Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 14761 til 14780 af 40685
-
Lektiehjælp tilbydes: Psykologi C + B
ForumindlægJeg bor på vestegnen men tilbyder også online lektiehjælp. Mulighed for intensiv læsning op til eksamen. -
Afgangsprøve
ForumindlægHvordan foregår en fysik/kemi eksamen? -
I tvivl om karaktere
ForumindlægHej!Nu går jeg i gymnasiet, og jeg synes alt karakterhalløjet er lidt svært at finde rundt i. Så mit spørgsmål er, hvad der kommer til at gælde for mit studenterbevis? Gør årskarakterene i 1.g det? Eller er det i 3.g at man skal sætte alle kræfterne ind?Ved godt at de fag man kommer direkte til... -
Istids-landskabet
ForumindlægEfter gennemsøgning af hele kategorien af "geografi" fandt jeg desværre intet der kan hjælpe mig til bedre forståelse af istids-fænomener og landskabet der er konsekvens heraf, såsom dødishuller, fladbakker og tunneldale.Er der nogen som ligger inde med nogle gode notater, evt. også med... -
Så det nu
ForumindlægHey allesammen Skal snart op i mundtlig Samfundsfag C. Ville bare lige høre om, der var nogle derude, som selv har været oppe i faget, og dermed evt. kunne give nogle gode råd. Måske hvordan og hvorledes jeg bedst kan tackle det med taksonomiske niveauer. På forhånd tak & held og lykke ti... -
KLAGE
ForumindlægHej alle. Var oppe i NG eksamen idag, hvor jeg fik 02. Men grunden til jeg skriver skyldes, at meningen var jeg skulle få 2 spørgsmål samt 2 bilag, et til hver spørgsmål. Problemet var bare at jeg kun fik 1 bilag med ind til forberedelse, og var derfor helt lost da jeg blev spurgt indtil det. Kan... -
Eksamenstekst
ForumindlægHej alle. Jeg er startet til tysk på B niveau og jeg har fået at vide at min lærer, at til eksamen skal man trække en eksamenstekst på 6 normalsider som man så skal genfortælle og analysere på tysk. Er der nogen der ligger inde med et eksempel på sådan en eksamenstekst på 6 normalsider eller ke... -
Skifte ungdomsuddannelse.
ForumindlægHej alle sammen ... Jeg er 2.g'er på mit lokale gymnasium og tænkte på om det er muligt at jeg kan skifte over på 2.år på HTX? :S jeg har ikke hørt om det var muligt medmindre man ville skifte efter grundforløbet men jeg orker ikke at gå 1.år om for at gå på HTX. Nogle erfaringer? Bud? Råd? -
Gymnasium
ForumindlægHej derude! Jeg har her for tiden irriteret mig selv, ved hele tiden,at tænke på om jeg er god nok til, at komme ind på et gymnasium. Jeg har et gennemsnit på 4.5 sidste år var den på 5.5, så jeg er faldet en del. Min vejleder siger j... -
Øvelsesopgaver
ForumindlægDet er ikke et lektiespørgsmål; men ville høre om I kendte nogle hjemmesider, hvor man kan downloade øvelsesopgaver til Skriftligt Matematik HHX B eksamen. Jeg ved godt, at Studienet.dk har nogle opgaver, men det er mere vejledende løsninger og ikke hvor man selv skal løse dem. Jeg søger neml... -
Ny Ekamen
ForumindlægHej Jeg var til Oldtidskundskab eksamen (ny ordning) dersværre var jeg så uheldig at "klappen" gik ned. Jeg fik derfor en dårlig karakter. Er det muligt at gå til en ny eksamen, evt. sygeeksamen? Mvh. Fortvivlet Studerende -
Råd søges - at vurdere?
ForumindlægDEt er angående histrieopgave (2g). Har I nogle idéer til hvordan man kan vurdere en religions betydning? Og betyder "at vurdere" ikke at diskutere? I så fald ved jeg ikke hvordan jeg skal kunne diskutere denne relgiions betydning, da alt tyder på at den har haft en stor betydning!Jeg k... -
Latin, vil være advokat / jurist
ForumindlægHvis jeg vil værer advokat / jurist, så er latin et meget godt fag at tage på stx, ikke? Det bliver kun på C niveau, men det er stadig meget relevant at have, har jeg ikke ret? Mvh. Frederik. Ps. Hvis jeg skal vælge mellem Fransk A, og Tysk B, er der så et af de to sprog der ville være be... -
Psykologi
Forumindlæghejsa..hvordan øver man sig til en mundtlig psykologi eksamen?Jeg har det på mellem niveau, og jeg skal snart til eksamen...men hvordan øver jeg mig til det???Er der nogen der har nogle gode råd??Og er der nogen derude, der har været til psy eksamen, og som kan give mig nogle gode råd omkring det... -
AT?
ForumindlægMå man godt fremlægge noget helt andet til eksamen? noget der ikke står i ens synopsis? -
Fysikeksamen
ForumindlægJeg skal til Fysik eksamen på Fredag, og jeg ville høre hvis der er nogle der har nogle ting der kunne hjælpe mig!? -
Har VILJEN, men IKKE snittet til at studie Medicin :(
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg vil virkelig gerne læse medicin, men problemmet er mit snit. Jeg går i 2.g, og har et snit på 5,6. Jeg kan umuligt komme i nærheden af et snit på 10 :(. Jeg ved man kan komme ind gennem Kvote 2, men hvad lægger de vægt på..? Jeg har en del erfaringer bl.a. hospital (ren... -
Gode råd til FSA
ForumindlægHej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)? -
læge
Forumindlægheej, jeg skal begynde i 1.g efter sommerferien :D jeg vil gerne vide hvilken linje jeg have for at blive læge, og hvad mit snit skal være på for at blive læge ? :D mit andet spørgesmål er hvor meget skal mit gennemsnit være på for for at komme ind på københavns universitet. svar..... taaak :D -
Innovation.
ForumindlægStår og skal til eksamen i innovation på mandag og da jeg læser pensum igennem, støder jeg på innovationslandskabet. Har ingen anelse om hvad det er, og der står ikke noget i bogen om det. Nogle derude,der ved hvad det er?
