Søgning på: fysik eksamen htx. Resultater: 14521 til 14540 af 47924
-
Matematik eksamenssæt
ForumindlægHejsa derude er der nogen som kan vedhæfte matematik eksamenssættet fra sidste år? På forhånd tusind tak :) -
Vigtigt !
ForumindlægEr der nogen som har den skriftlige prøve fra sidste år i dansk på A-niveau? -
Hvad er et residualplot?
ForumindlægHvad er et residualplot? Og hvordan tegner man et residualplot for en regression? -
Mundtlig Engelsk eksamen, undereme til emnet "Right and Wrong"?
ForumindlægJeg har trukket emnet Right and Wrong i mundtligt engelsk, og jeg ved ikke hvilket underemne jeg skal tage, har overvejet racisme og KKK, men fyr nogle ideer! -
SVAR PÅ SPM. OM: FN OG KRIMINALITET ( EKSAMEN IMORGEN )
ForumindlægHej jeg har så eksamen imorgen, vi må håbe på det går godt ..:) men... der er nogle spørgsmål jeg ikke kan få svar på :(...som har noget med FN og KRIMINALITET ( hvis i nu har et eller andet om medier, fn, kriminalitet, eu,grundloven, politik ogdemokrati....Må i gerne sende ;) eller hvis i har ... -
Kemi eksamen C - Homogene og heterogene blandinger
ForumindlægHej, jeg har netop fået alle de spørgsmål, jeg kan komme op i til eksamen i kemi, og jeg sidder nu og laver dispositioner. Det er dog ikke konkrete spørgsmål, jeg har fået udleveret, men blot relevante stikord, og derfor er jeg blevet lidt i tvivl om denne: Spørgsmål 4: Homogene og heterogene b... -
spansk samtaler tilbydes - forbered din mundtlige eksamen!
ForumindlægPRIVATUNDERVISNING i SPANSK med fokus på SAMTALE tilbydes!!! Bliv klar til din mundtlige eksamen. Få styr på lektien. Øv det spanske sprog i private rammer. Det gælder om at turde tale - Den selvtillid kan du få igennem samtaler med en "ægte" spansktalende person, hvor du vil få ... -
Spg. ang. dansk stx mdt. eksamen
ForumindlægHej Jeg skal op til dansk imorgen, derefter bliver jeg student, og i forbindelse med dét, kunne jeg godt tænke mig at vide om man til eksamen trækker en tekst eller et emne? Derudover kunne jeg virkelig godt tænke mig at nogen gad forklare mig forskellen mellem modernisme, realisme (inkl. socialr... -
Hvordan skal jeg forberede mig til historie i en 9. klasses eksamen?
ForumindlægJeg er meget forvirret og jeg ved ikke hvordan jeg skal forberede mig til historie eksamen, som er på tirsdag d. 15. Vi har arbejdet med en historie bog til 9. klasse som hedder Historie 9. Jeg følger den er meget forvirrende så derfor er den lidt svær at få så meget ud af. Jeg har kun lavet f... -
MAGT OG SYSTEM - samf a mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg har lige været oppe og trække mit emne til samfundsfags eksamen.. har 24 timer til at skrive en synopsis samt finde en kilde der er relevant til mit foredrag. Emnet er "Magt og system" og handler om magtbalancen i verden, USA's (og danmarks) udenrigspolitik o.lign. Er der ... -
Eksam hjælp til ''Velfærdsstaten 2''!!
