Søgning på: kemi c pensum. Resultater: 15221 til 15240 af 72126
-
Eksamen i engelsk
ForumindlægHej alle. Jeg har nu læst hele mit pensum igennem, og skal derfor begynde og tænke over hvad det er præcis jeg skal sige til min mundtlige eksamen i engelsk på mandag. Derfor ville jeg høre om der var nogen der kunne fortælle mig præcis hvad jeg skal sige udfra teksten og hvordan man perspektiv... -
Hvordan forbereder jeg mig bedst til oldtidskundskabseksamen?
ForumindlægHej (: Jeg skal til eksamen i old og skal til at forberede mig til eksamen. Jeg kunne dog godt tænke mig at høre om nogle af jer har nogle gode råd til hvordan man bedst forbereder sig til sådan en eksamen. Jeg har selvfølgelig tænkt mig at læse hele pensum, men spørgsmålet er bare om det så er n... -
Biologi-eksamen niv B
ForumindlægJeg skal til eksamen i biologi og vil høre om der er nogen, der har nogle gode råd til, hvordan man evt læser op til Biologi-eksamen.Skal op i fuldt pensum. Jeg har biologi på den gamle ordning (HF). Biologi er nok den værste eksamen, da jeg syntes det er et svært fag og er død angst for at dumpe... -
ekamen
ForumindlægNu skal jeg op i mundltlig dansk og ved ikke rigtig hvordan jeg skal forberde mig. Jeg har dog tænkt mig at få styr på alt pensum og læse lidt om de forskellige perioder, men ved ikke om det er tilstrækkeligt. Jeg synes, at der er nogle gode noter her på siden om de forskellige perioder og -ismer... -
Øvelsesvejledning Mg afbrænding og opløsning af Mg i HCL
ForumindlægKemieksamen 15.6 HTX. Det er sådan at vi skal kunne lave de 2 forsøg - men vi har aldrig lavet dem før.De går ikke ud af pensum men spørgsmålet er blevet mindre;-) Er der nogen som har øvelsesvejledninger jeg kan læse? Det vil være fedt at kunne gå frem efter. Jeg har søgt - men kan ikke finde de... -
1.g'er .. et par spørgsmål ang. EU ..
ForumindlægHej Alle ! Jeg sidder lige og kigger på vores pensum, og de ting vi SKAL kunne snakke noget om .. Der står: EU´s ideologiske grundlag (liberalisme - hvordan kan man se det i EU´s formål og opbygning) . Jah, hvordan kan man det??? Ellers vil jeg gerne have svar på , hvordan man skal starte og gøre... -
Perspektivering - golfkrig(2003)
ForumindlægHejJeg skal op til historie eksamen her snart, MEN problemet er bare at jeg ikke helt ved hvad jeg skal perspektivere til i emnet "Golfkrig 2003 (A) - med perspektil til vest - øst konflikten i oldtiden", som der står i mit pensum... er der nogen der har et bud på hvilke begivenheder, d... -
Avis-artikler
ForumindlægHej :)Jeg skal op i engelsk her på fredag. Noget af det vi giver op i vores pensum er nogle artikler om terror. Problemet er at jeg ikke sådan rigtig ved hvad jeg skal komme ind på angående artikler. Er der nogen der har nogle gode foreslag til hvordan jeg skal behandle artiklerne. Hvad der er vi... -
Geografieksamen!
ForumindlægSå er det blevet min tur til at gå til eksamen - (natur)geografi.Mit spørgsmål går rent simpelt ud på, om I har nogle fantastiske ting, der er rigtig gode at forberede sig på (ud over pensum selvfølgelig), samt gode hjemmesider og notater?Og ja, jeg har snuppet de notater på http://www.gymopg.web... -
fokeviser til Romantik
Forumindlæghej alle Jeg er ved at læse op til dansk eksamen. og en af titlerne i pensum hedder: folkeviser til romantik. Men jeg er ikke sikker på hvad der menes med denne titel. teksterne der skulle være benyttet i dette forløb er: Torbens datter, Harpens kraft, Jeppe på bjerget, Af Gullivers rejser, Natt... -
farver i digitalbillede
ForumindlægHej, har fået opgivet et papir med pensum, og der står dette som en af punkterne. Mit problem er at jeg ikke kan finde noget om digitalbilleder, er også lidt lost på hvad min lærer mener, men mon ikke det er noget med, hvad der er forskelligt fra digitalbilleder og farvefjernsyn. Hvis der er nog... -
Hvor meget skal der til for at få 5?
