Søgning på: samfundsfag eksamen. Resultater: 14521 til 14540 af 39570
-
Tæller årskarakterer med på endelige snit?
ForumindlægHejsa, jeg har lige været op i matematik eksamen på B niveau i 2g, jeg fik dsv 4 hvilket jeg var sårn temmeligt skuffet over. Jeg undrer mig over om min årskarakter som lå på 10 ville tælle med i mit endelige snit når jeg går ud i 3g, eller om det kun er det 4 tal der. -
Lommeregner
ForumindlægHej Jeg står og skal til en fysik eksamen, hvor vi ikke må anvende lommeregnere med CAS funktioner, dvs. at den ikke må kunne løse flere ligninger med flere ubekendte osv. Jeg har derfor fundet en lommeregner, som hedder fx-82ES PLUS - er der nogen der ved, om denne kun kan løse én ligning med... -
Spørgsmål til faget psykologi på C
ForumindlægHej jeg går på HTX på biotek A- Mat A linjen. Jeg overvejer enten at vælge psykologi eller design C, dog er jeg bange for at psykologi bliver for tungt. Jeg vil derfor gerne spørge jer derude, om nogle af jer har haft psykologi og om hvad i syntes om det? Var det et tungt fag? Var der for meget l... -
Kan man "downloade" textanalyse.dk?
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til danskeksamen om en uge og er i den forbindelse løbet ind i et problem. Tidligere har jeg brugt www.textanalyse.dk til at finde guldkornene, men da man jo selvfølgelig ikke har internetforbindelse til eksamen er det jo lidt svært at komme ind og finde ud af, hvordan m... -
Jeg har eksamensangst!?
ForumindlægJeg er egentlig rigtig klog og får gode årskarakterer Men ligeså snart det er mundtlige eksamen, falder jeg drastisk? Klappen går ned - svarene er akavet Og jeg kan ikke finde mig selv Hvorfor sådan? Det er sket hændt, at jeg får 10 i års også går jeg hen og får 4 eller 2 til eksamen? HVOR... -
Kan man bestå sin bachelor uddannelse på sit gennemsnit?
ForumindlægHej alle, Jeg håber I kan give mig noget råd om min situation. Jeg er netop færdig med min bachelor i HA, men jeg valgte at dumpe et valgfag med vilje, da valgfagseksamen var dagen før mit bachelor forsvar. Jeg dumpede med forudsætningen at jeg ville kunne gå til re-eksamen i løbet ad sommeren.... -
Kemi a maj 2014
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder nu i den situation, hvor jeg skal kemi a eksamsæt fra maj 2014. Det vil være en kæmpe hjælp, hvis nogen har den liggende. Mange tak på forhånd -
fysik c hvad bliver min karakterer
ForumindlægHej! Ja, overskriften er misvisende: Selvfølgelig kan I ikke vide min karakterer MEN prøv at se om du dog kan hjælpe mig. Jeg skal op til FYSIK C mundtlig (24-timers). 24 timer er meget, ja, så der er god forberedelsestid. Jeg tror godt, at jeg kan holde et godt oplæg på de tja 8 min. om... -
Sød opgave om metrisk rum.
Forumindlæg(a) Jeg er nået frem til at sige, at μ(x,x0) > 10. Dette må vel betyde, at de første ti element af x er samme samme som de første ti element af nulfølgen. For den n. element af x vil være forskelligt fra nulfølgen for alle n≥11. Er det korrekt? Er der en bedre måde at forklare det på? ... -
AT9 - citater og referencer?
ForumindlægHej, jeg sidder og er i gang med min AT9-synopsis, og jeg tænkte pludselig på om man skal inddrage citater og referencer, når man svarer på sine problemstillinger? eller om det indgår som en del af analysen og derfor skal gemmes til fremlæggelsen? :) MVh. Nefer -
ABC-Fag
ForumindlægHej Jeg går på HTX (1.g) og er i grundforløbet. Jeg er lidt forvirret over karaktersystemet. A-Fag = 3 år B-Fag = 2 år C-Fag = 1 år Men hvad er forskellen på årskarakterer og standpunktskaraterer? Jeg har hørt at lærere kun må evaluere os i en hvis periode og dermed vudere for at give en kar... -
hvilken betydning
Forumindlæghvilken betydning har årsprøve i skriftligt dansk 1 g tæller de på eksamensbeviset i 3 g eller hva ???? -
Karakter ved skr. studentereksamen
ForumindlægNogle der ved, hvornår man kan få de skr. karakterer ved studentereksamen..? Det er vel omk. d. 10 juni..? -
Overenskomst?
ForumindlægNogen der kan, med lette ord, forklare mig hvad "overenskomst" betyder. Ved godt, at det er Dansk Arbejdsgiverforening og Landsorganisationen der skal forhandle om overenskomsten. -Men hvad er det lige "overenskomst" er? Tak på forhånd! :) -
mdt. dk??
ForumindlægHej Skal på torsdag op i mundtlig dansk. Er i tvivl om nogle ting. -Når man skal perspektivere til andre tekster, kan/skal man så have den/de tekster med ind til bordet hvor man så kan henvise til? -Hvormange tekster man bør perspektivere til? -Hvordan skal man fortælle om tidsperioden ens tek... -
Psykologieksamen - hjælpemidler?
ForumindlægEr der nogle af jer der ved med sikkerhed, om man må have egne notater (som ikke er skrevet i forberedelsestiden) med ind til eksaminationen i psykologi?? Jeg har nemlig ikke kunnet finde noget om det :s og vi måtte jo gerne til historie - og sidste år havde jeg både til tysk og geografri - så j... -
Skal man op i mundtlig historie i 3.g?
ForumindlægHej alle! Historie på A er obligatorisk på STX, og siden man ikke får en skriftlig karakter tænkte jeg på, om det allerede er bestemt at man skal op i mundtlig historie i 3.g? Mvh. SPRB -
Terminsprøve!
ForumindlægHej! Jeg har utrolig meget brug for hjælp, jeg aner ikke hvordan man har terminsprøve i dansk! Nogle med svar? -
Lektiehjælp/eksamenstræning i matematik og fysik tilbydes af erfaren, venlig og pædagogisk gymnasielærer
ForumindlægJeg har flere års erfaring med undervisning og eksamination. Vi afholder indledningsvis en time eller to, hvorefter vi opsætter et realistisk mål, som vi arbejder hen imod. Skriv til [email protected] -
Mat-A skriftlig
ForumindlægHej, nogen der ved, hvilken karakter man får hvis man har besvaret ca. 70 procent af spørgsmålene i den skriflige Mat A