ForumindlægHej derude.. jeg har lige trukket ''velfærdsstaten 2'' i historie til stx eksamen imorgen, og jeg føler mig virkelig usikker i faget !! er der nogle der kan hjælpe på nogen måde? mine tekster er; 1. det offentlige fattigvæsen præmierer æresheden 2. 4 tabeller over udviklingen i Da... -
AT-eksamen Biologi/c & Historie/A
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i AT d. 24. Mit emne omhandler svinevelfærd i forbindelse med stress. Jeg mener, at jeg aldrig har formået at lave et 'godt' AT-forløb både med hensyn til synopsis og/eller fremlæggelse. Derfor er jeg endnu mere i tvivl i år, hvor det overordnede emne er "Ma... -
Eksamen - Danmark efter 1945, europæisk samarbejde
ForumindlægHej studieportalen, jeg har idag trukket til historieeksamen og fik overemnet "Danmark efter 1945". Kilderne i bilagsmaterialet peger alle i retning af europæisk samarbejde og integration med bl.a. uddrag fra Romtraktaten og negative/positive udtalelser ang. Maastricht-traktaten. Je... -
Dansk Mundlig Eksam., Knokkelmaden af Henrik Pontoppidan perspektivering
ForumindlægJeg har valgt novellen knokkelmanden af Henrik Pontoppidan til dansk mundlig Eksam, jeg tænker på at novellen indfatter temaer som f.eks. Religion, Ejendomsforhold og individet i samfundet. Jeg tænker på at den kan perespektivers til Franz pander, fordi Franzes mor er f.eks. selv fattig og til si... -
Sømpistol, kraft og maksimal tryk, Vejen til Fysik B2, Opgave 31, Side 33, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægSe evt vedhæftede fil (Opgavetekst og facit) Opgave 31.En sømpistol har en trykbeholder med atmosfærisk luft under 7,8 atmosfæres tryk. Når et søm skal slås i, lader man luften trykke på stempel med radius 2,5 cm. a) Beregn kraften, der virker på stemplet. Mit forsøg: PÅ side 9 i Vejen til Fy... -
En guitar, grundtone, bølgelængde mv. Vejen til Fysik C, Opgave 11, Side 111, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 11. På en guitar er E-strengen 65,5 cm lang og afgiver grundtonen 82,4 Hz. a) Hvilken bølgelængde har grundtonens lydbølger ? Jeg går ud fra lydens hastighed (Som angives i bogen side 87) v = 340 m/s Frekvensen er f = 82,4 Hz f = v / λ 82,4 Hz = 340 m/s /λ λ &... -
Atmosfærens densitet, Vejen til Fysik A2, Opgave 22, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 22. Tabellen angiver, hvordan atmosfærens densitet og temperatur afhænger af højden over havet. Se den vedhæftede fil. a. Påvis, at densiteten med tilnærmelse aftager eksponentiel med højden. Mit forsøg: Jeg har anvendt Excel til at bestemme at densiteten med tilnærmelse aftager ekspon... -
Henfaldsskemaet for Blyisotopen Pb-211, Vejen til Fysik, Ogave 63. side 80 (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægBlyisotopen Pb-211 er betaradioaktiv. Aktiviteten fra en prøve med Pb-211 kan beregnes af A(t) = 77000*0,981t , hvor t er tiden i minutter. a) Skriv henfaldsskemaet. Mit spørgsmål er hvordan skriver man henfaldsskemaet Opgave b og c har løst således b) Beregn aktiviteten efter 10 minutters f... -
Henfald af nuklidet Mg til isotop Na, Vejen til Fysik B2, Opgave 104, Side 123, (Knud Erik Nielsen og Esper Fogh)
ForumindlægOpgave 104 Jeg kan se at opgaven er blevet stillede tidligere, og mathon har svaret, men jeg har nogle spørgsmål til b. 23 Nuklidet Mg henfalder bed en β + - proces til en isotop af Na. 12 (se evt vedhæftede fil med opgaveteksten, Facit og k... -
Uddannelsen - hhx
ForumindlægEn uddannelse er en vigtig del i ens liv. Efter 9.klasse skal man beslutte hvad man vil. 10.klasse, hhx, htx eller måske hg o.s.v. - Jeg selv har valgt 10.klasse skolen MEN jeg overvejer ligenu kraftigt om jeg skal tage en hhx uddannelse.. Men helt ærligt såé kan jeg intet finde om, hvad man ka...
