Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15241 til 15260 af 24857
-
Transformation
ForumindlægHey gutter!!!Nogen som evt. ved hvad man kan lave, hvis man trækker transformation til fsa, fysik/kemi???Man kan lave den der med at sætte 6 v ind og der kommer 12 ud.... Men er der nogen som kender noget andet???På forhånd takTheerackoo -
Wheatstones Målebro
ForumindlægHej Folkens ! Jeg skal til at lave mit eksamens projket i Fysik.. Jeg har valgt noget med Wheatstones Målebro, men mangler lige et perfekt projekt omkring det? Altså målinger osv.. nogen der kan hjælpe ? .. -
Prikmodeller af Chlor, Nitrogen og H2O
Forumindlæghej allesammen jeg har fået en fysik opgave for hvor man skal lave prikmodeller og da jeg ikke helt kan huske hvordan man laver dem. og fået den opgave at jeg skal lave en prikmodel af Chlor, Nitrogen og H2O. kan i hjælpe mig lidt med hvordan man gør, kan nemlig slet ik huske det. ;) -
hjæælp .
Forumindlæghej :) jeg skal skrive en fysik rapport om magnetisme. Er der noget jeg bør vide ? nogle gode hjemmesider i kan anbefale. jeg ved ikke så meget om emnet så alt hvad i ved er brugbart for mig :) på forhånd tak .. -
Hvad Skyldes Magnetisme?? HASTER!
ForumindlægHeeY!Er her nogen, der kan fortælle mig, hvorfor en magnet er magnetisk? Hvad er det, der gør et stof magnetisk?, eller rettere sagt; "Hvad skyldes magnetisme??"Haster!! Fysik-eksamen imorn!!!!!Tak på forhånd!!MVH. ChaRmE_RosE -
haster...isoler
Forumindlæghey ved godt det lyder lidt dumt, men hvad får i Lis til når den isoleres i ligningenLis*mis+misvand*cvand*tisvand+mvand*cvand*tvand=oVed godt det er forskellen it temperatur kan bare ikke lige finde delta.På forhånd tak...plzz skal op i fysik i morgen -
Mundtlig Eksamen 3g (A)
Forumindlægjeg skal op i høj niveau fysik her om ikke så længe, så jeg ville lige høre om der var nogen som havde været oppe? Jeg kunne godt tænke mig at høre ordlyden af et eksamensspørgsmål, da jeg er meget i tvivl om hvad det hele går på! -
Vibration, teoretisk
ForumindlægHejsa.Er der nogle kloge folk, der kan fortælle mig, hvorfor det at enhver kvadratisk form (se for eksempel http://mathworld.wolfram.com/QuadraticForm.html) kan diagonaliseres, er vigtigt indenfor vibrationsteori i fysik? -
Titrering
ForumindlægHvis man skal titrere en syre, hvordan bærer man sig så ad? blander man bare syren og basen? Hvor og til hvad bruger man tirering, er det bare for at neutralisere eller hva? Er der en som kan forklare dette billede: http://iis-old.nakskov-gym.dk/fysik/la/kemi_gif/titrering_pH_figur.gif På forhånd... -
Fremstilling af syre
ForumindlægJeg har tjekket i Forum og på google, men jeg har ikke kunnet finde nogen enkel/9.klasses forstående forklaring på, hvordan man egntlig fremstiller syre. Jeg har eksamen i fysik/kemipå tirsdag, så a håber der er nogen der kan hjælpe mig inden... -
Elektrolyse af natriumhydroxid
ForumindlægJeg har Fysik/kemi eksamen på tirsdag, så jeg håber i kan hjælpe mig inden da. Jeg ved at man kan lave en elektrolyse af saltsyre, men er kommet i tvivl om man også kan gøre det med natriumhydroxid. Help?? -
Base forsøg
ForumindlægHej, På onsdag har jeg fysik/kemi eksamen, men kan kun finde på to forsøg til emnet Base; titrering af HCl og NaOH og en elektrolyse af NaOH. Er der nogen der kan komme med nogle forslag, og måske også en ´´brugsanvisning´´ til dem?? -
Hjælp!!! Skal være inden torsdag aften
ForumindlægER der ikke nogen der er gode til fysik, som kan hjælpe mig med opgave 02 i Orbit 2 side 122. Håber på, at der er nogen der har bogen, men opgaven er lidt svær at forklare uden tegningen. -
Ang. frekvens!!
ForumindlægHej jeg har et sprøgsmål som hedder: Hvordan kan du bestemme frekvensen af en stemmegaffel med en klemme på, hvis ikke vi havde et halvåbent rør? - jeg har prøvet, men kan ikke svare på det selv og har virkelig brug for hjælp da jeg afslutter fysik i år. På forhånd tak :) -
Rapport om væsker og grafer
ForumindlægHeej, - Håber der er nogen som kan hjælpe mig. Jeg er i gang med en fysik rapport omkring et forsøg af væsker, vi skulle veje nogle forskellige væsker og skrive det ind i et diagram. - Jeg er helt lost hvad hvordan jeg skal formulere mig og skrive det under de forskellige punkter -
SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!
ForumindlægHej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!! -
Brydningsindeks
ForumindlægHar ikke kunne støve en databog op i fysik og kemi, og jeg er ved at skrive en rapport om bølger og reflektion. I rapporten har jeg beregnet bydningsindekset for glas-materialet til: 1,4285 Men problemet er lige og bestemme hvilke materiale det kunne være uden en databog?Kan I hjælpe? -
Videnskab og ansvar
ForumindlægJeg skal skrive synops under emnet videnskab og ansvar. Fagene er fysik og engelsk. Vores "underemne" er atombomben og Hiroshima. Hvilken problemformulering kunne jeg opstille ? Nogle ideer? -
brydningsindeks
ForumindlægHvad er det udtryk for når brydningsindekset er mindre en 1, 1, eller større end 1?Håber der sidder nogle kloge hovder der kan komme med et hurtigt svar da jeg skal aflevere fysik rapport imorgen.. Dog først kl. 10..På forhånd takChristian -
Praktisk anvendelse af alfa, beta og gammastråling
ForumindlægHej allesammen Jeg har i fysik om radioaktivitet, og jeg skal undersøge hvad man praktisk anvender alfa, beta og gammastråling til. Håber i kan hjælpe mig, for jeg har søgt rigtig meget på nettet, og kan bare overhovedet ikke finde noget. - Emma
