Søgning på: Fra barn til voksen novelle. Resultater: 15201 til 15220 af 18758
-
analyse af myself when i am real
ForumindlægHej Jeg sidder og skal analysere myself when i am real, men jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår den, så jeg håber der er nogen der kan/vil hjælpe mig. Altså Faisal har nogle teorier, hvor han generelt arbejder med at forbedre synet af indvandrer (så hvidt jeg har forstået), men hvad... -
Præsten i Thorning af Blicher
ForumindlægHey,nogle der har læst "Præsten i Thorning" af Steen Steensen Blicher?Jeg er lidt i tvivl om to ting, som jeg håbede nogle kunne hjælpe mig med:Hvorfor er indledningen så lang, og hvorfor ændres titlen på novellen fra at hedde "Else Sandbjerg" til "Præsten i Thorning"... -
Statistiker til det senmoderne samfund (bavian)
ForumindlægHejsa. Jeg er igang med at skrive en SRP-opgave om Identitetsdannelse i det senmoderne samfund, med udgangspunkt i de to noveller "stjernehimmel" og "myggestik" fra naja marie aidts novellesamling bavian. i den diskuterende del, skel jeg komme ind på om Naja Marie aidts b... -
Fodnote og citat i indledningen?
ForumindlægEr det ok at sætte fodnote samt citat allerede i indledeningen? Er ved at analysere Poetic Justice af Diana appleyard og har i min indlednings skrevet at novellen tager udgangspunkt i denne problematik, dørmme og det faktum at man bevidst undgår at træffe visse valg i livet livet.. Skal jeg skriv... -
Tips om den mundtlige eksamen
ForumindlægHej Jeg skal om nogle dage op til den mundtlige prøve i dansk. En af de ting som jeg er lidt forvirret over er hvordan man præsenterer sit oplæg. Jeg har som et eksempel en novelle på 4-5 sider, hvor jeg henviser til konkrete sætninger som belæg af min analysepunkter. Hvordan skal dette foregå? ... -
dramatisering
Forumindlæghej jeg skal skrive prøve i morgen, og har fået at vide, at vi højst sandsynligt får en tesk (novelle eller lign. går jeg ud fra) som vi så skal dramatisere... jeg er ikke helt sikker på, om vi bare skal skrive nogle dialoger eller om vi også skal have regi og alt det med. nogen der har tips/idee... -
et godt råd
Forumindlæghej:-) jeg skal til min danskopgave analysere en tekst i form af roman, novelle, eventyr eller lign. jeg ville gerne analysere et af H.C. andersens eventyr, den grimme ælling for eksempel! men jeg kan ikke rigtig finde noget sekundær tekst, altså noget tekst hvor det er analyseret og hvor der bar... -
Notater til tysk eksame!
ForumindlægJeg mangler noget inspiration til nogle tyske noveller. Så jeg tænkte om nogen havde notater til disse:Fra bogen REISE TOD TRÄUME.1) Arno Surminski: VOM RIO SAN JUAN. 2) Milena Moser: MEIN ZWEITER MORD.3) Franz Hohler: INFORMATION.4) Erich Fried: ZUKUNFT? (digt)+Joseph von Eichendorff: AUS DEM LE... -
10. klasse mundtlig eksamen
ForumindlægHej jeg hedder Frederik og jeg skal til 10.klasses mundtlig eksamen om 11 dage. Jeg har desvære problemer med dansk fordi der er så mange forskellige ting man kan blive hørt i.Er der nogle der ved et sted hvor man kan se de forskellige ting man skal op i uddybet.F.eks et sted hvor der meget detal... -
Er "At være beat" knækprosa?
