Almen studieforberedelse (AT)

Hjælp! AT-eksamen!

07. juni 2015 af pingvinenfraskoven (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle!

Til AT-eksamen skal man jo have noget ''nyt i sin sag'' med til fremlæggelsen, og jeg kom pludselig i tvivl om jeg nu har det med?...

Der er mange ting som jeg har med til fremlæggelsen, som ikke stod i synopsen, men jeg tænker på, om det er nok at tage med som ''det nye'', eller om man skal have noget helt andet med, som f.eks. artikler eller undersøgelser, så man kan vise, at man har noget nyt med?

Håber det var forståeligt.

Tak på forhånd!


Brugbart svar (0)

Svar #1
07. juni 2015 af K92H (Slettet)

Du skal i korte træk ind og forsvare din synopsis, og derfor skal du som sagt komme med nye undersøgelser/materiale. Det kan f.eks. være en uddybning af en af dine problemstillinger. Din synopsis er egentlig fuldstændig ligegyldig til eksamen, for det er egentlig i princippet en skitse af dit endelig resultat, som du så fremlægger til eksamen. 

Jeg havde f.eks. valgt at uddybe én af mine problemstillinger ved at analysere en tale og nogle breve og bruge en ny teori i forbindelse med mit emne. 

Udover det, så skal du også uddybe, hvilket metoder du har brugt, hvorfor du har brugt dem og ikke mindst, hvorfor de er gode sammen. De vil eventuelt spørge dig, om du kunne have brugt andre metoder, end dem du har anvendt, så det er også vigtigt, at du har styr på metoderne.


Skriv et svar til: Hjælp! AT-eksamen!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.