Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14641 til 14660 af 22746
-
HJÆLP Faradays opfindelser
ForumindlægHej jeg sidder lige og er i gang med en fysik opgave og jeg har brug for lidt hlæjp!:) På hvilken måde bruger vi Michael Faradays viden i dag.? Håber virkelig der nogen der gider at hjælpe...:)!!!!! -
Problemstillinger - jordskælv
ForumindlægJeg er lige begyndt på et forløb om katastrofer og har valgt og skrive om emnet jordskælv inden for fagene fysik og historie, men jeg er helt lost på hvad problemstillingerne kunne være?? Kan i komme med nogle eksempler jeg måske kunne bruge? -
kræfter og acceleration
ForumindlægHej :), Jeg er igang med kræfter i fysik. Nogen der kan fortælle om man skal bruge newtons 2 lov i opg a. Den skubbes vel med en konstant kraft, så den har vel en konstant acceleration ikke? Vil Ftotal i x aksen ikke være 400 N+W-Ffriktion? På forhånd tak :) -
Opdrift og fortrængning
ForumindlægHejsa, jeg har et problem med en opgave i fysik, og håber, at I vil hjælpe mig. Der er givet et legeme på 50 cm3 og masse 30 g. Spørgsmål: 3. Hvor stor en masse ethanol vil legemet fortrænge?(ρ(eth.)=0,79 g/cm3) -
Tegneprogram til forsøgsopstillinger
ForumindlægProgrammet chemsketch kan tegne forsøgsopstillinger ved hjælp af "templates", men de figurer der i det program egner sig mest til kemi. Er der et lignende program til fysik opstillinger? Eller kan man evt. udvide programmet så man kan få ting som geigertællere osv. tilføjet i programme... -
SRP- Emne????? Hjælp
ForumindlægJeg skal til at skrive srp, nogen som har gode ider? Jeg har : Matematik A, Historie A, Dansk A, Spansk A, Engelsk B, Samfundsfag B, Fysik B, Kemi B. Det skal være Matematik, også et andet fag. På forhånd tak. -
problemformulering
ForumindlægJeg har et AT- forløb vedrørende Tro og videnskab. Vi har et tema: Dommedag, hvor vi skal koble faget fysik og Religion sammen. Jeg er lidt stuck. Er der nogle der har et forslag til et godt problemformulering ? (Vi skal tage udgangspunkt i temaet dommedag) -
Kageform i frit fald
ForumindlægHar fået en fysik opgave for, og få indrømme, at jeg er en smule forvirret :S Vi er enige om, at når et legeme falder påvirkes det både af tyngdekraften såvel som luftmodstanden. Forstår bare ikke helt, hvordan legemet kan få en konstant hastighed? -
Hvilken linje åbner for hvilke uddannelser?
ForumindlægHej allesammen :-) Jeg ville gerne vide, hvilke uddannelser der bliver "åbnet", hvis man fx vælger linjen Mat A, Fysik A, Kemi B? På HTX Håber nogen måske har lidt kendskab til sådan noget :D takker på forhånd -
hvad er nogle vigtige formler og evt. grundstoffer at kunne i hovedet?
Forumindlægaltså formler der er vigtige at kunne/ gode at kunne i hovedet? som f.eks. fotosyntese. også måske nogle grundstoffer eller lign. der er godt at kunne huske. jeg tænker formler inden for fysik/kemi, biologi og derimellem. dbh -
Srp renæssancens astronomi
Forumindlæghej er der nogen der vil læse min SRP og sige hva der mangler eller hva der skal rettes.. har selv læst den igennem men vil gerne havekommentar til den kan jeg sende den over mail til nogen? jeg skriver om skiftet i verdensbilledet i renæssancen i historie og fysik -
Det periodiske system
ForumindlægHej Har en fysik aflevering for om det periodiske system. Jeg skal skrive om hvem der fik ideen til det, hvordan det er opbygget og om hvordan man fandt frem til at stille det op på den måde. Har læst på wikipedia, men har kun nok oplysninger til 2 sider. Skal have mindst 4 sider, er der nogle de... -
SRP-Raketter Korrektur
ForumindlægHej jeg har en forespørgsel. Vil høre om der er en, der har forstand på raket-fysik, der vil hjælpe mig med at læse korrektur på min SRP, som klart nok handler om raketter.. Ved ikke om det er for meget at bede folk, man ikke kender, men nu prøver jeg :) -
Hurtigt hjælp - Vekselstrøm (en-faset og tre-faset generator) samt hvad er ISOTOPER og INDUKTION?
ForumindlægHej. Jeg skal bruge en hurtig hjælp! Har nemlig fysik eksamen i morgen. Nogle der har forsøg (helst) eller forklaringer på en en-faset og tre-faset generator) Nogle der kan fortælle mig hvad induktion og isotoper er, fordi det forstår jeg ikke. HJÆLP :) -
Aktiviten
Forumindlæghej. jeg har brug lidt hjælp til en fysik opgave. det lyder: at jeg skal beregne aktiviteten af gammakilden, som 15 år gammel og startaktiviteten er 370 kBq. jeg ved ikke, hvilken formel skal jeg bruge?? jeg er helt væk. på forhånd tak. -
Open Office hjælp
Forumindlæghej, sidder og skriver opgave i fysik i openoffice (tekst) Har bare lige et problem.. når jeg indsætter tal , i en tabel, runder den selv af til 2 decimaler.. det er lidt træls eftersom jeg skal bruge 7 :) Nogen der ved hvordan man slår det fra? synes ikke rigtigt jeg kan finde det.. På forhånd... -
Naturvidenskab.
ForumindlægHej, Jeg har matematik A, fysik B og kemi B Jeg har overvejet medicinalkemi.. Jeg vil høre om i kendte andre uddannelser hvor man ikke har brug for en høj gennemsnit som jeg kan komme ind på med min retning? -
VIL DU HJÆLPE MIG??
ForumindlægHej Jeg skal påbegynde et fysikprojekt som jeg skal forsvare mundtligt. Jeg har valgt emnet lysets bølgemodel, men har brug for mulige forslag til en problemformulering. Har du også et eksempel på en problemformulering omhandlende et andet enne indenfor faget Fysik, må du meget gerne dele. -
forstår ikke de formler jeg skal bruge til at regne mine opgaver ud med.
Forumindlæggik hjem fra fysik idag uden at have forstået et eneste ord. Troed jeg havde fat i det, men er helt væk. Atomkerne??? kunne simpelthen ikke forstå hvordan de formler var sat op kunne se det men ikke forstå det. en der kan give mig en meget pædagogisk forklaring om hvordan jeg bruger de formler. -
Kilder til Manhattan projektet HistorieA
ForumindlægHej. Jeg har valgt at skrive om Manhattan Projektet i min SRP, med fagene Fysik A og Historie A. Jeg leder efter nogle kilder, som skal handle om USA´s synspunkt på atombomben. Nogle der kan hjælpe?
