Søgning på: tove ditlevsen analyse. Resultater: 14481 til 14500 af 24088
-
Leif Davidsen
ForumindlægHejsa, jeg vil gerne høre om der er en herinde som har læst en af disse noveller af Leif Davidsen, og lavet analyse af den:- En direktørs hændelige død- Sabine rejser hjem- En anderledes dag -
Roman
ForumindlægHej, har en af jer læst "Øen i Fuglegaden"Og som stadig kan huske den.- Jeg skal analysere den, jeg kan godt huske det hele, men er bare usikker et par steder. -
Handler om Scopes-sagen, USA 1925, Tennessee
ForumindlægVil gerne have lidt hjælp til analyse, specielt den sidste del, sejrsangen. Hvis der er nogle der kan hjælpe:) giv endelig besked. Det er 2 sider- er vedhæftet. Det starter ved afsnit D -
Metafor eller andet? :/
ForumindlægHej. Jeg er igang med en engelsk analyse, og jeg ville bare spørge om ''dusty drinker of dust'' kunne være en metafor eller sammenligning eller andet. Håber i kan hjælpe -
Hvad hedder det på engelsk? :/
ForumindlægHej. Jeg er igang med en analyse og jeg ville bare høre om, hvordan man sagde ''prosadigt'' på engelsk? Jeg har prøvet at slå det op i ordboget, men der var ikke rigtig noget... -
plagiat
ForumindlægEr det plagiat hvis en person nu tager en problemstilling fra nettet, men selv tager ud og låner bøger og selv vælger plakater at analysere og slet ikke tager noget fra personen, men bare problemstillingen? -
Skolen i Athen
ForumindlægHej er der nogen der evt. havde en billede analyse af ''Skolen i Athen'' (1510-11) Renæssance tiden håber i kan hjælpe :) -
Haster - Tænk på et tal!
ForumindlægHej alle, min veninde og jeg skal skrive en opgave ( analyse) til bogen af Anders Bodelsen: " Tænk på et tal", til på fredag. Er det muligt nogle kunne have noget liggende ?? På forhånd tusinde tak for hjælpen! -
Historieopgave om heksebrændinger i middelalder
ForumindlægHejsa. Jeg skal i gang med at skrive en historieopg. om heksebrændingerne i middelalderen. Jeg er bare meget i tvivl om hvad jeg kan analyser under det emne,nogen der har nogle idéer? -
Massespektrum
ForumindlægJeg har problemer med at analysere et stof ud fra et massespektrum, findes der en måde, og hvordan foregår denne? f.eks. ved IR-spektre hvor man ser på en tabel over gruppefrekvenser i en databog, er der så en tilsvarende måde for massespektrum? -
Enevælden
ForumindlægHej jeg skriver om enevælden og analyserer Ludvig Holbergs komedie "den politiske kandestøber", som er min dansk kilde, er der nogen der har en ide til den historiske kilde? -
Det forsømte forår personkarakteristik
ForumindlægHej jeg skal lave en analyse af Det forsømte forår. Jeg vil gerne skrive lidt om Amsted, men kan ikke rigtig finde noget om ham. Så hvis der er nogen som ved noget om ham, må i meget gerne svare:) -
Døvens dør
ForumindlægJeg har valgt teksten "døvens dør" til dansk mundtlig eksamen, så jeg tænkte på om der ikke var nogen, der har lavet en analyse af den novelle. Er helt lost over hvordan jeg skal "åbne" teksten? -
Metode
ForumindlægTil AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie. -
SRP - Amerikansk udenrigspolitik
ForumindlægHej Skal skrive SRP om amerikansk udenrigspolitik. Er der nogle som kender en oplagt tale af Obama ift. udenrigspolitik, som måske kan være med til at analysere mig frem til en Obama-doktrin? -
"forestillingen om et ukompliceret liv med en mand".
ForumindlægEr der nogen der har læst den? og eventuelt kan hjælpe mig med nogle facts om bogen og om Helle Helle. jeg skal op i den til eksamen, og jeg mangler virkelig hjælp til nogle facts og noget analyse. -
The Yes Men Fix the World?
ForumindlægHej. Er i krise m.h.t min engelsk film analyse. Skriv endelig hvis en af jer har arbejdet med dokumentar filmen The Yes Men Fix the World. Har meget brug for hjælp :) -
Sætningsanalyse
ForumindlægHvordan vil i analysere denne sætning? På færgen holdt der en bus foran toget Der = x Holdt = o En bus = trekant Er 'på færgen' og 'foran toget' så bare præposionsled? -
Athen og Melos
ForumindlægHej...Sidder med Thukydids tekst: Athen og Melos og ville høre om der er nogen der har nogle noter(analyser etc.) Forstår ikke ret meget af den tekst...På forhånd tak :)(Forresten er min mail: [email protected]) -
Disposition eller ej til eksamen?
ForumindlægEr det bedste at lave en dispostion eller undlade at lave en, hvis man i forberedelsestiden står i den situatuin at, at man kun når at lave redegørelsen og analysen men ikke perspektiveringen/diskussionen?
