Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15221 til 15240 af 23766
-
Hjælp det haster
ForumindlægHåber der er nogen der kan hjælpe. Jeg står og skal til eksamen i Fysik C i morgen Jeg skal op i energi og energiomsætning Jeg skal komme ind på: Energiformer, energikonvertering, energibevarelse og effekt. jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal starte dette? Håber nogen kan hjælpe :/ -
Det periodiske system.
ForumindlægHej alle sammen, jeg skal op til fysik eksamen i morgen, og ja betragter mig selv som nogenlunde klar, det eneste der hænger lidt er det periodiske system, og det er mest de fire hovedblokke... Det jeg ønsker er en nogenlunde lige til forklaring af de fire hovedblokke i det periodiske system, p... -
KERNEENERGI
ForumindlægHej, jeg skal snart op i fysik og jeg kan bl.a. komme op i kerneenergi... Jeg ved jeg skal lave forsøg til alle emnerne, men hvilke forsøg kan der laves om kerneenergi?? Håber i har nogen ideer:D -
Rødforskydning
ForumindlægHej allesammen, Jeg skrev for lidt tid siden om Rødforskydnings forsøg, om hvordan man finder spektrallinierne, og generelt hvordan forsøget er. Jeg har virkelig brug for hjælp, da jeg skal op til fysik eksamen kl 08.00 i morgen tidlig. Er der ikke en af jer eksperter, der vil være så venlig at ... -
Diverse opgaver - hjælp søges!
ForumindlægHey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg ville sætte stor pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe! :) -
valg af område!
Forumindlægjeg skal lave en SRO og jeg har fagene Matematik og fysik , jeg ved ikke hvad de mener med at jeg skal vælge en område ?? kan i plzzz fortælle mig hvad de mener med det ??? jeg tror selv at det betyder hvilken emner jeg vil arbejde med men er ikke sikker !!! -
det periodiske system - forsøg
ForumindlægHej Jeg går i 9.ende og skal til fysik eksame snart. Jeg kan komme op i emnet: Det Periodiske System. Hvilke forsøg kan jeg lave til emnet, og hvordan kan jeg trække det over til: Elektromagnetisme, radioaktivitet, syre/base og elektricitet? På forhånd tak :) -
kemi: forsøg til vand og base
ForumindlægHej :-) Jeg skal snart til eksamen i fysik/kemi i folkeskolen. Jeg kan bl.a. komme op i vand og base- nogle der har nogle forslag til forsøg til emnet? - og hvad er vigtigt at komme ind på? På forhånd tak (: -
stjerner
Forumindlæghey yo folks? kan i hjælpe sidder og løser fysik og har brug for hjælp...opgaven lyder:En stjerne befinder sig i afstanden 2,45*1016 km fra jorden og har den absolutte størrelsesklasse M= -3,81. Hvad er afstanden til stjernen i lysår og parsec? -
Hvilken sammenhæng er der her
ForumindlægI fysik har vi en formel der hedder : P = U*I Hvis spændingsforskellen(U) fordobles, så bliver strømstyrken(I) også fordoblet. Hvis strømstyrken(I) er 0,5A, og spændingsforskellen(U) fordobles fra 1V til 2V, så bliver strømstyrken(I) 1A. Hvilken type sammenhæng er der mellem U og I? er der ik... -
Hvordan bygger man et amperemeter og voltmeter
ForumindlægHej. Skal til eksamen i fysik/kemi i morgen, og jeg så i mine noter, at jeg havde tegnet en tegning over hvordan man bygger et voltmeter og amperemeter. Men forstod ikke lige tegningerne, så er der nogen der evt. har en tegning eller bare kan forklare mig det? På forhånd tak for hjælpen. Mvh Suppen. -
Forskellen på konventionelt- og økologisk landbrug?
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg har svært ved at finde svar på. Det skal være fra både bioloisk, geografisk og fysik/kemisk. Håber i kan hjælpe mig: Hvor stor/hvad er forskellen på forureningen af naturen i forhold til økologisk- og konventionel landbrug? Tak på forhånd - Fredeik -
Haster!!!!!
Forumindlæghej :) Nu skal jeg til fysik eksamen i morgen, og så er jeg gået i stå ved energibevarelse? er der nogen som kan fortælle mig kort og godt hvad der menes med energibevarelse, for jeg kan ikke finde nogle notater om det, og der står ikke i min bog! Så ville virkelig være en stor hjælp ! -
Maksimal værdi for n, ved brug af bølgeligning
ForumindlægJeg sidder her med en fysik opgave, og er gået helt i stå..... Nogen der kan hjælpe med denne opgave? Sinus til en vinkel kan jo ikke bliver større end 1, så hvad er den maksimale værdi af ??, for hvilken der er afbøjning? Hint: brug bølgeligningen. -
Diode / Lysdiode
ForumindlægJeg skal skrive 3.g opgave i fysik. Hovedemnet er elektriske komponenter. Jeg har tænkt mig at tage udgangspunkt i dioder. Men jeg har fundet ud af, at der både er noget der hedde diode, men også lysdiode. Hvad er forskellen? -
lyspuls
Forumindlæghvis der er en der sidder inde med fysik opgaven Lyspuls fra August 2001.. ville det bare være super lækkert hvis den blev lagt ind.. og så mangler jeg også lodret kast med luftmodstand; Jagten på sorte huller som også er fra August 2001.. og så også lige Radioastronomi fra August 2002... håber ... -
Faglig samtale
ForumindlægHej.. Er der nogen der har været til, noget der hedder faglig samtale??? i fysik og geografi... Jeg går i 1.g og skal til det.. jeg vile lige spørger hvad man skal gøre til sådan en prøve-... Håber nogen kan hjælpe....:) -
Opfording til snyd
ForumindlægI indlægget "Travlt? Vi skriver din matematikaflevering for dig!" tilbydes der snyd mod betaling. Tilsvarende opfordring findes under fysik og andre steder Jeg må opfordre studieportalen at fjerne de indlæg. -
Det skrå kast
ForumindlægJeg står og mangler nogle gode ræsonnementer over beregninger af det skrå kast. Altså hvorfor formlerne ser ud som de gør. Hvem kan klare den? Og jeg er absolut ikke sagkyndig i fysik så det skal være HELT nede på jorden!!! Mvh. Hoejmark -
Hvad sker der hvis man får -3 eller 00 til en afgangsprøve?
ForumindlægJeg skal op i fysik i næste uge, og jeg er langt fra god til det. Jeg er bange for at jeg får 00 eller -3. Jeg er ikke engang sikker på at jeg kan forsøgene. Hvad sker der hvis jeg får 00 eller -3?
