Søgning på: matematik a 2009 august HTX. Resultater: 14781 til 14800 af 160040
-
Matematik Aflevering - Vikingeskibe opg. 3.2
ForumindlægHej jeg har store problemer med opg. 3.2 til 3.4. Er der nogen som kan hjælpe, jeg er helt lost! -
Trips matematik bog 3 14.22
ForumindlægHar denne opgave for og har lidt problemer med den, nogen som kan hjælpe, med opgaverne og at forklare hvad de forskellige ting fortæller om lokomotivet. fil er vedhæftet -
Fs10 matematik maj 2013 vedhæftet
ForumindlægTil ordblinde samt. specielle elev der har behov for at få udleveret fs10 10.-klasse-prøven. maj 2013 -
Prøve i matematik - hvad skal jeg skulle vide?
ForumindlægHej jeg går i 1.g, og skal op til en lille prøve i morgen. I disse ting: Algebra (Procentregning, ligningsløsning, ulighederheder og dobbeltuligheder, funktionsbegrebet og lineære funktioner. Det er uden nogen, som helst form for hjælpemidler. Hvad skal MAN skulle vide om disse ting? -
Hjælpe vektorer i rummet
ForumindlægHer mangler hjælp til opgave a, ved simpelhen ik hvordan jeg finder frem til det, har kigger alle formler igennem men har ikke til når det er i rummet det skal udregnes -
f(x)=Log10(ax)+b Hvad er A og B?
ForumindlægHej, I denne formel: f(x)=Log10(ax)+b Hvad står a og b for? -
22. maj 2017, Delopgave A: Vækst i Danmark
ForumindlægSamfundsfag A - 22. maj 2017, Delopgave A: Vækst i Danmark Hej, jeg sidder med ovenstående opgave, og kunne godt bruge noget hjælp fra en som har lavet den :) -
Søger hjælpelærer til matematik
ForumindlægHej. Jeg er en 23-årig ingeniørstuderende fra København.Jeg har på dette semester en masse matematikfag som jeg godt kunne tænke mig at have en hjælpelærer til at hjælpe mig med af og til.Jeg har aldrig gjort brug af hjælpelærere før, så jeg ved ikke hvad prisen er, men det kan man jo aftale.Emne... -
EP matematik og kemi problemformulering?
ForumindlægJeg har lidt problemer med at sammensætte en problemformulering til min EP, da jeg ikke helt ved hvordan sådan en helt præcist skal være. Desuden kan mine vejledere ikke helt blive enige, så det er lidt svært Jeg skriver i Matematik B og Kemi B om MIndste kvadraters metode og farvestof i saftevan... -
EP matematik og kemi problemformulering?
Forumindlægeg har lidt problemer med at sammensætte en problemformulering til min EP, da jeg ikke helt ved hvordan sådan en helt præcist skal være. Desuden kan mine vejledere ikke helt blive enige, så det er lidt svært Jeg skriver i Matematik B og Kemi B om MIndste kvadraters metode og farvestof i saftevan... -
EP matematik og kemi problemformulering?
Forumindlægeg har lidt problemer med at sammensætte en problemformulering til min EP, da jeg ikke helt ved hvordan sådan en helt præcist skal være. Desuden kan mine vejledere ikke helt blive enige, så det er lidt svært Jeg skriver i Matematik B og Kemi B om MIndste kvadraters metode og farvestof i saftevan... -
SRP raketter - matematik
ForumindlægHjælp! Jeg har brug for hjælp... Er i gang med at skrive SRP om raketter fysik og matematik. Jeg har 2 opgaver som jeg slet ikke kan finde ud af fra min problemformulering. 1. Opstil en forenklet matematisk model i to dimensioner, der kan beregne baner i solsystemet, når begyndelsesparametre s... -
Grundplaner og betonplader matematik opgave
ForumindlægHej Jeg har et lille problem med nogen matematik opgaver som jeg håber nogen kan hjælpe mig med. Det er noget med nogen Grundplaner og betonplader. Det er opgave 1-c og d. Og opgave 2-3 Forstår ikke lige hvad man skal. Fx 1,3 3•P+2•P+2•P hvordan forklarer man de... -
Enkeltfag før gymnasiet?
ForumindlægHej allesammen, Jeg går i 7. klasse, og har altid været ret klog (især i matematik, hvor jeg arbejdede med cosinus-relationen og lignende i timen sidste år). Jeg har kigget på ug.dk noget tid, og er ret sikker på at jeg vil arbejde med matematik, design (særligt illustration som faktisk er mi... -
Antal eksamener
ForumindlægHej alle sammen Jeg går i 3.g stx nu. Det er sådan at jeg har været til 1 eksamen i 1.g også har jeg valgt en ekstra A-niveaue fag(valgfag) som jeg afsluttede med 2 eksamener i 2.g + 1 engelsk eksamen, altså 3 eksamener i 2.g. Det vil sige jeg i alt ha... -
Hvad gør jeg forkert? skal bestemme a i forskrift.
ForumindlægHej Er der en der vil se på hvad jeg har gjort og fortælle mig hvad jeg gør galt? Opgaven lyder: Funktionen g har forskriften g(x) = (a - 2)x + a + 3. Bestem a, så punktet (a,3) ligger på grafen. Her er hvad jeg har gjort: g(3) = a * 3 - 2 * 3 + a + 3 <--> 3 = 3A - 6 + a + 3 <--> 4a ... -
Er der større sandsynlighed for at trække Historie A på STX?
ForumindlægHej, vil egentlig gerne vide om der er stor sandsynlighed for at jeg trækker det værste fag, historie A. Især efter de 24-timers forberedelse blev fjernet, kan jeg ikke se noget positivt i den. Hvis ja, er det så stort, at det er meget få, som undgår at komme op til eksamen i historie? jeg satse... -
Løs ligningen b*x^a=c
ForumindlægLøs ligningen: b*x^a=c b*x^a=c x^a=c/b Log(x^a)= log(c/b) a*log(x)=log(c)-log(b) log(x)=Log(c)-log(b)/a Er det her korrekt? ( skal man tage logaritmen?) -
Hvor mange sider skal man ca. skrive i dansk eksamen A??
ForumindlægHvor mange sider skal man ca. skrive i dansk eksamen A?? -
Får man én karakter i matematik FSA?
ForumindlægTitlen siger det hele :P Gør man det eller får man, en karakter for færdighedsdelen, og en for problemløsningsdelen?
