Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 15121 til 15140 af 20009
-
HJÆLP MED HISTORIEDEL - HASTER LIDT
ForumindlægHej alle, Jeg er lige nu igang med AT. Jeg skal lave en kildekritisk analyse af Harry Fosdick's prædiken, som hedder "Shall the fundamentalists win?". Jeg kan dog ikke finde ud af hvilken tendens og formål, Fosdick har med talen. Jeg ved heller ikke vad der er vigtigt at medtage t... -
Spørgsmål om selve eksamen
ForumindlægVi kan trække 14 forskellige spørgsmål til den mundtlige eksamen her om lidt, der er 2 sedler for hvert spørgsmål, altså 28 sedler som man kan trække lige inden. Mit spørgsmål er om de personer som trækker på førstedagen så fjerner ca. halvdelen af sedlerne, også for dem på anden dagen, eller bli... -
Engelsk mundtlig eksamen.. HJÆLP MIG
ForumindlægHej, nu er der snart kun 3 uger tilbage, inden jeg skal til den mundtlig eksamen i engelsk. Som hovedemne har jeg valgt : Crime Underemne : Crime in USA Det jeg undrer mig over er: • Racism • Gangs, drugs and money • Murder/killing • Victim • Conflicts be... -
Forklaring af konstanter m.m. i Newtons gravitationslov
ForumindlægJeg skal redegøre samt. fremlægge om gravitation i Fysik. Jeg har derfor besluttet at redegøre for formlen i gravitationslov. Jeg har en forklaring, men hvis jeg kan få omformuleret det på en anden måden, så det er lidt lettere at forstå. F er gravitationskraften mellem objekterne. m1 er ... -
DK og USA skolesystem og regler?
ForumindlægJa, skal fremlægge mundligt engelsk om en måneds tid, og jeg tænkte om der var nogle som kunne komme op med nogle gode forskelle på danske skoler (system) og det amerikanske eller USA'. Altså feks. At de har en anden karakterskala, at de går i uniformer, kantinerne som alm. skoletimernes ... -
Carbonhydrider
ForumindlægHej. Jeg har ret godt styre på carbonhydrider, men der er dog nogle ting jeg ikke helt forstår og kan ikke finde det i den bog vi har brugt i undervisningen. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål: forklar vedlagte carbonhydrider(et... -
Uendelighed talmængder !
ForumindlægHej Alle Sammen jeg står og skal op og fremlægge i klassen nu her snart så det haster lidt. jeg har emnet UENDELIGHED. Her er det jeg skal forklare om: Du skal gøre rede for det matematiske uendelighedsbegreb ved hjælp af f.eks. potensrækker og ”Hilberts Hotel”. En karakteristik af fo... -
Det Arabiske Forår
ForumindlægHejsa ! Jeg skal op i mundtlig AT på mandag og er igang med at forberede hvad jeg skal sige. Herunder kom jeg i tænke omkring Syrien. Er Syrien en del af "Det Arabiske Forår" ? For lige pt. er det jo Syrien der er fokus på. Derudover er jeg en smule i tvivl omkring hvad man pr... -
Nogle der vil hjælpe mig med mit projekt
ForumindlægI det jeg skal lave projekt i religion omkring : Islam, suffismen og Rumi som vil jeg gerne spørger om ikke nogle af jer kan komme med et; underemne, lille værk, digt mv som jeg kan arbejde med . Emnet skal bruges i forbindelse med fagene dansk og religion b til eksamensprojektet på hf hvor... -
Omskrivning af cosinusrealtionerne
ForumindlægHejsa, Jeg skal fremlægge beviset for cosinusrelationerne i morgen, og selve beviset har jeg helt fint styr på.. MEN! Jeg kan simpelthen ikke få omskrevet: c^2 = a^2 + b^2 - 2*a*b * cos(C) til Cos(c) = (a^2 + b^2 - c^2)/(2*a*b) Jeg plejer godt at kunne omskrive, men lige nu står den helt st... -
EKSAMEN I MORGEN
ForumindlægHej, Jeg bøvler med dispotitionen af fremlæggelsen. Jeg kan umuligt nå at uddybe alt hvad der står i synopsen, så spørgsmålet er om jeg kun skal fremhæve centrale dele i undersøgelsen? Mit bud på en dispotition: Hvad vil jeg gerne? 1) Problemformulering 2) Konklusion 3) Præsentati... -
filmanalyse
Forumindlæghej alle sammen jeg skal op til afgansprøve om 3 ugers tid (dansk mundtlig afgangsprøve) og vi havde valgt prøveform b altså den hvor man skal lave en synopsis og har længere tid til at analysere. jeg trak "film af niels malmros" og jeg valgte "kundskabens træ" nu kommer mit s... -
Mundtlig engelsk!
