Søgning på: srp samfundsfag og spansk. Resultater: 15161 til 15180 af 20599
-
idé..
Forumindlæghej... jeg skal i dansk læse en selvvlagt gyser og så analysere den... men jeg har aldrig læst en gyser og føler ikke særlig tiltrukket af den genre... er der nogle her som kender en god gyser som er spændende.. mine yndlingsfag er samfundsfag og historie, så det måtte godt være noget i den dur..... -
Induktivt og deduktivt arbejde
ForumindlægHej, jeg skal skrive AT i samfundsfag og naturgeografi. Har fået at vide at jeg skal kunne fortælle hvad fordelene og ulemperne ved henholdsvis induktivt og deduktivt arbejde er. Jeg synes det er ret svært at finde noget om det, da jeg mest bare finder redegørelser for hvad metoderne egentlig... -
HASTER!!!
ForumindlægEr i gang med en case-opgave til min endelig og sidste eksamen i samfundsfag, inden huen kommer på hovedet. Her dog et par spørgsmål til jer herinde som har forstand på det. Spørgsmålet lyder på følgende: ----------------------------------------------------------- Giv eksempler på, hvem der har ... -
Nogen der vil hjælpe mig?
ForumindlægJeg vil meget gerne have hjælp til samfundsfags opgave et spørgsmål Vurdere Hvordan butikkerne bedre kan tiltrække kvalificerede arbejdskraft kom her inde på. Lønform, arbejdstider,karriermuligheder, andet håber der er nogen flinke og søde mennesker der kan hjælpe mig senest i morgen den 15 j... -
velfærdsstaten
Forumindlæggoddag mennesker! jeg er igang med min 3. skriftlige opgave i samfundsfag A, og kan ikke helt finde ud af hvad jeg kan svare til dette spørgsmål: vudér hvorvidt velfærdsstaten er under forandring og inddrag statistisk materiale til din vudering kunne være fedt med nogle forslag til noget stat... -
metoder - haster
ForumindlægGodaften folk.. Jeg sidder med en opgave i dansk og samfundsfag om novellen "den blomstrende have og det senmoderne samfund. Jeg har analyseret novellen og beskrevet, hvad senmodernitet og identitetsdannelse er for noget. Det helt store problem er bare, at jeg søger og søger, men kan ikke fi... -
Globalisering-teknolgi/kultur
ForumindlægHej vi er i gang med et At projekt i samf. og engelsk Og jeg har fået til opgave og finde ud af den teknologiske sammenhæng omkring globaliseringen. Er der nogen der har nogle rigtig gode hjemmesider/tekster både på dansk(samfundsfaglige) og engelsk som omhandler denne sammenhæng Og basisproblems... -
synopsis
ForumindlægAKUT HJÆLP!!! sidder med en synopsis som skal afleveres imorgen, i faget samfundsfag emnet er kriminalitet og har lavet en problemformulering der lyder således: hvilke samfundsmæssige konsekvenser har politikkernes brug af pisk i form af hårdere straffe og begrænsninger af indsattes muligheder... -
Fairtrade
ForumindlægHejsa:) Jeg har trukket samfundsfag og jeg har derfor valgt at have om fairtrade. Jeg tænkte på om i mådek havde en ide til et produkt? Det skal være noget man kan bruge til fremlæggelsen. Jeg havde tænkt på at lave en model/planche som viste forskellen på fairtrade/og ikke-fairtrde, men ved ikk... -
AT-Eksamen
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg skal op til AT på mandag. Jeg beskæftiger mig med 11. september og overvågning, i fagene historie og samfundsfag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogen bud på hvad man kan sige om fagenes sammenspil, fagenes og dets muligheder/begrænsninger, evt. hvilke andr... -
AT-eksamen
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg skal op til AT på mandag. Jeg beskæftiger mig med 11. september og overvågning, i fagene historie og samfundsfag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogen bud på hvad man kan sige om fagenes sammenspil, fagenes og dets muligheder/begrænsninger, evt. hvilke andr... -
At-eksamen
ForumindlægJeg står i den situation, at jeg skal op til AT på mandag. Jeg beskæftiger mig med 11. september og overvågning, i fagene historie og samfundsfag. Jeg kunne godt tænke mig, at høre nogen bud på hvad man kan sige om fagenes sammenspil, fagenes og dets muligheder/begrænsninger, evt. hvilke andr... -
Studieordning
ForumindlægKan nogen fortælle mig om det er inde på uddannelsesministeriets hjemmeside, at man kan læse om de enkelte fag på vuc niveau, bl.a. i forhold til metode i eksamen. Og kan nogen så guide mig ind det rigtige sted, da jeg selv uden held har forsøgt? Det specifikke fag jeg søger er samfundsfag c-b -
AT-4!!
ForumindlægHej, jeg er igang med at skrive AT-4 - jeg skriver i fagene (Dansk A og Samfundsfag A) mit emne er kontanthjælpsreformen. - jeg er i tvivl om, hvilken "effektevaluering" kontanthjælpsreformen hører under der er 2 evalueringer såsom 1. procesuelle tilgang 2. eksperimentelle tilgang -
Debatter i retspolitik / udvisning
ForumindlægHej studieportalen Jeg skal op til eksamen i samfundsfag 9. klasse, og vil derfor spørger, om nogen af jer eventuelt kan besvare dette spørgsmål: Er der nogen debatter om retspolitikken i danmark? Jeg tænker lidt på, at eventuelt snakke om debatten om Levakovic m.m. Men jeg er lidt i tvivl. ... -
Syge eksamen???????
ForumindlægHej ! Det er sådan er jeg er så uheldig at blive syg dagen før min eksamen, og jeg forventer ikke rigtig at blive rask inden da. Så jeg ville lige høre hvordan det er i forhold til syge eksamen, jeg skal nemlig op i mundtligt Samfundsfag C?? Håber i kan hjælpe mig -
Syge eksamen???
ForumindlægHej ! Det er sådan er jeg er så uheldig at blive syg dagen før min eksamen, og jeg forventer ikke rigtig at blive rask inden da. Så jeg ville lige høre hvordan det er i forhold til syge eksamen, jeg skal nemlig op i mundtligt Samfundsfag C?? Håber i kan hjælpe mig -
kvantitiv eller komparativ HASTER
ForumindlægHej jeg skal snart op i AT, jeg mangler bare lige samfundsfags metoden. Altså jeg har taget to teorier Realismen og Idealismen, med dem har jeg prøvet at forklare USA's invadering af Afghanistan og Irak. Jeg er bl.a. kommet ind på hvorfor den ene krig ikke kan forklares med det ene begreb m... -
Analyse af forskellen på akademikere og ikke akademikere og uddannelsespopularitet
ForumindlægHej, jeg sidder med samf opgave. Jeg er gået fuldstændig i stå med analysen. Hvordan laver man en samfundsfaglig analyse, af forskellen mellem akademikere og ikke-akademikere og hvorfor unge vælger den gymnasiale uddannelse fremfor en erhversuddannelse? Jeg er virkelig på bar bund og aner slet... -
Fordele ved dansk EU-medlemskab
ForumindlægHej :) Jeg skal til samfundsfags eksamen i morgen og er ved at skrive min synopsis, men jeg har brug for lidt hjælp. Jeg skal svare på spørgsmålet: Hvorfor er det en fordel for Danmark at være medlem af EU? Er der nogen der kan hjælpe mig med min besvarelsen. Jeg har skrevet at det globale EU m...
