Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 15061 til 15080 af 22746
-
Plasmidoprensning
ForumindlægHej, jeg håber i kan hjælpe. Jeg sidder her med en rapport om plasmidopresning, og jeg har et spørgsmål som jeg ikke helt forstår: Redegør overordnet for problemerne med at isolere plasmiderne, og forklar hvorledes i løste disse vha. fysiske/kemiske metoder. Hvorfor tilsættes Amp til bakterierne... -
Raketter
ForumindlægHej, jeg skal til at skrive en opgave om raketter, er der nogen der kan give mig nogle super internet adresser omkring raketter, jeg skal også lave en forsøg omkring rakketer, er der nogle der har en forsøgs beskrivelse, så jeg kan lave raketten, eller kan jeg låne en andens rapport omkring rake... -
Kartofler og osmose
Forumindlæghey derude, Er der nogen der kan et link til en rapport eller en øvelsesvejledning til et forsøg i biologi, hvor man skal "finde kartoffelcellers isoosmotiske koncentration"? Jeg aner nemlig ikke hva man skal, så håber der er nogen der kan hjælpe. Har llige søgt herinde, men synes ikke... -
Naturlige og menneskeskabte drivhuseffekt
ForumindlægJeg er i gang med en rapport om global opvarmning og til det, så er jeg stødt på et spørgsmål. Spørgsmålet, som jeg skal besvare, lyder således: "Hvad er forskellen på den naturlige og den menneskeskabte drivhuseffekt?" Er der nogen, der kan hjælpe mig med opgaven? Og evt give et link... -
ELISAAAA
ForumindlægÅååh, jeg er blevet fuldstændig blank hvad der angår min rapport om ELISA . er der nogen der kan hjælpe mig med følgende spørgsmål? Hvilke celler i immunsystemet påvirkes af HIV? Uddyb hvad det betyder for immunforsvaret, når disse celler ikke virker. jeg vil virkelig være jer taknemmelige hv... -
Kemisk UDTRYK
ForumindlægHejsa... Jeg laver en kemi rapport, hvor jeg skal plotte to ting ind på et millimeterpapir før jeg kan lave et bjerrumdiagram. y = syrebrøk (alfa) x = pH Siger man så, at pH er FUNKTION af syrebrøken (a)?? Eller siger man, at syrebrøken er en funktion af pH?? Men siger jo nomralt f(x)=....! Hv... -
Elektroforese, Fatter det ikke
ForumindlægHej, jeg har en rapport om elektroforese. Jeg skal skrive om vores resultater, men problemet er, at jeg ikke kan finde ud af at læse det billede som vi fik. Nogen som kan hjælpe mig? Link til billede --> http://www.picoodle.com/view.php?srv=img03&img=/7/4/4/f_elektrom_e8bf331.jpg -
raketter
ForumindlægJeg skal fyrre en vandraket af i 45 graders vinkel og i 60 graders vinkel. Mit spørgsmål gå ud på, i hvilken vinkel bliver strækningen længst.. og foresten er der nogen der har nogle gode internet adresser om raketter eller er der nogen der har lavet en rapport som jeg må låne. på forhånd tak -
(Forklaring.) Strømkilder.
