Søgning på: srp historie musik. Resultater: 15221 til 15240 af 24890
-
"Ideologibestemmelse"
ForumindlægAf min samfundsfagslærer har jeg fået til opgave at finde en leder/artikel hvor man, ved at analysere forfatterens holdning kan spore en ideologi, f.eks. liberalisme, radikalisme, konservatisme, socialisme osv. Er der evt. en herinde, der har sådan en opgave liggende eller bare kan sende et link.... -
Ny studieretning ved overflytning?
ForumindlægHej. Er der mulighed for at skifte studieretning ved et gymnasieskift? Jeg har PT biologi A, matematik A og psykologi B og vil gerne have samfundsfag A, engelsk A og matematik B. Eftersom alle skal have matematik, biologi, samfundsfag og engelsk på C-niveau i 1.g, tænker jeg, at jeg ikke er gåe... -
et dukkehjem
Forumindlæghej.jeg skal skrive en stil om et dukkehjem.. jeg har meget svært med at komme i gang da det ikke bare er et referat. jeg skal skrive om hvor Nora gik hen og hvad hendes fremtidsmuligheder kunne være.. er der nogen der har nogen gode ideer til hvordan jeg skal komme i gang?? -
Anvendelse af berettermodellen
ForumindlægSkal man sætte berettermodellen ind i sin analyse, når man har udfyldt den, eller bruger man bare til at få et overblik over handlingen? -
Boganalyse
Forumindlæger der nogen der kan fortælle hvordan man laver en boganalyse? -
Metoder
ForumindlægHej (: Jeg har aldrig før brugt metoder, men mener nu jeg er sat ret godt ind i hvad de forskellige betyder. Problemet er imidlertid at jeg ikke aner hvordan jeg skal skrive metode afsnittet. Altså sådan formulering osv., da jeg aldrig har prøvet det før! Nogen som har et eksempel? (skriver i his... -
Bilag..?
ForumindlægJeg skriver SSO i matematik, og har (selvsagt) en del figurer. Jeg synes det er nemmest for læseren at jeg putter figurerne ind i opgaven, istedet for at henvise til et bilag, så læseren slipper for at skulle finde hoved og hale i det ene og det andet.Hvad siger i..?Hvis man gør læseren opmærksom... -
Kloge ideer søges til SSO
ForumindlægJeg skal i min opgaves sidste del diskutere, hvorvidt man kan sige Hegels og Marx historiefilosofi, kan siges at afspejle deres samtid?Findes der nogle teorier, der blotlægger tilkomsten af nye tanke(system)r?Indtil videre har jeg det som et afsnit, hvor jeg illustrere (her meget forenklet), hvor... -
Pilgrimsrejser
ForumindlægHej. Jeg har nogle spørgsmål til pilgrimsrejsen til Mekka, som jeg håber I kan hjælpe mig med. - Hvad betyder det pilgrimsrejsen til Mekka for ens identitet? - Hvorfor er tallet af pilgrimsrejsende så stigende? - Besværliggører det at man tager på pilgrimsrejse integrationen i Danmark? Håber mege... -
Tysk Eksamen
ForumindlægEr der nogen der ved noget om, hvordan en tysk eksame foregår? - Det vil jeg meget gerne vide noget om? -
Mangler inputs til stil
ForumindlægGod aftenSom det står i indlæggets titel, mangler jeg inputs til min stil. I min stil skal jeg komme ind på hvilke forventinger og krav nutidens unge stiller til verden.Har i nogle tanker omkring dette, som kan sætte min hjerne i spin? :-P -
Romanen "De Gale"
ForumindlægEr der nogen der lige ligger inde med at referat til bogen "De Gale" der er skrevet af Kim Fupz Aakeson...? kunne virkelig godt bruge et... -
Perspektivering af fyrtøjet op til romantikken
ForumindlægHej! Jeg sidder og skal aflevere min DHO snart, og jeg mangler min perspektivering. Jeg skal perspektivere fyrtøjet op mod romantikken, men kan ikke lige se hvor den kommer til udtryk? Jeg håber på hurtig på god hjælp, så jeg kan nå at blive færdig. -
hjælp :I
ForumindlægHar lige et spørgsmål.. Hvordan er begrebet terror opstået?.. -
Hvad er en analyse?
ForumindlægJeg sidder og skriver SSO (3. årsopgave) og er nu løbet ind i problemer.Jeg skal lave en analyse, men ved ikke præcis, hvad en analyse skal indeholde. Hvad er forskellen på en redegørelse, analyse og diskussion?På forhånd tak,Rune -
Sorg-agre Karen blixen
ForumindlægHej, er der nogen der kan hjælpe med en analyse og fortolkning af Karen Blixens vintereventyr? -
Dansk stil
ForumindlægJeg tænkte på, om nogen af jer har skrevet en stil, der har en dramatisk handling eller noget i den stil eller måske selv har nogle ideer til hvad jeg kan skrive. Så kunne jeg få lidt inspiration, da jeg selv skal skrive en.Håber at I kan hjælpe mig, jeg er gået helt i stå!! :( -
The Sin Bin or Lucy's heart
ForumindlægHey.har lige nogle spørgsmål ; Har nogen af jer Læst denne lille novelle ; The Sin Bin or Lucy's heart? hvis i har så håber på LIDT hjælp :) 1. how can you include a discussion of Lucy's heart ? 2. What themes are being dealt with in this story? jeg kan finde ud af de meste, men har i fle... -
dansk eksamen 2004
ForumindlægHej vil høre om der er nogle der ved nogen af titlerne på de tekster man kunne få til studentereksamen 2004. -
"Dukkehjem"
ForumindlægHej!Jeg skal læse dukkehjem sammen med min klasse... Det ville være fedt hvis jeg kunne score nogle ekstra points. Er der nogen der ligger inde med, eks. analyser, resumeer, fortolkninger e.lig? Det ville være kanon!