ForumindlægJeg har et spørgsmål?? Jeg har virkelig brug for nogle hjemmesider, om skolesystemet i USA. Jeg skal nemlig fremlægge om det i 5 min. til eksamen, men jeg kan dårlig nok selv finde nogle sider. Det ville være rigtig godt hvis nogen af jer kunne komme med forslag?? Og hvis nogen af jer havde en st... -
Adrenalin :(
ForumindlægJa jeg er lidt på den. Misforstod fuldstændig hvad EPR var så jeg sidder i saksen. Jeg skal fremlægge om adrenalin i biologi og kemi. Biologi delen har jeg fat i, men det kemiske.. Ahah.. Jeg skal fortælle om hvordan adrenalins 4 brohoveder (Tror jeg de hed) kan sætte sig fast på receptoren og ud... -
Mediefagseksamen C
ForumindlægSkal op i Mediefag og fremlægge en film vi selv har lavet i grupper og vi skal lave et 5 minutters oplæg hver, men vi forstår ikke hvad vi skal fortælle om filmen. I bekendtgørelsen står der følgende ting som vi skal komme ind på, men vi forstår ikke hvad der menes med de forskellige punkter... -
Ang. råd og kritik af synopsis.
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder og forbereder min at-fremlæggelse. Jeg er dog ikke helt tilfreds med min synopsis. Jeg tænkte på, om en af jer gider at læse den igennem og komme med noget konstruktivt kritik? I min synopsis, har jeg desuden kun kommet med fortolkninger i forhold til min analyse (... -
ekstra kilder til synopsis?
ForumindlægHej Alle. Håber på lidt hjælp her. Skal til eksamen i historie på B niveau fredag. A- modellen. 24-timers forberedelse, skriv synopsis på baggrund af ukendte kilder og så op og fremlægge. - vi skal selv finde en ekstra relevant kilde, til at supplere de andre udlevede kilder. mit spørgsmål lyd... -
Darwin - filosofi og biologi
ForumindlægHej! Jeg skal op til eksamen i AT d. 4 juni og jeg har skrevet en synopsis om Darwins menneske- og natursyn. Jeg har sammenlignet hans teori med Nietzsches tekster og vurderet om/hvordan evolutionsteorien kan forekomme som et paradigmeskift indenfor naturvidenskab og humaniora. Nu skal jeg til at... -
AT-eksamens teori?
ForumindlægHej derude! Jeg er i gang med at danne overblik over min AT-fremlæggelse med emnet "Årsager til stofmisbrug" og fagene Samfundsfag A og Psykologi C. I min synopsis har jeg redegjort for Bourdieus teori om social ulighed i samfundsfag og i psykologi behaveourism og personlighedspsyko... -
Elevers rettigheder/uretfærdige karaktere?
ForumindlægHej. Jeg er i den beklagelige situation at jeg har fået en årskarakter, som simpelthen er for uretfærdig til at jeg bare kan ignorere det. Jeg fik et 4 tal i retorik. Dette på trods af at jeg blandt andet fik 12 i SRO i Retorik/Engelsk, og høje karaktere i alle afleveringer og fremlæggelser. Je...
