Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 14841 til 14860 af 29671
  • Hjælp til metode i psykologi

    Forumindlæg
    Jeg skal op i AT i morgen i psykologi og samfundsfag. Jeg bruger emnet ondskab i psykologi, men jeg er blevet meget i tivivl om metode. Socialpsykologien er samfundsvidenskabelig metode, men hvad er fx. Asch eksperiment? På forhånd tak for hjælpen.
  • Velfærdsstat, økonomisk politik og strukturpolitik

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal op i 24-timers samfundsfag mundtlig årsprøve på tirsdag. ´En af de her tre emner, skal jeg op i Velfærdsstat Økonomisk politik Strukturpolitik Er der nogle, der kan uddybe de tre emner, for jeg har ikke helt styr på forskellen og hvad man kunne inddrage til dem. ...
  • samf aflevering??

    Forumindlæg
    hej.. jeg kunne godt tænke mig noget hjælp til en samfundsfags aflevering jeg er ved at lave.. der står at jeg skal undersøge hvad nogle tal som der står i 2 tabeller har at sige for samfundsøkonomien.. men hvad er det helt bestemt at samfundsøkonomien er?? på forhånd TAK!! hilsen Jonas
  • Supermagten og småstaten i en globaliseret verden

    Forumindlæg
    Hej jeg skal op i mundtlig samfundsfag imorgen og jeg har lige trukket mit emne idag som er "supermagten og småstaten i en globaliseret verden". Jeg har fået udleveret en masse bilag skal de alle inddrages eller kun en del af dem? JEG er helt lost, hjælp mig :D Tak på forhånd
  • finanspolitik- eksamen .. hjælp

    Forumindlæg
    Hej folkens . Jeg ska op til samfundsfag B eksamen i morgen. Har trukket økonomiske styringsredskaber og økonomiske fordeling: Danmarks finanspolitik. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal komme ind på ? ved I ikke vær sød og hjælpe mig ?
  • problemformulering til strukturpolitik

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og skal til årsprøve i mundtlig samfundsfag, og skal forbederede en problemformulering og problemstilling til emnet strukturpolitik. Vi har primært beskæftiget os med Arbejdsmarkedet og den offentlige sektor. Nogle der har en eller flere ideér til en problemformulering og...
  • Hvorfor mister Rød blok deres stemmer?

    Forumindlæg
    Hejsa. Jeg skal til årsprøve i samfundsfag i morgen og arbejder med Socialdemokratiet og deres problemer En af mine problemstillinger lyder: Hvilke forklaringer kan der gives på partiets nedgang i forhold til vælgertilslutningen (arbejderne?) Er der nogen der har et bud? I må meget gerne...
  • Repræsentative - og direkte demokrati

    Forumindlæg
    Skal lave en sammenligning af Funktionalisternes konkurrencemodel og Normativisternes deltagelsesmodel. Oversat til dansk: Det repræsentative og direkte demokrati. Nogle der har gode råd, til en evt. sammenligning?? PS: Har Samfundsfag på A niveau bare til orientering. Skal dog ikke skræmme j...
  • valgperiodens længde og demokrati. haster skal afleveres i morgen

    Forumindlæg
    hej alle jer der har taget jer tid til at hjælpe mig :) . jeg er i gang med at løse samfundsfags opgaver til i morgen, og jeg kan ikke rigtig komme med et svar til følgende spørgsmål. hvad betyder valgperiodens længde for demokratiet? det ville være meget rart med noget hjlp. tak på forhånd
  • Emner til SRP

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Er der nogen der har gode ideer til hvad jeg kan skrive om i denne opgave? Det skal være en fagkombination af to af følgende fag; Dansk, samfundsfag, tysk og historie. Håber der er nogen der har gode ideer for er temmelig blank. På forhånd tak:..:)
  • HJÆLP haster! International politik

    Forumindlæg
    Hej, (: Jeg sidder med en samfundsfag aflevering, hvorud fra man skal vælge et aktuelt emne at tage udgangspunkt i vdr. international politik. Her bliver jeg så i tvivl om finanskrisen kunne være et emne indenfor international politik, eller vil det være mere oplagt at tage Irak-krigen/ Afghanistan?
  • Kvinders deltagelse på arbejdsmarkedet

    Forumindlæg
    Hej, er der eventuel en, der kan være mig behjælpelig med noget samfundsfag, eller måske bare har en god ide? Det handler om kvinders valgmuligheder i forhold til deltagelse på arbejdsmarket - hvordan er den danske velfærdsmodel med til at begrænse dette? Jeg håber, der er en venlig sjæl, som ...
  • Opgave "Konflikter"

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lige fået en opgave i samfundsfag, som hedder "Konflikter" Hvor jeg skal svare på fællesdel A og delopgave C. Ville derfor høre om nogle evt. havde denne opgave liggende, så jeg kunne få lidt inspiration og hjælp til den??? Mvh.Christian
  • Søger inspiration.

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til eksamen i samfundsfag. Og jeg tænkte på om nogen havde gemt en opg. de havde lavet, så'n så jeg kan se hvordan de skal skrives/fortælles, og hvad jeg skal ha med. Ville hjælpe en del, da samf ikke er min stærkeside. Tak på forhånd x)
  • Økonomi - tabel

    Forumindlæg
    Hej alle, sidder her og sveder over min aflevering i samfundsfag. Vi har fået udleveret et skema hvor vi skal undersøge den økonomiske situation i DK, er der nogle som kan hjælpe med hvad jeg skal inddrage og hvordan. Det ville være en stor hjælp, på forhånd tak!
  • Studieture

    Forumindlæg
    hej Jeg skal på gymnasiet efter sommerferien, og har valgt sproglig linje (engelsk A, tysk A, samfundsfag B). Jeg tænkte lidt over hvordan man ved eller hvordan et gymnasie bestemmer sig for om rejsen skal gå til engelsk-talende lande eller tysk-talende lande?
  • Senmodernitet og den blomstrende have

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg kunne godt bruge til inspiration/facts til følgende to punkter i in Dansk.-Samfundsfags opgave.. På hvilken måde kan den senmoderne identitetsdannelse ses i Naja Marie Aidt’s novelle ” Den blomstrende have”. ? Hvordan spejles den senmoderne identitetsdannelse i novellen?
  • Eksamen Hjælp!!

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal snart op i mundtlig samfundsfag på c. Hvis nogle af jer allerede har været op, kan i måske hjælpe mig lidt.. Hvad er godt at snakke om, hvordan begynder jeg at præsentere teksten? Skal jeg have en disp. klar, eller er det overflødigt? På forhånd tak,
  • SAM/ENG AT HASTER!

    Forumindlæg
    Jeg skal fremlægge i morgen omkring præsidentvalget, hvor mine fag er samfundsfag og engelsk. Kan man godt sige dette? Tonen i diskursen i dette præsidentvalg er blevet hårdere. Vi har ved brug af den hypotetisk- deduktive metode undersøgt, om vi kan konkludere dette.
  • Eksamensark demokrati - USA og verden

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg sidder her og kæmper med et gammelt samfundsfags eksamensark som hedder Konflikter. Jeg har meget svært med delopgave D som handler om USAs økonomiske situation. Er der nogen som svaret på denne opgave, hvor jeg kunne se besvarelsen? Eller er der nogen som kan hjælpe mig?