Andre fag

Astronomi eksamen

08. april 2019 af Thifo1507 - Niveau: C-niveau

Hej.

Jeg er ved at læse op til astronomi eksamen (ikke fysik!), men jeg aner ikke hvordan en typisk eksamensspørgsmål vil se ud. Er der måske nogle af jer, der ved det? Eller har været til en astronomi-eksamen? Og hvordan forbedrer jeg bedst?


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. april 2019 af OliverHviid

Kunne du ikke blot spørge din lærer...?


Svar #2
08. april 2019 af Thifo1507

Problemet er bare at han er ikke ligefrem en super god lærer. Jeg havde nemlig også sprugt ham, men han siger bare at eksamenspørgsmålet er inden for alle de emner vi har i løbet af året, som hvilket jeg allerede godt ved. Men jeg har bare brug for en liiige smule mere konktre svar. Sådan hvordan den ser ud. Er en eksamenspørgsmål en opgave hvor man skal løse? Eller om det er bare blot fx. solsystemer som jeg skal snakke om? Jeg føler mig bare helt lost.


Brugbart svar (0)

Svar #3
13. april 2019 af AngelOneOne

Hej,

Uden jeg ved hvad opgaverne til en eksamen i astronomi kan se ud, så ville jeg umiddelbart mene at de kunne være som til de fleste andre naturfag. Du får en opgave du skal løse, og du skal forklare/vise teorien bag.

Kunne f.eks. være planetkredsløb, hvor du skal vise hvordan du beregner omløbstiden for en planet, og fortælle noget omkring teorien (Kepler, Newton osv.) bag beregningen (forudsat at i har haft om det selvfølgelig).

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Svar #4
13. april 2019 af Thifo1507

Ahh, så lidt som blanding af teori og opgave?


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. april 2019 af AngelOneOne

Hej,

Som sagt, ved jeg ikke noget om det med sikkerhed, men jeg vil umiddelbart tro at det er noget teori og en tilhørende opgave i forbindelse med teorien.

/Angel

- - -

/Angel


"The Universe is under no obligation to make sense to you" - Niel deGrasse Tyson
Look deep into nature, and then you will understand everything better” - Albert Einstein


Skriv et svar til: Astronomi eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.