Søgning på: historie noter stx. Resultater: 15241 til 15260 af 33650
  • perspektiv

    Forumindlæg
    Hej alle. hvis nu jeg skal perspektivere til Barack Obama om de sorte og dengang.. altså racisme og slaveriet dengang hvor mlk også levede.. hvad kan man så sige nu som er godt og relevant :) /Signe
  • en linie oversættelse

    Forumindlæg
    hvordan ville man oversætte udtrykket"kort sagt" til engelsk?
  • Protestantismen

    Forumindlæg
    Hvad menes der med; en kort præsentation af protestantismen? Er det den historiske udbredelse?... Tak
  • Finde eta(nyttevirkningen)

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en fysik aflevering hvor jeg i databehandlingen skal finde nyttevirkingen. Formlen for nyttevirkningen ved jeg godt er Enytte/Eomsat, men jeg ved ikke hvor jeg får de tal fra, vi lavede forsøget på klassen og de tal vi fik at vide efterfølgende var kun: Start temp: 21.6...
  • Ørneflugten

    Forumindlæg
    Hej,Jeg har lige nogle spørgsmål angående novellen ørneflugten...1) Hvilket menneskesyn er der i novellen? 2) Hvilken genre er der helt præcis tale om?3) Hvorfor har Pontoppidan valgt lige præcis denne genre?Bjarke
  • Stærke og savge sider

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Håber der nogle som kan give mig nogle gode råd til hvad jeg kan skrive til stærke og svage sider til et produkt som hedder this water. This water er kildevand med smag. Men der bliver kun brugt narturlig ting i deres produkt. Ind til videre har jeg skrevet følgende: Stærke sider ...
  • TERROR I IRLAND - ENGELSK!!!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal snart til eksamen, og jeg skal aflevere disposition til mundtlig engelsk i morgen. Jeg har om terrorisme i Irland, men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige noget om. Nogen der kan hjælpe mig?!
  • Studenterne?

    Forumindlæg
    Pænt go'dag..Jeg kunne godt tænke mig at høre fra gamle studenter, hvilken tekst de kom op i i den mundtlige dansk eksam...Altså tekst+forfatter!På forhånd tak
  • Metode, forstår det ikk :(

    Forumindlæg
    Hej alle sammen . Jeg skriver i samf og psykologi om identietsdannelse. Jeg har lavet et interview som er mit kvalitativ metode i samf. men hvad er min metode i psykologi. det indenfor humaniora... ?
  • A journey - Eksamensstil

    Forumindlæg
    Jeg har også været oppe idag og tænke på om i havde lyst til at kigge mit essay igennem og give en vurdering.
  • Engelsk disposition, emnevalg?

    Forumindlæg
    Jeg har valgt overemnet New York, og jeg vil gerne finde et interessant underemne, med masser nemt gå-til stof og et emne der er godt beskrevet. Vil meget gerne have kilder , hvor jeg kan læse mere. Det haster lidt, da jeg SKAL afleverer den torsdag morgen i denne uge- og den skulle have været af...
  • Historiske kilder

    Forumindlæg
    Hej SP. Hvor kan der eventuelt findes historiske kilder om Slaget på Reden (1801)? Nogle tips eller sider jeg kan låne? Venligst.
  • METODER - UNDERSØGELSER

    Forumindlæg
    Hej :) Er der nogen der ved om man et sted kan finde en liste over metoder inden for biologi? Det, jeg leder efter er en masse fremgangsmåder til at undersøge forskellige biologiske ting. Mere konkret noget hjælp til at kunne besvare de kendte spørgsmål i biologi A-niveau eksamensopgaver: "...
  • Titanic, industrisamfund?

    Forumindlæg
  • Hvad tænkeri om kristendommen

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg skal lave en undersøgelse om, hvordan den almindelige danskers syn er på kristendommen, og hvad der gør, at man holder sig væk kristendommen. Skriv gerne jeres opfattelse, og jeres begrundelse. På forhånd tak!
  • Metode religion (samfundsvidenskab)

    Forumindlæg
    Nu er jeg på bar bund igen: Jeg skriver i Engelsk og religion om et litterært værk. I engelsk anvender jeg hermeneutikken, og i religion bruger jeg religionssociologien. Men hvad hedder denne metode i religion, som naturligvis skal være samfundsvidenskabelig?
  • Tysk personbeskrivelse , rettet - feedback?

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har fået feedbask fra denne stil 1 gang og har nu genrettet den. Hvis en har tid og lyst, ville det være dejligt med noget feedback igen. Tak.
  • Humaniora og Samfundsvidenskab

    Forumindlæg
    Hej,Nogle der kan fortælle mig, hvordan der arbejdes i humaniora og i samfundsvidenskab?Hvor ligger forskellen? Og hvor er lighederne?Bjarkee
  • Amarna-tiden? (Ægypten)

    Forumindlæg
    Hvad er Amarna-tiden? (Ægypten)Med håb om hjælp.../martinrv
  • Kildekritik i samfundsfag

    Forumindlæg
    Er kildekritik en samfundsfaglig metode såvel som en historisk? Kan simpelthen ikke huske det :s