Generelt

Gennemsnit under 02!!

27. juni 2018 af Rul (Slettet)
Hey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen

DHO: 02
Fysik: 02
Skr. Mat: 00
Bio:00
Kemi:4

Men fik
Samfundsfag: 02
Mediefag: 4

I afsluttede fag...
Er jeg doomed??? :(

Brugbart svar (0)

Svar #1
27. juni 2018 af mortenjura123

Gennemsnittet er umiddelbart 02, men der kan selvfølgelig være forskel på normeringen af fagene.

Jeg vil anbefale dig, at du kontakter din studierådgiver i stedet, da de har erfaring inden for området.

Mvh. Morten


Brugbart svar (2)

Svar #2
27. juni 2018 af guzbak

Din årskarakter tæller også med i snittet for de fag du afslutter.
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Svar #3
27. juni 2018 af Rul (Slettet)

Selvom jeg var oppe til eksamen i biologi tæller årskarakteren til den også?

Svar #4
27. juni 2018 af Rul (Slettet)

Så alle årskarakter som tysk, engelsk osv. For jeg fik en god karakter i dem

Brugbart svar (2)

Svar #5
27. juni 2018 af Lolerlife

#3
Nej. Årskarakteren for et fag, er kun gældende i dit eksamensbevis, fra det år du afslutter faget. 
Eksempel: 
Får du årskarakterer i dansk i 1. og 2.g, vil disse ikke komme på dit eksamensbevis, da du først afslutter faget i 3.år. 
Så indtil videre, har du kun samfundsfag og mediefag, som er gældende på dit eksamensbevis.
Du er ikke doomed, du kan stadig nå at rette op på det. :) 


Svar #6
27. juni 2018 af Rul (Slettet)

Ok, men jeg snakker om gennemsnittet til at lomme ind på 2.G hvilke fag der bliver talt med i gennemsnittet jeg ved alle c fag tæller men er det årsprøvekarakter eller årskarakter der tæller?

Brugbart svar (0)

Svar #7
27. juni 2018 af SådanDa

"Du kan godt blive nægtet oprykning til næste klassetrin. Det kan ske, hvis du ved skoleårets afslutning har et standpunkt eller et opnået gennemsnit på under 2,0 i det pågældende skoleår, og hvis din skole, på baggrund af den løbende evaluering af dig, samtidig vurderer, at dit udbytte af det hidtil gennemførte undervisningsforløb ikke har været tilstrækkeligt.

I grundlaget for beregningen af gennemsnittet indgår følgende karakterer:

- Afsluttende standpunktskarakterer afgivet ved det pågældende skoleårs afslutning i fag, der afsluttes (kaldet årskarakterer).

- Standpunktskarakterer afgivet ved det pågældende skoleårs afslutning i fag, der ikke afsluttes.

- Karakterer for officielle prøver aflagt ved det pågældende skoleårs afslutning.

- Karakterer for årsprøver aflagt ved det pågældende skoleårs afslutning.

Der er tale om et simpelt – dvs. ikke-vægtet – gennemsnit.

Med ”skoleårets afslutning” skal forstås dét tidspunkt, hvor det enkelte fag afsluttes. Det indebærer, at selvom et fag undtagelsesvis lokalt tilrettelægges med afslutning eksempelvis ved juletid, så skal de afsluttende standpunktskarakterer og prøvekarakterer (hvis faget udtrækkes til prøve) også indgå i beregningen. Hvis en stx-elev har afsluttet almen sprogforståelse og naturvidenskabeligt grundforløb i det pågældende skoleår, indgår karaktererne for disse forløb, som jo afsluttes ved juletid i 1.g, således også i beregningen."

https://uvm.dk/gymnasiale-uddannelser/love-og-regler/spoergsmaal-og-svar-om-gymnasiale-uddannelser


Svar #8
27. juni 2018 af Rul (Slettet)

Ok, sidste spørgsmål tæller AP og NV med i gennemsnittet til 2.G?

Brugbart svar (0)

Svar #9
27. juni 2018 af SådanDa

Mener du i snittet som afgør om man har ret til at fortsætte i 2.g? I så fald fra før:

"Hvis en stx-elev har afsluttet almen sprogforståelse og naturvidenskabeligt grundforløb i det pågældende skoleår, indgår karaktererne for disse forløb, som jo afsluttes ved juletid i 1.g, således også i beregningen."


Skriv et svar til: Gennemsnit under 02!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.