Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 14521 til 14540 af 48964
-
Start- og stopkoder
ForumindlægHej. Har denne biologi opgave - b. Forklar, hvorfor den i figur 2 viste nukleotidanalog stopper DNA-kopieringen.: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-6-2.pdf Har fået afvide det er noget med 3' og 5' som er start og stopkoder men ved slet ikke hvad jeg ... -
Trukket Gys og Gru
ForumindlægHej :D Jeg har trukket fordybelsesfaget Gys og Gru til min dansk eksamen i Juni, men jeg aner ikke hvilken tekst jeg skal vælge. Er der nogen der har nogle idéer eller erfaringer eller bare noget nyttigt jeg kan bruge? Det ville jeg virkelig værdsætte. På forhånd tak - Camilla -
værende: platon
Forumindlæghej jeg er ved at analyser teksten "platon af faidon (første halvdel af 300 - tallet f.kr)" i bogen "fire menneskesyn" til eksamen. jeg sidder fast ved ordet værende og hvad der menes med den? kan det betyde legeme og sjælen? -
romantikken og eventyret
Forumindlægnogle der kender et eventyr fra romantikken? skal bruge det til min mundtlige eksamen her i juni måned og kan ikke finde et eventyr der er skrevet i romantikken ud over dem vi allerede har haft om henne i skole, og dem må vi åbenbart ikke vælge. så vil i være søde at svare hurtigst muligt! i må r... -
Suppleringsfag
ForumindlægJeg har gået på handelsskole i 3 år, men kunne godt tænke mig at studere medicin, hvilket de fag jeg har haft på handelsskolen ikke giver mulighed for.Derfor mangler jeg nolge fag, såsom fysik B niveau og Kemi C. Har I nogle ideer om hvor det er sædvanligt at man tilbyder sådan suppleringsfag ude... -
Gymnasiet online??
ForumindlægKan man tage en hel hhx online? Tænker om man kan tage fag fra forskellige sider der udbyder fjernundervisning og så bruge fagene sammen og kalde det en 'rigtig' hhx? Er der evt nogen der selv benytter sig af fjernundervisning eller kender til det ? -
Læse op på fag
ForumindlægHej jeg vil gerne studere bygningsingeniør, men jeg har ikke matematik A og fysik B som jeg er nødt til at læse op på? Er jeg så nødt til at betale for undervisningen eller? -
Supplering
ForumindlægHej alle sammen. Jeg skulle høre om der er nogen som ved hvor lang tid det tager at supplere engelsk A niveau? :) -
Bakterie (eksponentiel?)
ForumindlægOpgaven kan ses her: http://peecee.dk/upload/view/89485 Mit problem er opgave a i opgave 6. Jeg forstår ikke hvad de mener. For at komme tilbage til N(t) fra N´(t), skal jeg vel bare integrere N´(t)? - Men så kommer jeg bare til præcis samme funktion, næsten. Hvad skal jeg gøre? Håber nogen vi... -
Skal til optagelsesprøve
ForumindlægJeg skal til i HHX optagelsesprøve, er der en der ved hvilke slags tekst man få _Dansk _Tysk _Engelsk _Matematik -
HJÆLP HJÆLP ):
ForumindlægNogen der vil hjælpe med følgende: - Redegør for ensvinklede trekanter, samt udlede formler til beregning af sider og vinkler i en retvinklet trekant. - Redegør for formler til beregning af vinkler og sider i vilkårlige trekanter. Du skal bevise sinus eller cosinusrelationerne. -
skriftlig engelsk
ForumindlægI første delen uden hjælpemidler! hvis man har fundet fejlen og retten den rigtig, men har ikke skrevet hvad fejlen er , får man så ingen point?:) - tak på forhånd -
Fysik supplering 0-b
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål til supplering. Jeg har ikke haft fysik i gymnasiet (fysik 0 ) og har brug for b-niveau for at kunne komme ind på geologi i Aarhus. Jeg har end til nu kun fundet adgangskurser til inginiøruddannelser der tager 2 niveauer på engang, men de duer jo ikke for andre uddanne... -
hjælp til at finde en uddannelsesinstitution
ForumindlægHej jeg har problemer med at finde en uddannelsesinstitution. Jeg kan kan ikke huske hvad stedet hedder, men det er selvfølgelig i Danmark. Om institutionen: alder: minimum 17 år Der er ikke særlig meget fokus på det boglige. Der er flere linjer, som der behandler forskellige aspekter omkring pr... -
Enkeltfag ?
ForumindlægJeg er interesseret i at vide, om det er muligt at læse fysik B enkeltfag i sommerferien mellem 2.g og 3.g. -
Supplering
ForumindlægEr der nogen, der ved om man kan supplere kemi C, mens man stadig går på gymnasium (2.G)? -
Sophus Clausen- Rejseminder
ForumindlægHejJeg vil høre om der evt er nogen, som kender dette digt af Sophus Clausen der hedder "Rejseminder"?Om der evt. var nogle som kunne sige lidt om hvad det vil sige at han var kritiker af positivisme og naturalismen. -
Partikel med frekvens?
ForumindlægKan en partikel godt have en frekvens? E = h*f -
energiniveua
ForumindlægHej! Har et lille problem: I et absorbtionsspektre af atomet kan man se linjer ved 13,5 nm, 11,4 nm og 10,8 nm. 1) Man skal opstille et energiniveaudiagram for et atom. 2)Hvad er bølgelængden af de fotoner der har de længste og korteste bølgelængder i det tilsvarende emissionsspektre. -
Areal af en trekant i rummet
Forumindlæghej.. er der nogen der ved hvordan man beregner arealet af en trekant i rummet? jeg har 3 punkter: A(-9,0,0), B(0,9,0) og C(0,0,-18) Det ville være iorden skal jeg fik en formel, og hvor jeg selv regnede arealet ud..!! Mange tak på forhånd..!