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om strømkilder. Jeg har fået til opgave at komme ind på: a) Hvordan kan det være at polspændingen varierer? b) Hvad er bestemmende for hvor meget den varierer med strømstyrken? c) Kan vi tale om en indre modstand (Ri) og en ”hvilespænding” (Uo) for et virkeligt batt... -
Arsen
ForumindlægHvilke emner kan man skrive om i en rapport om grundstoffet Arsen nr. 33 (: Jeg har skrevet om følgende emner: - Fakta - Mord - Destruering af jorden - Arsen i drikkevand - Kur mod blodkræft og knoglemarvkræft - Napoleons død Mere kan jeg ikke finde på. Tænkte på om I havde nogle gode idéer? :D -
Strømkilder(Forklaring)
ForumindlægJeg skal skrive en rapport om strømkilder. Jeg har fået til opgave at komme ind på: a) Hvordan kan det være at polspændingen varierer? b) Hvad er bestemmende for hvor meget den varierer med strømstyrken? c) Kan vi tale om en indre modstand (Ri) og en ”hvilespænding” (Uo) for et virkeligt bat... -
hej ville i ikke godt hjælpe
Forumindlæghej. har lige to spørgsmål jeg ikke kan finde ud af? håber i ville hjælpe 1. hvis jeg har et tryk på 1008ml hvordan laver jeg det om til bar? 2. er igen med en rapport som hedder bestemmelse af avogradros tal ved elektrolyse af en na2so4-opløsning. her er spørgsmålet: hvorfor anvendes pt-elek... -
være sød at hjælpe
Forumindlæghej. har lige to spørgsmål jeg ikke kan finde ud af? håber i ville hjælpe 1. hvis jeg har et tryk på 1008ml hvordan laver jeg det om til bar? 2. er igang med en rapport som hedder bestemmelse af avogradros tal ved elektrolyse af en na2so4-opløsning. her er spørgsmålet: hvorfor anvendes ... -
Potensafhængighed
ForumindlægHej! Jeg har fået stillet følgende spørgsmål i forbindelse med en rapport: > Hvilken en potensafhængighed følger afstandsloven for magnetfeltets styrke? Problemet er det, at jeg ikke rigtig kan forstå hvad det er jeg skal svare. Er det hældningen jeg skal finde? Eller skal jeg finde ud af om... -
Kan I hjælpe mig fra start?
ForumindlægHej, alle jer på studi. Jeg overvejer at lære noget LaTeX. Er der nogen der kan hjælpe mig fra start. Hvad skal jeg downloade, og hvordan kommer jeg bedst i gang? Jeg har læst lidt introduktion, men ellers ved jeg ikke så meget. Det er hovedsageligt med henblik på at skrive opgaver eller rappor... -
Fedme
ForumindlægHej, er der nogen som har en del informationer om fedme? I må med glæde selv skrive det i selv ved. Ellers om der er nogle sider med små konkrete info/fakta om fedme. Kunne evt. godt låne nogle af jeres rapporter, hvis i har nogen. Bare til søgning af info ! (helst lette, forstående, konkrete) ... -
samf Afl.
ForumindlægPænt goddag, jeg har brug for lidt hjælp. Skal have lavet en samf rapport der hedder "Lighed & Ulighed", og kan simpelthen ikke komme i gang, og behøver lidt inspiration. Desuden skal jeg snart have årskarakter så vil gerne holde på det 10 tal jeg får så,hvis nogen har lavet en god op... -
rensninaf vand
Forumindlæghej jeg har rapport om spildevandsrensning der står at rensningsanlæg i viby behandler dagligt spildevand fra 93000 pe. beregn hvor mange m^3 spildevand der tilføres anlægget jeg har fundet ud af at en person forurener med 60 g org stof, 14 kvælstof og bruger 170 liter vand er det såda... -
Rhesus? Biologi hjæælp
ForumindlægHejsa, jeg har et spg til jer angående min biologi rapport. Hvilken genotype og fænotype får et barn, hvis forældre har henholdsvis blodtype rhesus-positiv og rhesus-negativ? Jeg tænker, at Rhessus positiv er dominant, hvilket gør at deres afkom kun kan blive rheusus positiv? eller er jeg ... -
spildevandet
Forumindlæghej jeg har rapport om spildevandsrensning der står hvordan kan fosfor fjernes fra spildevandet? 1. er det ik ved hjælp af at ligge jernsalte i spildevandet og den anden måde er 2.den anden måde er at man kan fjerne fosfor biologisk renseanlæg for der er nogle bestemte bakterie som blive...
