Søgning på: dansk politik samfundsfag. Resultater: 14381 til 14400 af 48880
-
Forskellige filosofiske spørgsmål
ForumindlægHej alle Jeg læser op til eksamen i idéhistorie, og har en række spørgsmål som jeg virkelig virkelig håber nogen kan besvare- ikke kun besvare men afklare det jeg ikke forstår ved de filosofiske positioner. 1. Jeg har simpelthen svært ved at forstå K.E. Løgstrups tekst, som hedder: Etiske begrebe... -
En sag i vor tid
ForumindlægEn der kan skubbe mig igang med følgende spørgsmål. Jeg skal skrive om, vigtigheden af at få mediedækning af en sag i vor tid. Håber i kan hjælpe Mvh Mia -
Berlin i 1920'erne
Forumindlægkender du noget særligt til hvordan menneskerne levede i Berlin i 1920'erne? Ved du noget om boligproblemet? Kom endelig med det. Haster :-) -
hasterhovedpåstand og belæg
Forumindlæghej vil lige høre hvad præcis er hovedpåstand og belæg, autoritetsargumentation og sidst ordvalgargumentation. tak på forhånd -
HVAD ER "FUSION" 1G
ForumindlægHej PLEASE forklar hvad fusion er for noget i forhold til atomfysik??? -
virkemidler
ForumindlægHejsa. Skal skrive en analyse af John F. Kennedy´s tale "ich bin ein Berliner", med hovedvægt på argumentations-analse. Er der nogen der kan forklare, hvad henholdsvis stilistiske og retoriske virkemidler er i den sammenhæng? Det haster lidt - på forhånd tak :) -
tyrkiets forhold til nabolandene
Forumindlæghej, nogle der har nogle gode hjemmesider eller som har noget viden om tyrkiet, og deres forhold til dets nabolande, særligt Iran. håber i kan hjælpe, det er en del af vores AT forløb som skal afleveres imorgen nemlig. på forhånd tak :) -
HJÆÆLP!!
ForumindlægHej derude, Jeg skal argumentere med en liberailstisk grundholdning. Jeg skal hermed argumenterer imod, at SF foreslår at bruge en del af de allerede afsatte penge til kommende skattelettelser på at afskaffe de såkaldte fattigdomsydelser, der er årsag til, at tusindvis af børn vokser op i fattigd... -
Mediernes uafhængighed af deres annoncører?
ForumindlægHej Som sagt, hvad kan/skal medierne gøre for at, sikre deres uafhængighed af deres annoncører? Det er et spørgsmål, som har været oppe på klassen, så jeg synes det ville være spændende, at høre jeres svar og idéer! På forhånd tak! -
Selviscenesættelse
ForumindlægHej alle sammen, jeg har projektopgave og skal skrive om selviscesættelse!! er der nogle der kender nogle hjemmesider hvor der stor en del om det? Har kigget men de er ikke så gode!!! :-D Mange tak her fre ;-) -
HJÆLP NU
ForumindlægKan I se hvilke værdier der lægger på x-aksen og hvilke på y-aksen?? -
Hjælp til formulering af sætning
ForumindlægHvordan siger man: Efter min mening skal det tyske folk stilles til ansvar for nazismens brutale race- og udryddelsespolitik. Går helt i stå efter: Meiner Meinung nach sollt das deutsches Volk Verantwortung übernehmen .. Håber at I kan hjælpe mig. På forhånd tak -
oversæt en sætning
Forumindlæger der en der vil oversætte denne sætning, jeg er faktisk i tvivl om der menes det ene eller det andet. "democracy is the rule of the politician" -
adjektivers svage bøgning
ForumindlægEr der ikke en som kan hjælpe med at forklare hvordan adjektiver bøjes efter den svage bøjning. Jeg har en Gyldendals Tysk Grammatik, men kan ikke rigtig forstå reglen. Og evt. med eksempler :) har også to som jeg godt kunne bruge hjælp til: i de tyske medier. Det emne er uden tvivl den store ska... -
Velfærdssamfundet
ForumindlægHej Jeg ville lige høre - selvom jeg tror det er et skud i tågen - om nogle havde noget historie/historiske kilder om velfærdssstatens opståen? Muligvis en tabel eller anden kilde.. Den må især gerne omhandle hvilke problemer der fulgte med velfærdssamfundet.. Ville være så skønt, hvis nogle... -
Kulturelblindhed
ForumindlægNogle som kan forklare hvad det er??? og intolerante samfund -
Socialdemokratiets udvikling
ForumindlægJeg skal skrive SRO, men infomedia er nede, og jeg står derfor og mangler en masse artikler. Jeg skal først og fremmest redegøre for udviklingen i partiet fra valget 2005 til nu. Hvis der er nogle, der ligger inde med et link til en god oversigt over udviklingen af vælgertilslutningen o.lign. m... -
Har brug for hjælp til et spørgsmål jeg har fået....!
ForumindlægHvad kan staten bruge afgifter til at styre, hvad befolkningen køber? Tak på forhånd :) -
Demokratiformer
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe mig emd at sige forskellen på konkurencedemokrati og deltagelsesdemokrati? -
FØDEVARER PRODUKTIONEN
ForumindlægSidder med en Debaterende opgave vdr. Det globale fødevarer system. Er der nogen der har en holdning til hvordan vi kan komme til at brødføde verdensbefolkningen i f.eks. 2050 hvor vi i følge statestikkerne er 9 milliarder mennesker? - EU's landbrugsstøtte - Dyrkning og effektivise...
