Søgning på: srp samfundsfag psykologi. Resultater: 15101 til 15120 af 17320
-
Betinget Optagelse - VIGTIGT!
ForumindlægEr igang med at indsende min ansøgning på optagelse.dk til Økonomi på KU gennem kvote 1. Jeg opfylder alle specifikke adgangskrav, undtagen samfundsfag eller historie på B. Disse fag har jeg kun haft på C. Jeg har været så dum ikke at tilmelde mig nogen supplerende adgangskurser. Hvad skal jeg gø... -
AT samf/dansk (A)
ForumindlægHejsa alle i kloge hoveder. :o) Jeg sidder her og skal finde en problemformulering til AT-samfundsfag (A) og Dansk (A). Jeg tænker noget ala. industrialisering, ekspressionisme, samfundsudvikling samt menneskesyn --> udvikling i kunsten og litteraturen, noget Giddens med social arv osv. I dan... -
AT samf/dansk
ForumindlægHejsa alle i kloge hoveder. :o) Jeg sidder her og skal finde en problemformulering til AT-samfundsfag (A) og Dansk (A). Jeg tænker noget ala. industrialisering, ekspressionisme, samfundsudvikling samt menneskesyn --> udvikling i kunsten og litteraturen, noget Giddens med social arv osv. I dan... -
One liner mediers magt og spin
ForumindlægJeg har brug for lidt hjælp til at formulere min one liner til min årsprøve i AT. Mine fag er samfundsfag og dansk. Det overordnede emne er Science fiction. Jeg har valgt at fokusere på "The Hunger Games" Mit problem er så, at jeg skal lave en one liner som skal besvares med &qu... -
Kritisk gennemlæsning af afleveret opg. af simpel grund.
ForumindlægHey, Jeg har afleveret min SRPopgave, men kan ikke helt give slip på tanken om den, fordi jeg føler at det virkelig var noget slemt. Jeg kan ikke samle modet til selv at læse den igennem og jeg nåede det ikke pga. tidspres og dumhed inden den blev afleveret. Hvis du er frisk på at læse den og kan... -
Det senmoderne samfund
ForumindlægJeg har skrevet AT om samfundsændringernes påvirkning på idrætsbilledet, hvor jeg i min synopsis har redegjort for det senmoderne samfund og individualiseringen. Mit spørgsmål er derfor, om der er nogle, der har nogle idéer til nyt stof, som jeg kan indrage i sammenhæng med det senmoderne sa... -
Spørgsmål : e) Hvilken rolle tror du, at internettet vil spille i fremtid?
ForumindlægHej. Jeg har en samfundsfags opgave, og skal besvare bogle spørgsmål. Men er selv gået helt i stå, da jeg ikke er særlig god til spørsmål angående internettet. Så jeg håber der er nogle der ville hjælpe :) a) Giv nogle eksempler på, hvordan internettet har ændret hverdagen for folk de seneste 20 ... -
Hvilken rolle tror du, at internettet vil spille i fremtid?
ForumindlægHej. Jeg har en samfundsfags opgave, og skal besvare bogle spørgsmål. Men er selv gået helt i stå, da jeg ikke er særlig god til spørsmål angående internettet. Så jeg håber der er nogle der ville hjælpe :) a) Giv nogle eksempler på, hvordan internettet har ændret hverdagen for folk de seneste 20 ... -
Chi i anden uafhængighedstest
ForumindlægHej Studieportalen, Jeg sidder og skriver synopsis i AT i fagene samfundsfag og matematik med problemformuleringen: Hvordan vil indvandrer påvirke kriminalitetsraten i det danske samfund nu og de næste 40 år? Jeg har siddet med matematikdelen og lavet regression over indvandrertallet f... -
Nynarcissisme, dansk/samf, HJÆLP!
ForumindlægJep, jeg har ikke fået tænkt nok over valg af AT-emne og i morgen skal jeg have det klart. Har dog noget.. Mine foreløbige tanker: Tænker at arbejde i samfundsfag/dansk om nynarcissismen og de problemer den det stigende behov for selviscenesættelse har for samfundet. Jeg tænker at inddrage Crist... -
HJÆLP! Liberal Alliance
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i mundtlig samfundsfag på fredag, mit emne er Liberal Alliances holdninger til EU, men skal også indblande andre ting omkring LA. Mit problem er at min lærer bl.a. har fortalt mig at jeg skal fortælle hvorfor Liberal Alliance er liberalister men er imod liberalistisk... -
Vedr. optagelse på HF gymnasium
ForumindlægHej.. Lige nu har jeg afsluttet AVU på VUC. Jeg har netop afsluttet mine fag. Jeg har fået: Dansk D mundtlig - 4 Dansk D skriftlig - 02 Engelsk D mundtlig - 7 Engelsk D skriftlig 7 Naturvidenskab mundtlig - 7 Samfundsfag mundtlig - 4 Matematik - mundtlig - 7 Matematik skriftl... -
Problemformulering
ForumindlægHej :-) Jeg er midt i en 24 timers eksamen til samfundsfag på B niveau, og har besvaret følgende tre problemstillinger (som er udarbejdet på baggrund af bilag). Har svært ved at finde en passende problemformulering (den gamle blev skrottet) - er der nogen der kan hjælpe? Problemstillinger ... -
Hjælp til GPS - satellitsignaler og kommunikation
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder og skriver AT synopsis i samfundsfag og fysik. Mit emne er: Forældre som overvåger deres børn med GPS. - i fysik er minde underspørgsmål således: - hvordan er GPS-system opbygget? og hvordan virker en GPS (jvf. satellitsignaler og hvordan satelliten kommunikerer). Jeg ... -
Demokrati - eksamen imorgen!
ForumindlægHej alle! Jeg har idag været oppe og trække til min 24-timers samfundsfags eksamen. Og jeg har trukket demokrati. Jeg har fået udleveret 7 bilag som alle handler om at der er noget galt med demokratiet i danmark. At Helle Thorning ikke holder sin kontrakt politik og trækker mod en mere blå pol... -
Konkurrenceevne - Velfærdstatens fremtid
ForumindlægVelfærdsstatens fremtid - Den globale klemme. Hej, jeg er lidt blank ved nogle punkter i min samfundsfags aflevering. Håber I kan hjælpe mig. Det handler om AE og CEPOS i forhold til velfærdsstaten. Her er de to 2 spørgsmål/opgaver jeg skal svare på: 1. Undersøg hvordan AE og CEPOS argumenterer f... -
At 2!!
ForumindlægOk så, vi er lige begyndt på AT 2.. Vores 3 fag, som vi skal arbejde med under at er, Engelsk, Samfundsfag, og Mediefag. Vi har lige set en film ved navn "East is East", og vi har skulle læse en tekst, som hedder "Chicken Tikka Masala speech" Både filmen og teksten, handler... -
300 timer kristendom!!!
ForumindlægJeg var ind på Information hjemmeside, og der læste jeg at folkeskole har fra 1 klasse til 9 klasse 300 timer kristendom, der må jeg bare sige at det er vanvittig, for jo kristendom har være vigtige i Danmark før, men det er det ikke mere, så skulle man ikke ændre de 300 timer man bruger på krist... -
Virum gymnasie eller Nærum gymnasie?
ForumindlægHej. Jeg går i folkeskolen, og skal nu til at finde ud af hvilket gymnasie jeg vil gå på. Jeg har fundet ud af at det enten skal være Nærum gym. eller Virum gym. Jeg vil gerne vide hvilket der er bedst. Som linje tænker jeg på den nat... -
Vedr. problemformulering.
ForumindlægHej, Jeg skal til, at lave en opgave i faget samfundsfag, men kommer ingen vegne grundet min problemformulering. Eller mangel på samme. Det forholder sig sådan, at min lærer kræver, at vi laver en "HVORFOR" problemformulering, og det evner jeg simpelthen ikke. Han er ikke til megen hjæ...
