve analysedelen har jeg nogenlunde styr på, men er dog meget i tvivl om, hvordan synopsen/dispositionen egentlig skal opsættes. Er der en venlig sjæl, der evt. v... -
Historie - ww2
ForumindlægHalløj. Jeg skal til historieeksamen på mandag, og jeg har trukket overemnet 2. verdenskrig. Min gruppe og jeg fokuserer på Sovjetunionen og Japan, og vi blev færdige med det hele i går. Er der nogle af jer, der har nogle gode råd til, hvordan man kan huske det hele udenad? Vi har jo selvfølgeli... -
Determinanten og skalarproduktet
ForumindlægHej. Jeg sidder og skal lave dispostioner til en matematik årsprøve. En af dispositionerne omhandler vektorer og jeg skal blandt andet svare på dette: "Forklar hvordan man finder skalarprodukt og determinant mellem to vektorer, samt den geometriske betydning af disse begreber". Er gåe...
