Studievalg og videregående studie

Medicin - hvad skal man læse?

03. februar 2018 af ElMalek

Jeg er netop startet på medicinuddannelsen. Vi har fået anbefalet 3 bøger til det kursus i basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter. Mit spørgsmål er; hvor meget skal man egentlig læse i bøgerne? På KU er der ingen lektier eller læseliste. Hver forelæsning har dog en titel, eksempelvis "Celler og væv - struktur og funktion", hvor man så læser de tilsvarende kapitler i bogen... Vil det så sige, at man ikke skal læse de øvrige kapitler? Jeg har hørt om mange, der blot læser diverse noter mv. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. februar 2018 af JulieW99

Jeg ville personligt læse det, der svarer til det forelæsningerne handler om. Hvis du mandag skal til forelæsning om "Celler og væv - struktur og funktion" ville jeg læse lidt op på det, inden. Jeg ville da ikke læse alt muligt andet.

Hvad du reelt skal kunne til det kursus der hedder Basal humanbiologi og cellens kemiske komponenter, kan du nok finde i din studieordning/pensumliste/etc. Så må du se hvad du udover har behov for at læse.

- - -

Vh Julie


Brugbart svar (1)

Svar #2
10. februar 2018 af guzbak

KDO skal du have, da det er din eneste hjælp til eksamen.

Kemibogen brugte jeg nærmest ikke, og slet ikke hvis du kommer direkte fra gymnasiet med kemi.

Humanbiologibogen er ret lille og fin at have til læsningen.

- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Skriv et svar til: Medicin - hvad skal man læse?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.