Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14541 til 14560 af 22746
  • 00???

    Forumindlæg
    Jeg har i fysik-eksamen fået 00 i skriftlig, hvilket kom som et chok. Er der en eller anden venlig sjæl der vil se om den virkelig ligger til et 00, eller om det vil være værd og klage?? Det vil betyde ENORMT meget, da det kunne være med til at bedømme hvorvidt jeg kan komme ind på mit studie.
  • opgave 6.1 fysikabbogen 2

    Forumindlæg
    i opg a. skal jeg bruge massen jeg slår op i ptable.com eller en databog fysik eller skal jeg også fratrække elektronernes masse således at jeg kun får kernens masse? i opg. e er jeg helt fortabt. nogle der kan hjælpe med en formel?
  • Tæller SO som A-fag? (HTX)

    Forumindlæg
    Mine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A).
  • Venus - Opdagelse???

    Forumindlæg
    Hej. jeg har lidt problem, for sidder og skriver en fysik opgave.. og skal have noget med om venus' opdagelse men kan bare ikke finde en dyt. mangler nogle årstal og noget information omkring det. så hvis der er nogle der har nogle gode links, eller noget viden må i MEGET GERNE lige skrive :)
  • Gennemsnit under 02!!

    Forumindlæg
    Hey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :(
  • Drejningsmoment

    Forumindlæg
    HASTER! Jeg arbejder med mit 24-timers projekt i fysik og jeg står stille med at forstå, hvad vektoren "g" står for i vedlagte bilag. Skal også vide hvad "Dobbelt lodret streg" helt præcis betyder? Det fremvises også i bilaget.
  • Bølgelængde

    Forumindlæg
    I fysik har vi fået følgende formel, om bølgelænde udleveret: λ=(sin(v)(φn)*d)/n 1) Udled/bevis formlen. Nogle der kan hjælpe?
  • Hjælp jeg fryser

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået dette spørgsmål i fysik. Er der nogle, der kan hjælpe? En person har været ude at bade. Vandet er 20 grader og luften er 22 grader. Hvorfor fryser personen? På forhånd tak.
  • Ideografisk vs. nomotetisk?

    Forumindlæg
    Hejsa, jeg skriver AT i Biologi C og Fysik B om dykkersyge, og jeg læste et sted at biologi godt kunne have elementer af en ideografisk videnskab. Mit spørgsmål er, om undersøgelser af sygdomme som dykkersyge er ideografisk?
  • Lektiehjælp søges STX mat A

    Forumindlæg
    Jeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :)
  • Hjælp til opgaver om kinematik !

    Forumindlæg
    hej alle , Kan nogen hjælpe mig med denne lille fysik opgave bestående af 2 opgaver. Jeg har lavet opgave 1 a og b, men jeg kan ikke finde ud af at lave de sidste. Please kan nogen ikke hjælpe hastigt Mvh Louise Vilengaard
  • Er det rimeligt?

    Forumindlæg
    http://puu.sh/33MY6.png Samt en SRO opgave til 10 i fysik og matematik Dette har givet mig et 7 i årskarakter. Kan ikke helt se rimeligheden i det, men måske tager jeg fejl :) Det skal lige siges at det er en skriftlig karakter, så dette er det eneste jeg er blevet bedømt på.
  • illustrationer

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til at skrive SRP i fysik når jeg udleder formler osv. kan det være en god hjælp med illustrationer hvordan laver jeg dem selv bedst - så det ikke ser alt for sjusket ud.. findes der nogle gode (gratis) programmer til dette?
  • Kemisk analyse - FSA

    Forumindlæg
    Hej, jeg har et spørgsmål. Jeg er i gang med min disposition om kemisk analyse, men jeg ved ikke, hvad jeg skal komme ind på først. Hvad kan jeg komme ind på, hvis jeg nu trækker den til fysik prøven? Tak på forhånd :-)
  • Hjælp til problemstilling.

    Forumindlæg
    Hej. Vi er en gruppe på 3 personer, som lige nu skal skrive synopse i biologi/geografi/fysik. Overemnet er: "stofudledning". Vi er åbne for alle forslag, men hvis det kunne gå ind under emnet "menneskets anatomi/kroppen ville det være dejligt. Tak for jeres tid, I må have en god d...
  • Co2-indikator skifter farve - hvorfor?

    Forumindlæg
    Jeg læser op til fysik/kemi eksamen og er i gang med at beksrive forsøget: fremstilling af alkohol. Co2 skifter farven under gærringsprocessen og jeg ved ikke hvorfor. Nogle der kan forklare mig det?
  • Metaller i opløsning

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder og læser op til fysik eksamen som jeg skal til i morgen, Da jeg lige går igennem mine forsøg, er der stadig et spørgsmål jeg er i tvivl om. Som er: Skriv reaktionsligningen i AgNO3-opløsningen. Nogen der kan hjælpe mig?
  • fsa f/k - foregår???

    Forumindlæg
    Hej alle, Vile høre om der er nogle af jer der har været til fysik/kemi afgangsprøve, og vil høre hvordan den helt præcist foregår, hvordan man trækker, hvor lang tids forberedelse der inde, hvor lang tid man skal forklare om emnet, og hvor mange forsøg man skal lave sådan cirka:-) -Håber i...
  • molekyler

    Forumindlæg
    Hej - håber virkelig du kan hjælpe er i gang inde på fysik kemi tjek men ved ikke det ene spørgsmål hvilke molekyler er det der bevæger sig op i luften som luftdamp? størreste, mindste, hurtigste, langsomeste?
  • Haster: Forsøg til energiformer

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til fysik eksamen om et par timer, og jeg går i 9.klasse. Jeg kan ikke finde et forsøg at lave til emnet: Energiformer. Kan nogle hjælpe mig med det? :-) (Hvis i har forsøg til Induktion, Vekselstrøm, Transformation eller Elforsyning må i meget gerne dele det)