Søgning på: matematik fp9 maj 2022. Resultater: 14301 til 14320 af 33697
  • Forsvindingspunkt og horisontlinie?

    Forumindlæg
    Hey, kan nogle her forklare hvordan jeg kan finde forsvindingpunkt og tegne en horisontlinie?
  • dansk

    Forumindlæg
    Min lærer sagde engang, at det ville være en god ide om at snakke lidt om fagenes muligheder og begræsninger. Men kan ikke rigtig se nogle begrænsninger.. hmm.. jeg skriver i dansk og historie.. Dvs. humanistisk og samfundsfagligt.. Hvilke begrænsninger kan der være ved disse fag?
  • Ligning

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal have hjælp til hvordan man regner disse regnestykker ud. 20b + 4A= 167 35b +2A=246
  • integral

    Forumindlæg
    Find vha. integralregning arealet af den punktmængde, som afgrænses af x-aksen og grafen for funktionen f(x) = -x2 + 9.F er en stamfunktion til f.F(x) = -1/3x3 + 9x.Jeg vil bruge arealformlen:Nulpunkterne er tydelig – 3 & 3, dem sætter jeg ind i ovenstående formel:A = F(b) - F(a) = F(3) – F(-3) =...
  • Forskellige spørgsmål til mundtligt mat

    Forumindlæg
    1) Bevis for sinusrealtionerne (vilkårlige trekanter) 2) Bevis for formlen for arealet af en vilkårlig trekant 3) Redegør for differentialkvotienten som en grænseværdi. 4) Redegør for andengradspolynomiers monotoniforhold 5) Vis hvordan man kan bruge trekantsberegninger til opmåling og afstandsbe...
  • Forskel mellem uafhængighedstesten og GOF-testen

    Forumindlæg
    Inden for Chi i anden-testen, så er der to grene, som hedder: Uafhængighedstesten og GOF-testen (Goodness of Fit). Er forskellen de to ikke således: - Man anvender GOF-testen, når man skal sammenligne stikprøven med populationen. Eksempel: En gruppe bliver spurgt om indtjening og så skal man sa...
  • Nanoteknologi

    Forumindlæg
    Er nanoteknologi mest kemi eller fysik?Og hvilke områder inden for de to fag benyttes mest?
  • Værdimængde

    Forumindlæg
    HejJeg har problemer med en opgave, hvor jeg skal bestemme værdimængden for en funktion.Funktionen lyder: f(x)= (x^2+1)/x^2+x+1Jeg skal kun bestemme værdimængden, håber nogen kan hjælpe :)
  • Terminsprøver uge 51

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der ved om de opgaver man får til terminsprøverne har været brugt før? Eller er det nogen som slet ikke er blevet brugt før???
  • Terminsprøven

    Forumindlæg
    Er der ikke en eller anden der gider at smide et link til terminsprøven 2005 for 2.g B-niveau herind på tråden?
  • Trapez og vinkler

    Forumindlæg
    Jeg har en trapezet. Jeg har alle siderne, men jeg skal udregne vinklerne.Nogle der kan give et hint?
  • differentialligninger

    Forumindlæg
    er der ikke lige en/nogen som kan uploade mig i det, for har simpelthen glemt det?
  • terminsprøver

    Forumindlæg
    skal til terminsprøver i den kommende uge, her på onsdag d. 9. Nolge der ved hvilke tekster osv der kommer? :-)
  • facitliste

    Forumindlæg
    Findes der ikke en facitliste til bogen "eksamensopgaver i matematik", da det er dybt frustrerende at sidde og øve til prøve ved at regne ogaver uden at kunne se om man har regnet rigtigt....
  • optagelsesprøve

    Forumindlæg
    Hej alle sammen!!! Jeg vil hører om der er nogen der har været til optagelsesprøve på hhx, og om jeres meninger og holdninger til dette...er den svære eller hvad forventer de at man skal kunne? tak på forhånd
  • Illustreret videnskav

    Forumindlæg
    Hej. Jeg læste i illustrerer en artikel men opdagede at der efter hver artikel er en firksnt( se vedhæftet billede). Hvad skal firkanten betyde
  • Bioanalytiker

    Forumindlæg
    Jeg har planer om at søge ind som bioanalytiker efter endt gymnasie tid, men kunne se på www.ug.dk, at de ikke kører efter kvote systemet, og er så i tvivl om hvordan jeg finde ud af hvad gennemsnittet osv. skal være.. Skal man ringe derind, eller er der nogen der ved om man kan se det et eller a...
  • Potens og rod???

    Forumindlæg
    Hej! Jeg ved jeg allerede har spurgt om dette før, men er der nogen som kort kan forklare mig hvad de væsentligste punkter ved emnet potens og rod er???? Jeg er akut brug for det, da jeg simpelthen ingen forståelse har for emnet ! Smil Marie.
  • a i en potensudvikling?

    Forumindlæg
    Hvad udtrykker a i en potensudvikling, hvor det fx udtrykker fremskrivnigsfaktoren i en eksponentiel udvikling?
  • Er der eksamen for folkeskolerne i morgen?

    Forumindlæg
    Ville bare vide det da min ven sagde det til mig men de plejer ikke at komme så tideligt