Religion

Handler om Scopes-sagen, USA 1925, Tennessee

28. oktober 2015 af HFNU (Slettet) - Niveau: B-niveau

Vil gerne have lidt hjælp til analyse, specielt den sidste del, sejrsangen.

Hvis der er nogle der kan hjælpe:) giv endelig besked. Det er 2 sider- er vedhæftet. Det starter ved afsnit D

Vedhæftet fil: IMG_1753.JPG

Svar #1
28. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Dette er 2.side......tak for hjælp

Vedhæftet fil:IMG_1754.JPG

Svar #2
28. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Hvis der er nogle der kan svarer mig på hvordan det her skal forstås: Den kan skabe den perfekte maskine, men den kan ikke tilbyde en moralsk kontrol, der kan beskytte samfundet mod misbrug af maskinen???

Hvordan skal ordet kontrol?forstås??? i det hele taget hvad menes der med det .

Tak


Svar #3
28. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Har fundet frem til det andet , men mangler et svar på dette; Den kan ikke levere den nødvendige og åndlige dimension, og desuden frarøver nogle af dens ubeviste hypoteser skibet dets kompas og bringer dets last i fare??

Nogle der kan forstå det?? altså forstår godt det sidste , men hvad menes der med (videnskabens) ubevidste hypoteser? hvad tænker anklagere W. Bryan på?

Hjælp;) tak


Svar #4
28. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Nogle der ved hvad det her betyder ???

Linje 3 ; Engang nøjedes mennesket med at myrde sin næste på et niveau-jordens overflade. Videnskaben har nu lært det at dykke ned i vandet og skyde op nede fra, og at stige op i skyerne og skyde ned oppe fra, så slagmarken er blevet tre gange så blodig, som den var før: men videnskaben siger intet om næstekærlighed!.

Bare et par ord er fint... og 1000 tak


Svar #5
29. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

Jeg har nu fundet svarene til spørgsmålene jeg har stillet men mangler stadig lidt hjælp til det allersidste i teksten omkring sejrsangen...hvis der er nogle der kan hjælpe:) er det bare skønt .

TAK:))


Svar #6
29. oktober 2015 af HFNU (Slettet)

med det allersidste mener jeg udover sejrsangen- sætningen , hvad skal jeg gøre jesus?? må besvares .


Skriv et svar til: Handler om Scopes-sagen, USA 1925, Tennessee

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.