Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 15001 til 15020 af 45492
-
Naturgeografi + humanistisk fag??!
ForumindlægJeg mangler stadig at vælge emne til AT og kunne rigtig godt tænke mig at kombinere naturgeografi med et humanistisk fag. Er der nogen ideer? (helst ikke historie) Ellers har jeg også tænkt på design/matematik, hvor man måske kunne indrage noget arkitektur... Eller er der måske andre ideer til de... -
Samfundsfagsprojekt
ForumindlægHej jeg er i gang med et samfundsfagsprojekt, hvor det overordnede emne er "det grønne danmark" Mit underemne er elbiler, og en af mine underspørgsmål er... Hvorfor er Danmark et u-land i forhold til elbiler, når vi er et i-land i forhold til vindmøller?? Er der nogle smarte hoveder, ... -
Har jeg forstået det korrekt??
Forumindlægom et samfund i lavkonjunktur og om hvilke politikker, som kan anvendes og hvilke mekanismer som forventes at aktiveres I USA og de europæiske lande hersker en lav vækst, retter sagt en lavkonjunktur. Lavkonjunkturen har hersket siden finanskrisen brød ud i 2008. Arbejdsløsheden og den offen... -
Billedkunst og Samf.
ForumindlægHej allesammen Håber at i kan hjælpe mig, for er HELT lost! Har som alle andre også overemnet rejser. Kunne godt tænke mig at skrive om denne japanske kunstner, som tager til alle mulige lande for at iscenesætte sig selv. Hun prøver sådan at forene hele verdenen, men ved ikke hvilket fag jeg skal... -
Hjælp har projekt om Jura udd.
ForumindlægHej Jeg er igang med at lave min oso opgave og ville meget gerne have hjælp til to af mine spørgsmål.. - Hvordan håndterer man at have mange forskellige sager på en gang? - Hvordan er fremtidsmulighederne efter jurastudiet? Jeg håber jeg vil få svar fra jer.. Tak.. :) -
blod - hjælp!!
Forumindlæghey jeg er igang med min 3.g opgave. jeg er kommet frem til at der findes 23 forskellige blodtyper; og at man kontrollerer blodet for dets antigener og antistoffer for at finde den gældende blodtype. Men hvis der sidder forskellige antigener på hvert af de røde blodlegemer der definerer blodtypen... -
Eksempel på SSO i kemi
ForumindlægHey..Jeg er i gang med min SSO, og har lidt problemer med hvordan man "sætter" sådan en sammen når den skrives i kemi. Er der nogen af jer, der har skrevet i kemi, som har tilføjet en SSO, man kunne kigge på? det betyder ikke så meget hvad den handler om, for det er opsætningen jeg er i... -
Højeste niveau
ForumindlægHej Sidder og skriver SSO i matematik og tænkte på, hvad I ville mene, det højeste niveau i matematik er... laveste er redegørelse, men de andre???Giv evt. eksemplerTakker -
Rækkevide af gammastråling
ForumindlægHej!Jeg sidder og skal skrive en fysikrapport om rækkeviden af gammastråling. Mit spørgsmål hertil er muligvis en smugle tåbeligt, men jeg spørger på grund af usikkerhed.I forsøget har jeg undersøgt rækkeviden for gammastråling gennem hendholdsvis luft og bly. På øvelsesvejledningen står da følge... -
Tysk mundtlig eksamen
ForumindlægHvordan forbereder man sig bedst muligt til en tysk mundligt eksamen i den frie dialog, hvis man ikke er særlig god? Jeg kan sagtens forstå en tysk tekst, når vi skal oversætte den osv, og jeg kan også komme med en god fremlæggelse, men jeg er ikke god til at have en dialog, jeg mangler tit ord f... -
Ekstemporaltekster
ForumindlægHej allesammen:) Jeg skal op i mundtlig tysk om nogle par uger, så jeg tænkte på om der er nogle af jer som har nogle ekstemporaltektser liggende som i kan sende, så jeg kan få øvet mig. Tak på forhånd. -
Forståelse af dansk stil opgave
ForumindlægJeg skal til at skrive en dansk stil over en artiklen, som omhandler Købenshavns biskop, Erik Norman Svendsens tale ved den nationale mindehøjtidelighed i Københavns Domkirke. Opgave1) Giv en redegørelse af tekstens hovedsynspunkter2) Undersøg, hvordan Norman Svendsen beskriver katastrofen3) Giv ... -
Mussolini vs. Hitler
ForumindlægHej, jeg skal om 3 uger skrive min 2.g's historie opgave. Mit overordnede emne er sammenligning af hitler og mussolini.Sidder og kigger lidt på en problemformulering, men har svært ved at komme frem til noget rigtig godt. Mangler nogle delemner, som jeg kan fordybe mig i, da emnet "samme... -
problemformulering
ForumindlægHej jeg håber at en af jer kan jeg hjælpe mig med at udforme disse sætninger til en problemformulering : Hvordan har Alexander den stores opvækst påvirkede hans tankegang? Herunder vil Jeg belyse og undersøge erobringernes betydning for datidens samfundsstruktur hvor jeg også kigger på Alexande... -
Rumfart - Challenger samt fysiologi
ForumindlægHejsa, jeg har brug for hjælp til min problemformulering. Jeg har fagene Dansk A og Biologi B. Overordnet er emnet rumfart og menneskets påvirkning i rummet. Dog kan jeg ikke kæde disse to sammen. Synes det er lidt svært at få dansk delen til at stemme overens med biologi. Dansk delen er hvor... -
Mundtlig eksamen - noter
ForumindlægHej! Er der en venlig sjæl som tidligere har været oppe eller en som skal op i mundtlig matematik? Jeg søger med lys og lygte efter nogle brugbare noter - gerne med forklaringer. Nogen der kan hjælpe? Kh. -
Biologisk teori
ForumindlægHej, Jeg er lidt forvirret - kan man kalde hormonsystemt en biologisk teori? Mvh. -
litterær artikel
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en litterær artikel, det er første gang, så jeg er lidt i tvivl om et par ting. Det er over et uddrag fra starten af Gylfis Forblændelse af Snorri Sturlason 1) Må man så sætte handlingen ind i en berettermodel eller en aktantmodel el.l., og tage den med i stilen? 2) Er der ... -
Hjælp! AT-eksamen!
ForumindlægHej alle! Til AT-eksamen skal man jo have noget ''nyt i sin sag'' med til fremlæggelsen, og jeg kom pludselig i tvivl om jeg nu har det med?... Der er mange ting som jeg har med til fremlæggelsen, som ikke stod i synopsen, men jeg tænker på, om det er nok at tage med som '... -
1960'erne
ForumindlægHej jeg skal redegør for de sociale og kulturelle forhold i slutningen af 1950'erne og i 1960'erne Hvad menes der her. Hvad skal jeg komme ind på tror i ?