ForumindlægHej Jeg skal analysere digtet "At være beat" af Dan Turéll, men er i tvivl om, dette digt er knækprosa? Det jeg har kunnet læse om knækprosa er, at det er prosa (altså som en alm. novelle?), som ikke har nogen rytme og rim, men er stillet op som var det digt? Det meste, synes jeg passer... -
Analysering
ForumindlægHejsa.. jeg går i 8. klasse og skal snart til en prøve eksamen i muntligt dansk. jeg har fået at vide at vi skal analyserer en novelle, en artikel eller et digt. det er første gang jeg skal til eksamen så jeg ved ikke helt hvordan man analyserer en tekst, når man er til en eksamen. så derfor vil ... -
Analyse hjælp til The red line og American Psycho!
ForumindlægHejsa.jeg skal til engelsk eksamen (a-niveau) på tirsdag og mangler analyse og fortolkning til novellen The red line af Charles Higson fra bogen Now and Zen. Derudover mangler jeg også notater til Thuesday - uddrag af American Psycho. Er der nogen som vil være mig behjælpelig og som ligger ind me... -
2 dage til dnakseksamen - så lad os nu lige få det på det rene!
ForumindlægK an det virkelig passe, at min pensum er som nedenstående eller er det mig der har glemt adskillige ting..? digt (lyrik)artikel (sagprosa)eventyr (kunst- og folkeeventyr)novelleog billeder (reklame- eller kunstbillede)Men det jeg ville spørge om, var om det virkelig kan passe, at jeg (kun) skal ... -
"Short cuts" og "Hey, Nostradamus"
ForumindlægHejsa... Jeg skal op i engelsk på tirsdag og mangler noter til 2 noveller i Raymond Carver's bog "Short Cuts". Den ene er "A small good thing" og den anden er "So much water so close to home". Nogen der har noter til det?Jeg mangler også noter til bogen "Hey... -
POLTERABEND af Jan Sonnergaard
ForumindlægKære alle !! Jeg håber i kan hjælpe mig, jeg skal perspektivere Polterabend til en anden tekst/novelle ???? Der skal være fokus på fortælleren i perspektiveringen, fortælleren i polterabenden er nemlig meget interessant, lidt info om fortælleren: alvidende, ved alt om figurene (tanker, føle... -
Mundtligt -vigtigt
ForumindlægNogen der kan forklar hvad disse ord betyder: hvad er metafor? er det Billedligt udtryk hvor man erstatter selve sagen med et billede (fx glød for lidenskab; økonomisk l hvad hvad betyder folkeviser og kunsteventyr hvad betyder aktantmodel/kontraktmodel? hvad betyder evenstyrtræk? ps. hvad skal... -
Sandy And Her Beautiful Sisters
ForumindlægKender I novellen "Sandy And Her Beautiful Sisters"? Hvis ja, så giv mig en eller anden god vinkel til analysen og fortolkningen. Det er sompelthen den lammeste tekst nogensinde, derfor sidder jeg virkelig fast- jeg kan simpelthen ikke komme længere.PS. Hvis én derude skulle have en hel... -
Dansk opgave - VIGTIG hjælp tak - er rimelig fucked :D
ForumindlægHej dudes ;) Jeg skal imorgen aflevere en dansk stil. Opgaven er som følger: skriv en novelle. Selve Handlingen skal udspille sig i løbet af en dag, men der skal være et eller flere flashback. Dukken på stranden (et billede der følger med opgaven), skal spille en væsentlig rolle. Jeg håber at n... -
storbyen i litteraturen
ForumindlægHej! Jeg skal til at skrive opgave om temaet "storbyen i litteraturen" og kunne godt tænke mig at sammenligne to værker. Jeg har allerede valgt at det ene skal være "Stuk" af Herman Bang, men er der nogen der har et godt forslag til en anden roman/novelle/digt der også omhand... -
Freud-Uro i forstæder
ForumindlægEr der nogen som har arbejdet med Freud og Uro i forstæder. Hvis I har analyse+fortolkning af ''Uro i forstæder'' vil I så ikke hjælp mig med den. Jeg tror ikke at jeg kan lave analyse+fortolkning af den. Jeg har ikke haft sådan noget før og nu skal jeg lave analysen af den.Hvis I...
