Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 15041 til 15060 af 27496
-
Medicin - hvad skal man læse?
ForumindlægJeg er netop startet på medicinuddannelsen. Vi har fået anbefalet 3 bøger til det kursus i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter. Mit spørgsmål er; hvor meget skal man egentlig læse i bøgerne? På KU er der ingen lektier eller læseliste. Hver forelæsning har dog en titel, eksempelvis &... -
salte/ opløseligheden
ForumindlægHej Hvordan ved jeg om et salt er letopløslig i vand? fx NaCl Jeg har læst at hvis der kan opløses mere end 100 g af et fast stof i 1L vand, er stoffet letopløseligt. Og hvis der kan opløses mindre end 1 g af et fast stof i 1L vand, er det tungtopløseligt. Men jeg har kun fået navnet på stoffet o... -
forsæbningstallet?
Forumindlæghej.. er der nogen som ved hvordan man beregner forsæbningstallet ? -
methoxygruppe -OCH3 hvad er det?
Forumindlægjeg har nogenlunde styr på hvad en hydroxygruppe er, men hvorfor kalder man -OCH3 for en methoxygruppe, der falder kæden lidt af for mig. det kommer vel af methan, og oxy noget med oxygen... men hvorfor skrevet som oxy eller carboxylsyrer fx. hvor kommer xyl fra i navngivningen er der noget sy... -
indgreb i er ligevægtssystem - Formål??
ForumindlægHvad er formålet egentlig med at foretage indgreb i et ligevægtssystem?? Det står heller ike på arket! -
MOLARMASSE
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvad natriumcarbonat og natriumcarbonat decahydrat's molarmasser er ? -
Hjælp til aflevering
ForumindlægHej Jeg skulle spørger om jeg har bestemt den gennemsnitlige hastighed rigtigt -
alkohol, grundlæggende????????
Forumindlæghej alle sammen! jeg skal op i fysik på torsdag, og pga. en del fravær går det rigtig skidt med at læse.. kan nogen fortælle mig nogle grundlæggende ting omkring alkohol? jeg er fuldstændig lost i alt det med alkener, OH-grupper osv........ -
Gassers vægt?
ForumindlægHej, nu har jeg googlet amok efter et skema over massers vægt. Fx metans vægt. Men forgæves. Findes det? Eller kender du svaret på hvad metan vejer? Pft. :) -
strukturfomler
Forumindlægopskriv strukturformler for følgende stoffer: Chlorethen propansyre Decansulfonsyre pentanal er vitkelig lost i dem? -
God ide?
ForumindlægHej SP Jeg har tænkt over noget meget længe. Når nu folk har tid til at sidde herinde og lave folks lektier, hvorfor så ikke begynde at lave videoer til youtube, hvor man f.eks. forklarer, hvordan man løser de enkle opgaver? I vil jo sikkert bare sige, at man skal bruge en formelsamling, men d... -
HTX
Forumindlægefter 9. klasse kunne jeg godt tænke mig at gå på HTX, så jeg vil gerne høre fra nogle som går i HTX, hvordan det at gå der, hvilke retninger man kan vælge i mellem og hvilke fag er meget vigtige. håber at nogle som går eller har gået i HTX kan fortæller mig om jeres meninger..... -
Hjæææælp
Forumindlæghey. jeg bliver spurgt om Korrosion kan forhindres og hvordan og hvorfor. jeg ville blive glad hvis i kunne hjælpe mig. -
B fag - hæve til A?
ForumindlægHej, når jeg en dag begynder på gymnasiet vil jeg have Matematik på B niveau, for lige at se hvad det er på gym, men kan man godt bare hæve det til A niveau efter de 2 år? Og, hvis jeg har valgt at hæve det til A - kan jeg så godt komme på en uddannelse, hvor kravet er A niveau?På forhånd tak :) -
alkoholer
ForumindlægHej Der er nogle ting som jeg gerne vil forstå: 1. Hvad vil det sige at sølvioner er komplekst bundet til ammoniak? 2. primære alkoholer kan oxideres 2 gange men hvad oxideres de til? Aldehyder og ketoner og hvorfor? 3. sekundære alkoholer oxideres 1 gang men hvad oxideres de til? kun ketoner, m... -
Kemisk ligning
ForumindlægHej, Jeg skriver en fysikrapport der hedder "H+-ioner i bevægelse", og jeg skal skrive den kemiske formel for hvad der sker når der bliver sat strøm til pH-papiret. Er der nogen der kan hjælpe?:) Hvis filen ikke kan ses, så kan den findes på google billeder under "H+-ioner i bev... -
Hjææælp !!!
ForumindlægOpskriv et afstemt reaktionsskema for den reaktion der sker når man blander en opløsning af natriumsulfat (Na2SO4) og en opløsning af bariumnitrat (Ba(NO3)2). Hvordan udregner man det ? Tak på forhånd :-) -
estere
ForumindlægHej! Dannes estere kun ved en kondensation af alkohol og carboxylsyre? Og indeholder parfumer estere? -
Malaria medicin
ForumindlægEr der nogle, som har et foreslag til forsøg der kan laves, når ens område er malariamedicin? :) -
dipol
Forumindlæghej, hvorfor har CO2 ikke en dipol? har det noget at gøre med at det er upolært eller en gas?? håber nogen kan hjælpe mig :)
