Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14281 til 14300 af 22746
  • Temperaturbegrebet

    Forumindlæg
    Hey folks. Sidder midt i forberedelsen til fysik eksame i morgen. Skal bla. fortælle om "Temperaturbegrebet", dette er jeg fuldstændig blank på og har problemer med at finde noget om det på nettet. Nogle som kan hjælpe? :)
  • Bølger - Fysikeksamen

    Forumindlæg
    Hej alle :o) Jeg skal op i fysik mundtlig imorgen tidlig og trak emnet Bølger. Stikord til den faglige samtale er følgende: Amplitude, forskellige bølgefønomener, periode, frekvens, bølgehastighed, snorbølger Er der noget jeg skal lægge meget eller mindre vægt på?
  • Kvantitativ og kvalitativ

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle der gider hjælpe mig med at forklare forskellen på en kvantitativ og kvalitativ undersøgelse i fysik. og hvordán i betegne et forsøg hvor man bestemmer smeltevarmen for is? kvantitativ eller kavalitativ?? Håber i kan hjælp MVH Ulrik Falbe
  • AT2012 - Hindenburg

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart til eksamen i AT og har om Hindenburg med historie og fysik som fag. Min problemformulering lyder: Hvordan forløb Hindenburg-katastrofen, og hvorfor skete det? Har i forslag til, hvordan jeg kan benytte historie til at besvare dette? Er virkelig i knibe! På forhånd t...
  • Solsystemet - eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal op i fysik og der er blevet lagt eksamenssprøgmål ud. Et af dem omhandler solsystemet og jeg skal kunne komme ind på solsystemet og årstiderne på jorden. Men med hensyn til min redegørelse af solsystemet, hvad helt specifik skal jeg så komme ind på? Solsystemet er jo i sig selv et bred...
  • Det periodiske system.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg skal op til fysik eksamen i morgen, og ja betragter mig selv som nogenlunde klar, det eneste der hænger lidt er det periodiske system, og det er mest de fire hovedblokke... Det jeg ønsker er en nogenlunde lige til forklaring af de fire hovedblokke i det periodiske system, p...
  • Ligning

    Forumindlæg
    Det er egentligt et fysik spørgsmål, men man skal dog isolerer u, hvilket jo er med matematiske redskaber (: 510Hz = (340 m/s / (340 m/s - U)) * 435 Hz Hvordan isolerer man U?
  • Hjælp det haster

    Forumindlæg
    Håber der er nogen der kan hjælpe. Jeg står og skal til eksamen i Fysik C i morgen Jeg skal op i energi og energiomsætning Jeg skal komme ind på: Energiformer, energikonvertering, energibevarelse og effekt. jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte dette? Håber nogen kan hjælpe :/
  • Lidt spørgsmål til syrer

    Forumindlæg
    Jeg skal til fysik eksamen klokken 12:40 og jeg har lige de sidste spørgsmål inden. Hvordan kan man påvise en syrebrint? Hvordan kan man fremstille en syre ? Jeg håber i har tid til at hjælpe :)
  • Rødforskydning

    Forumindlæg
    Hej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ...
  • Varmekapacitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at læse til fysik eksamen, jeg er blevet ret forvirret fordi der står flere formler for varmekapacite´t og spicifik varmekapacitet. Er der nogen der kan hjælpe med at forklare mig hvad forskellen er og hvilke formler til bruges til hvad. På forhånd tak
  • stjerner

    Forumindlæg
    hey yo folks? kan i hjælpe sidder og løser fysik og har brug for hjælp...opgaven lyder:En stjerne befinder sig i afstanden 2,45*1016 km fra jorden og har den absolutte størrelsesklasse M= -3,81. Hvad er afstanden til stjernen i lysår og parsec?
  • AT - Empiri

    Forumindlæg
    Hej jeg skal snart til AT-eksamen, men jeg har stadig ikke forstået, hvad der helt menes ved ordet empiri, og hvordan jeg skal snakke om begrebet? Jeg skriver i fagene historie A og fysik B På forhånd tak!
  • Forskellen på konventionelt- og økologisk landbrug?

    Forumindlæg
    Jeg har et spørgsmål som jeg har svært ved at finde svar på. Det skal være fra både bioloisk, geografisk og fysik/kemisk. Håber i kan hjælpe mig: Hvor stor/hvad er forskellen på forureningen af naturen i forhold til økologisk- og konventionel landbrug? Tak på forhånd - Fredeik
  • Spørgsmål om kemi

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal til fysik/kemi eksamen på onsdag og jeg har lige et par spørgsmål: Hvad er forskellen på plus og minus betastråler? Kan en gammastråle opstå ud fra en alfa-partikel? Når metallerne ruster, har de så set sådan ud i naturen? Håber I kan hjælpe. Camilla.
  • Hjælp til eksamen! meget vigtigt!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til fysik/kemi her om 2 dage, og jeg mangler en meget vigtigt defination på hvordan magnetisme, elektromagnetisme, og induktion hænger sammen - hvis en kan forklare det meget simpel og gerne kort, ville det være perfekt Tak på forhånd!
  • Maksimal værdi for n, ved brug af bølgeligning

    Forumindlæg
    Jeg sidder her med en fysik opgave, og er gået helt i stå..... Nogen der kan hjælpe med denne opgave? Sinus til en vinkel kan jo ikke bliver større end 1, så hvad er den maksimale værdi af ??, for hvilken der er afbøjning? Hint: brug bølgeligningen.
  • kemi: forsøg til vand og base

    Forumindlæg
    Hej :-) Jeg skal snart til eksamen i fysik/kemi i folkeskolen. Jeg kan bl.a. komme op i vand og base- nogle der har nogle forslag til forsøg til emnet? - og hvad er vigtigt at komme ind på? På forhånd tak (:
  • Forsøg til 'Partikler med fart på'

    Forumindlæg
    Hej alle, Hvilke forsøg kan man lave til emnet 'partikler med fart på'? Står og skal snart op til afgamgsprøve i fysik, så manlger lige lidt inspiration. Ellers bare lidt inspiration til forsøg med radio aktive stoffer På forhånd tak!
  • Neutralisering - perspektivering

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg sidder og laver lidt synopser, da jeg snart skal op i fysik. Jeg kan jo resikere at komme op i neutralisering, men jeg kan bare ikke komme på noget at skrive til perspektivering..? Hvordan bruger vi neutralisering i hverdagen? Håber i kan hjælpe (: