Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15121 til 15140 af 20599
-
Direkte og indirekte demokrati
ForumindlægHej.. Jeg skal snart op til eksamen i samfundsfag og søger hjælp.. jeg har læst en del omkring direkte og inddirekte demokrati men har ik sån rigtigt fået fat i det ,er der en der vil være sød og kort forklare hvad det er + solidaritet ( affektiv solidaritet, konventionel solidaritet og refleksi... -
9/11 problemstilling
ForumindlægJeg skriver AT om 9/11 i fagene samfundsfag og engelsk. Jeg vil primært kigge på årsagerne til terrorangrebet. Jeg har svært ved at finde på en god problemstilling (altså bare et overordnet spørgsmål, som jeg skal undersøge), der sætter begge fag i spil. Er der nogen der har nogle gode ideer?... -
Mundtlig samf A (metode/synopsis)
ForumindlægJeg skal til samfundsfag eksamen på A-niveau i næste uge, og jeg er lidt i tvivl mht den synopsis, der skal laves. Hvor meget betyder metode i en synopsis som denne? Det bliver vel ikke vægtet lige så højt som i AT eller hvad? Og hvilke metoder er der i grunden udover kvalitativ og kvantitativ me... -
forberedelse til eksamen?
ForumindlægHej, Jeg har lidt svært ved at læse op i det samfundsfag, og ved ikke hvordan jeg skal gribe det an? Skal man kunne det teorierne, det politiske stystem, det økonomiske kreds løb etc. uden ad??Jeg føler ikke, at jeg kan overskue at kunne lære alle de ting uden ad. Men hvordan forbedrer i jer? -
9/11 problemformulering
ForumindlægJeg skriver AT om 9/11 i fagene samfundsfag og engelsk. Jeg vil primært kigge på årsagerne til terrorangrebet. Jeg har svært ved at finde på en god problemstilling (altså bare et overordnet spørgsmål, som jeg skal undersøge), der sætter begge fag i spil. Er der nogen der har nogle gode i... -
AT Eksamen - Holocaust.
ForumindlægHej alle. :) Jeg har valgt at skrive fagene Samfundsfag og Historie. Jeg vil gerne skrive om hvilken betydning Holocaust har haft for Tyskland efter 1989. Jeg vil gerne komme ind på noget med hvordan Tysklands politik blev påvirket af Holocaust årene efter. Nogle der har nogle gode... -
Den parlamentaristiske styringskæde
ForumindlægHejsa Jeg sidder lige og læser op til samfundsfag og støder på den parlamentaristiske styringskæde som jeg har lidt svært ved lige at få helt på plads. For det første hvad er administrationen så? Er det alt arbejde, offentlig arbejde, service arbejde ...? For det andet har jeg lært at det kan gå ... -
Søger gode ideer til synopsis!
ForumindlægHej alle! Jeg er ved at lave samfundsfags-synopsis, b-niveau. Og jeg har trukket emnet: Dansk økonomi i globaliseringen - fordele og ulemper. 1. Er der nogen der ved hvad der er rigtig godt og have med indenfor dette emne? 2. Er der nogen der har en god ide til en problemformulering, eller hvad d... -
Finanspolitik.
ForumindlægJeg skal til eksamen i samfundsfag i morgen - c niveau.. Og jeg vil lige høre om VK regeringen har en stram eller lempelig finanspolitik i øjeblikket? Jeg vil jo mene i form af de høje skatter, at vi har en stram finanspolitik, men jeg blev forvirret efter at have læst en artikel hvor der bliver ... -
Problemformulering om Afghanistan
ForumindlægJeg er lidt bagud med AT, idet jeg er helt blank med hensyn til problemformulering og problemstillinger. Jeg har valgt at se krigen i Afghanistan som en konsekvens af angrebet på WTC. Jeg skal arbejde med international politik og kigge på taler fra fx Anders Fogh. Jeg arbejder i fagene Samfunds... -
Pengepilitik i EU
ForumindlægJeg læser til samfundsfag eksamen og støtte lige ind i denne, for mig uforståelige sætning. hvis nogen kan forklare mig dens betydning vil det glæde mig meget! "Hvis eurorenten hæves, vil det tiltrække udenlandsk valuta, fx. amerikanske dollars. Herved stiger kursen i euro i forhold til doll... -
Valg af emne?
ForumindlægHej måske nogen kan hjælpe her? Jeg kunne godt tænke mig at skrive min SSO (HF) om klima. Jeg har geografi på C, og mine b-fag og a-fag er biologi, historie, dansk, engelsk, Er der nogen der har nogen idéer til hvordan jeg kunne få kringlet det sammen? Jeg har ikke samfundsfag b, ellers ville... -
Eksamen.. Hvordan "forløber den"..
ForumindlægHej. Da jeg skal trække spørgsmål til samfundsfags eksamen her på tirsdag, ville jeg lige høre hvordan sådan en eksamen forløber. Man har 24 timers forberedelse.. og trækker man et overordet spørgsmål, som fx det senmoderne samfund, hvorved man selv skal opstille 3 spørgsmål man vil besvare, elle... -
AT 2012 Problemstillinger om jordskælvet i Japan 2011
ForumindlægJeg sidder og prøver at få formuleret en problemstilling om jordskælvet i Japan 2012. Det overordnede emne er Katastrofen - årsager og konsekvenser, hvor jeg har valgt at arbejde inde for naturgeografi og samfundsfag. Jeg kunne godt tænke mig at skrive om de politiske konsekvenser, men jeg ka... -
HJÆÆÆÆÆLP
ForumindlægHej alle.. Jeg er idag syg og skal imorgen aflevere 2011 August - Samfundsfag - STX A opgave... Problematikken ligger i at jeg ikke har fået udleveret opgaven, da jeg har været syg i en uge nu, er det muligt at der er nogle af jer, der har opgaveformuleringen eller ved hvor den kunne være ti... -
Har brug for lidt hjælp :)
ForumindlægHej derude. Jeg sidder og arbejder på min eksamens opgave i samfundsfag, og er kommet til et spørgsmål som jeg virkelig ikke lige aner hvordan jeg skal svare på, så derfor håber jeg at der er en som muligvis kan hjælpe mig med dette :) Spørgsmålet lyder så ledes: - Nogle går ind for at vi skal ... -
Matematik på STX?
ForumindlægHej, jeg skal begynde på STX efter sommerferien, hvor jeg har valgt at tage studieretningen; Samfundsfag A, Engelsk A og Matematik B. Mit spørgsmål er så .. er matematik på B-niveau svært? Jeg er personligt ikke "fantastisk god" til matemaitik, så jeg er en smule bange for sværhedsgrade... -
Notat til Anders Fogh Rasmussen
ForumindlægHvordan vil i håndtere dette spørgsmål, og hvilke samfundsfagelig termer vil i bruge? Har svært ved at se hvordan jeg skal gribe den an. Du er sikkerhedspolitiske rådgiver for Nato’s generalsekretær Anders Fogh Rasmussen. Skriv et notat, der indeholder en begrundet strategi for, hvordan... -
Projekt opgave!!
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at lave et projekt , som har noget at gøre med samfundsfag, biologi, og geografi!! Det handler om geoengineering.... Vi skqal bl.a fortælle om hvad der kan redigere vejret..., hvem der kunne have interesse om at gøre det, og hvordanforventningerne er for vej... -
Samfundfags opgave
ForumindlægHjælp! Hjælp! Vi er to piger fra ottende klasse, som har seriøst brug for hjælp. vi skal nemmelig skrive en emne opave i samfundsfag, og kan ikke finde et emne. vi har talt lidt om det og tænker at vi godt vil skrive noget, som kan komme ud til unge på vores alder (dvs. omkring 15) Mange ...
