Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 14581 til 14600 af 46442
  • 4.Eksamensforsøg

    Forumindlæg
    Da jeg har været syg måtte jeg udeblive fra eksamen og har brugt mit 3.eksamensforsg Derfor har jeg søgt om disp. til 4 eksamensforsøg. Jeg har dog afleveret en lægeerklæring. Hvor sikkert er det at jeg opnår disp. til 4. forsg?
  • har du brug for hjælp til bioeksamen?

    Forumindlæg
    skal du op til en 24 timers eksamen eller har du bare nogle ting du gerne vil have forklaret igen? Hvis du føler du kunne ha' brug for lidt ekstra hjælp så skriv en mail til mig. Jeg er bio studerende på uni og har stor erfaring indenfor undervisning. mvh signe
  • Økosystemer

    Forumindlæg
    Hej. Har lige trukket Arktiske havøkosystemer til min eksamen i 3.g biologi a niveau. Er der nogen der Der ved noget om de dynamiske forhold, biologiske produktion og energistørmme i forhold til den grundlæggende opbygning af økosystemet.??
  • 02, 00 og 02 i Matematik

    Forumindlæg
    Har fået: Årskarakter 00 og 02 Mundtlig matematik eksamen 02 Har man så bestået Matematik b og hvis ikke hvad kan jeg så evt. gøre, måske søge om Dispensation? Vil jo gerne have en vidergående uddannelse. Mvh. Kasper
  • Terminsprøver på skolen

    Forumindlæg
    Hej vi skal snart op i terminsprøver på skolen (ikke eksamen), bliver der udsendt nye terminsprøver eller vil man typisk lave de gamle? Ville gerne øve mig lidt i engelsk skriftlig på nogle af de gamle prøver, men er bange for hvis jeg laver en af dem, og det ender med at være den vi skal have ti...
  • Billedkunst LEKTIER!!!

    Forumindlæg
    Vores billedkunstlærer, 3.g c niveau, giver os sygt mange lektier for. Lektiemængen tager vel ca. 20-60 min. at lave. F.eks. skulle vi her den anden dag lave tre portrætter og ALLE i klassen blev savet, fordi de ikke havde brugt nok tid på det. VI har overvejet at gå til rektor, men vi ved ikke h...
  • Hit-ord!

    Forumindlæg
    Hej Jeg tænkte på, at alle os, der skal op til old, kan samle en liste samme med hit-ord, dvs. græske ord, der er gode at bruge :) For at gøre det overskueligt, så skriver man ordet efterfulgt af en forklaring. Fx Ate - forblindelse. Når man ikke kan se, at det man gør er forkert. Ender ofte i...
  • MONIKA HELD : 'Sie glotzen mich an wie eine Ausserirdische'

    Forumindlæg
    NOGEN SOM KAN HJÆLPE MED NOTATER :S sidder med en 24timers tekst :S
  • At gange gennemsnittet med 1,08

    Forumindlæg
    Hvor mange A niveaus fag skal man have før man kan gange gennemsnittet med 1,08?
  • Meningen med livet

    Forumindlæg
    Hvad eer meningen med livet`? Saitre siger at man selv skal danne meningen med livet. Dalai Lama siger at den allerede er besmemt; meningen med livet er at leve lykkeligt, og fremme lykke..
  • Analyse af propagandaplakat.

    Forumindlæg
    Hey alle! Jeg har i mit AT projekt Dansk og Historie som fagkombination. Jeg har analyseret en nazistisk valgplakat, for æstestik og symbolik. Men spørgsmålet er om jeg har brugt dansk eller histories metode? De kan vel begge bruges til analysen, og de bruges vel ens?
  • AT 2019 emne

    Forumindlæg
    Hej Sp Vil gerne finde et emne i historie A og Biologi A, men kan ikke komme på noget. Kan i hjælpe mig. Ps overemnet er vandet Hilsen Frederik
  • DIGT - har brug for gode digt analysere*

    Forumindlæg
    Hej mennesker! Jeg har fundet det her digt som jeg skal op i i eksamen, jeg forstår det desværre bare ikke så meget, og da jeg er sikker på der gemmer sig nogle symboler og fede virkemidler jeg bare er helt blind på ;( Jeg kan ærligtalt ikke forstå det og er HELT LOST. Ved i hvad det handler ...
  • Hjælp - Karakter

    Forumindlæg
    Hej jeg har i dag været til biologi eksamen, og jeg var så heldig at trække det emne jeg mindst ville have :/ Og jeg fik dermed 02 .. I årskarakter fik jeg 10 og i eksamen 02 Hvor meget gælder begge karakter?
  • Matematik på A+ niveu og eksamensbeviset

    Forumindlæg
    Hej,jeg går i 2.g, og har valgt højniveu matemtik både i 2.g og 3.g (det der vidst også kaldes A+).Er der nogen der ved, om det kommer til at stå på eksamensbeviset at man har haft højniveu i både 2.g og 3.g, eller vil det se ud som almindeligt højniveu i 3.g?Har forsøgt at søge lidt på forummet,...
  • novelle

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan skal man skrive en novelle? jeg har også en anden spørgesmål. Jeg har skrevet en historie hvor nutid og datid er blandet, jeg vil bare lige vide om det er okay at jeg har gjordt det. 'først tænker han 'så siger han noget direkte til den anden person som er 1 sde lang. fra...
  • Eksempler på spørgsmål til mdt. matematikeksamen?

    Forumindlæg
    Hej....Som overskriften hentyder til, vil jeg gerne have nogle eksempler på spørgsmål.Jeg skal til eksamen på B-niveau, og hvis spørgsmålene derfor kunne begrænse sig til det niveau ville det være dejligt. Et evt. link til spørgsmål ville ikke skade :-DMvh Rasmus
  • Eksamenskarakter

    Forumindlæg
    Hej. Jeg ved at når man får årskarskter i et A-fag så vægtes det med 1 for mundtlig og 1 for skriftlig. Men hvad nu hvis man KUN skal til eksamen i mundtlig, vægtes karakteren så igen med 1 eller er det 2 denne gang, fordi man ikke har været oppe i skriftlig og kun mundtlig. Kh.
  • hjælp til Excel

    Forumindlæg
    Hej, vi har en matematik eksam på fredag, hvor vi kun må bruge excel. Da jeg ikke har brugt Excel før, så jeg vil spørge om, man kan fx isolere x i excel, differentiere og lave en graf udefra en funktion?
  • Er terminsprøver vigtige?

    Forumindlæg
    Hej Da jeg er kommet ud i en lidt indviklet situation, og kan mulighvis ikke møde op til min matematik terminsprøve, ville jeg høre om det har et stor indflydelse på mine år på STX, eller kun indtil jeg skal op til matematik eksamen? Jeg går i 2.g forresten :)