ForumindlægSagen er den at jeg ikke har nået at få læst hele pensum til tre-årigt højniveau i matematik og jeg skal op i morgen kl. 8.30.. Jeg har ikke hørt efter hele året, men har mange notater.. Hvor meget skal der til for at komme op på et 5-tal? Jeg vil gøre alt for ikke at få 03!! -
Hjælp-Danamrk 1968-2000
ForumindlægHej, er der nogen som måske har nogle noter til danmark i 1968 og frem til 2000, måske fra bogen E.kuhle:danmark,samfund og historie. Jeg skal nemlig til eksamen i næste uge og når ikke at læse hele mit pensum igennem...Håber der nogen som kan hjælpe.....Tak på forhånd Rosa -
tips til FSA i mat.
ForumindlægHalløjjeg skal op i FSA mundtlig matematik her onsdag, og er lidt uviden (dårligt informeret) omkring det.Så håber nogle vil svare på mine spørgsmål!Hvad skal man egentligt læse op? (synes ikke man kan læse vores pensum, det sådan opgaver!)Hvordan foregår det helt præcistLigger de vægt på noget s... -
Opgivelser?
ForumindlægNogle der ved hvor mange sider der ca. opgives i 3.g højnivea sproglig engelsk.kan ikke helt finde ud af min læseplan da der ingen steder står pensum eller opgivelser eller noget lignende, bare en masse tekster, det ene sted står der 125 og et andet sted står der 700 sider. Hvor mange sider skal ... -
Ny forumkategori: Videregående uddannelse
ForumindlægVi har oprettet en ny kategori i forummet omkring videregående uddannelse. I dette forum er der bl.a. mulighed for at debattere: Specifikke uddannelser (pensum, forberedelsestid, sociale arrangementer, mv.) Studiemiljø på de forskellige uddannelsesinstitutioner Kollegier Og ... -
Punktmængder igen..
ForumindlægJeg har fået til opgave at beskrive punktmængden som har ligningen: x^2 + 10*x + y^2 - 8*y + 40 = 0 Hvordan beskriver jeg den bedst?Completing the Square falder desværre uden for pensum, så der må være en anden metode at beskrive punktmængden på..På forhånd tak. :) -
Hjælp til at finde Arv og Miljø novelle
ForumindlægHej alle sammen! (: Jeg er har trukket Arv og Miljø som fordybelsesområde i 9 klasse mundtlig dansk og jeg ved ikke hvad for en novelle jeg skal vælge. I vores pensum er både Ørneflugt og den grimme ælling så det kan ikke være nogen af dem. Men er der nogen andre noveller med tydelig Arv og M... -
Cost-benefit analyse
ForumindlægSkal lave en cost-benefit analyse til mit afgangsprojekt, men mangler materiale om det, da det ikke har været en del af mit pensum. Hvilke bøger/artikler skal jeg læse? De skal gerne være på Dansk, da jeg er en knold til engelsk... Kan man lave en CBA uden at økonomisere fordele/ulemper, me... -
Ideer
ForumindlægHej Jeg er igang med en fysikprojekt på B-niveau i HTX om nyttevirkning. Er der nogen der har nogle ideer til hvad jeg kan skrive i teori om nyttevirkning udover nyttevirkning. Jeg skal nemlig skrive noget ud fra pensum. Jeg har haft om: - Energi - Tryk og opdrift - Gasser og Ellære - Arbejde og...
