Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 14781 til 14800 af 22746
  • Bioteknologi VS kemi

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal meget snart vælge endelig studieretning på stx og jeg vil gerne have fysik/kemi eller biotek Men kan simpelthen ikke bestemme mig... Har i nogle gode meninger om hvilket fag ermest spændende eller hvad i eventuelt har lavet i de forskellige fag?
  • Densitet mm.

    Forumindlæg
    Hej , står og mangler en hel del hjælp med denne fysik opgave. Håber der er en herinde som kan give en hjælpende hånd :) Der er 2 opgaver i nedenstående vedhæftet fil, håber der er nogen som kan hjælpe mig med at løse og forstå opgaverne.
  • medicin studiet

    Forumindlæg
    hvormange år tager det at supplere de følgende fag. det skal bruges til at søge medicin (kvote 2) dansk A matematik A fysik B kemi B engelsk B
  • Opgavespørgsmål til biologi :)

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg har lige et spørgsmål til biolog med perspektivering til fysik. Hvorfor er det relevant at vide noget om planters nettoprimærproduktion, når man skal vurdere årsagerne til eller forhindringerne af global opvarmning? Jeg håber at i kan hjælpe!
  • Denne opgave volder problemer

    Forumindlæg
    Hej, ved godt at opgaven godt kan sættes ind i fysik, men vores mat lærer har trosalt valgt at give os den for. Ved overhovedet ikke hvordan man laver nogen af opgaverne, se det vedhæftede billede.
  • Bifilart pendul

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg er i gang med at skrive SRP i matematik og Fysik. Her skal jeg udlede formlen for et bifilart pendul, men jeg ved ikke helt hvordan. Jeg har prøvet at google lidt, men uden held. Jeg håber i kan hjælpe. På forhånd tak. Med venlig hilsen Frederik
  • Grundvand

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger eksempler på eller inspiration til 3 arbejdsspørgsmål inden for grundvand ift. de to naturfag, fysik/kemi og biologi. Det må meget gerne være simple og åbne spørgsmål eller lukkede indviklede spørgsmål. Kan nøjes med begge. På forhånd tak
  • Grundvand til i morgen!!

    Forumindlæg
    Hej Jeg søger eksempler på, eller inspiration til 3 arbejdsspørgsmål inden for grundvand ift. de to naturfag, fysik/kemi og biologi. Det må meget gerne være simple og åbne spørgsmål eller lukkede indviklede spørgsmål. Kan nøjes med begge. *DET HASTER DA DET ER TIL I MORGEN!!* På forhånd tak
  • Studieretningsprojekt

    Forumindlæg
    Hej SP. Er der en herinde, som har forstand på matematik og fysik, som kunne have lyst til at læse min indledning til min SRP og sige om de ville få lyst til at læse opgaven? Altså om den er interesseskabende. - Zalamander
  • Astronomi eksamen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er ved at læse op til astronomi eksamen (ikke fysik!), men jeg aner ikke hvordan en typisk eksamensspørgsmål vil se ud. Er der måske nogle af jer, der ved det? Eller har været til en astronomi-eksamen? Og hvordan forbedrer jeg bedst?
  • Arbejde

    Forumindlæg
    Jeg skal finde frem til arbejde i en fysik opgave og har brugt formlen: Ekin 2 + Ekin 1 = Epot 1 + A Hvor jeg har isoleret A. Måske et dumt spørgsmål, men kan A blive negativt og hvad detyder det hvis det bliver et negavtivt tal.
  • Emner til AT

    Forumindlæg
    Hey folkens!!! Håber i kan hjælpe!! Vi har fået tildelt emnet for årets AT - forløb, hvilket er kommunikation. Da jeg har linjen Matematik - Fysik og Kemi er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal skrive om. Har i nogle gode forslag til, hvad man kan skrive om??
  • Eksamensprojekt

    Forumindlæg
    Jeg er igang med at skrive eksamensprojekt i fysik og kemi, om solcreme. Jeg har ikke prøvet at skrive en synopsis før, og er lidt i tvivl om det er ok at have formler, diagrammer eller lign med i synopsen?
  • Havisen ved polerne smelter

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast i et fysik/kemi spørgsmål hvilket lyder: Hvilke fordele og ulemper vil det have for Danmark, Grønland og Verden, når havisen ved polerne smelter? Har siddet med den i temmelig lang tid, håber der nogle der kan hjælpe. Tak på forhånd:)
  • Forsøg til (Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår)

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har sammen med min makker trukket "Fødevareproduktionens betydning for menneskers levevilkår" til den tværfalige prøve i fysik, biologi og geografi. Og vi mangler et par forsøg og en masse modeller vi kan have med op til prøven, alt form for hjælp vil være lækkert;)
  • Hvad for nogle energi formler bruges der til dannelsen af en ballon

    Forumindlæg
    Hej Jeg har en opgave der lyder, at jeg skal skrive en Fysik-kemi historie af en ting hvor jeg så har valgt en ballon. Hvilke energi formler der bliver brugt til at lave sådan en ballon osv.
  • Naturgeografi solceller

    Forumindlæg
    Hej, Jeg har grundforløb eksamen om lidt. Mit emne er solceller. Jeg skal op i naturgeografi, men jeg skal også kunne perspektivere til fysik/kemi? Er der nogle der kan hjælpe med at, fortælle, hvad jeg kan snakke om til eksamen om geografi angående solceller.
  • Tværfaglig

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg sidder lidt fast i et tværfagligt projekt. Jeg er lidt i tvivl om hvor mine arbejdspørgsmål hører til? Altså f.eks, om et af mine arbejdsmål er et fysik/kemi, biologi, eller geografi spørgsmål? Tak på forhånd
  • Naturfags terminsprøve

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal snart til terminsprøve i naturfagene (Biologi, Geografi og Fysik/kemi) og ville høre hvad der er godt at læse op på. Er rimelig sikker på det bare er den fra i sommers. Det er 30 min af hver, og det er multiple choice. Man må ikke bruge hjælpemidler Tak :)
  • Hvor stor en del af Danmarks el-energi kommer fra Biogasanlæg

    Forumindlæg
    jeg er igang med en fræmlæggese i Fysik-Kemi og vi har om energi. er der nogle der har et godt hjerte og kan svare på mit spørgsmål! Spørgsmål: Hvor stor en del af danmarks el-energi kommer fra biogasanlæg