Afsætning

Stærke og savge sider

30. april 2009 af babe87 (Slettet)

Hej alle sammen

Håber der nogle som kan give mig nogle gode råd til hvad jeg kan skrive til stærke og svage sider til et produkt som hedder this water. This water er kildevand med smag. Men der bliver kun brugt narturlig ting i deres produkt.

Ind til videre har jeg skrevet følgende:

Stærke sider

- Unikt produkt
- Naturlige ingredienser
 

Svage sider

?

Håber der er nogle af jer som kan give mig nogle ider. :)

På forhånd tak for hjælpen :)


Brugbart svar (2)

Svar #1
30. april 2009 af Cincinnatus (Slettet)

Svage sider:

prisen (sammenlign med prisen på alm. vandhanevand (europas bedste og reneste)

navnet ('this water ' skaber ingen associationer el. fortæller en historie)

manglende godkendelser (er produktet egtl. økologisk?)


Brugbart svar (2)

Svar #2
10. maj 2009 af nanse89 (Slettet)

Du kan først finde stærke og svage sider efter en intern analyse af virksomheden. Start med at lave en værdikæde og evt. 4 P'er, så er det nok lettere.

Hvis du også skal finde muligheder og trusler, skal du også lave en ekstern analyse --> Omverdensmodellen, brancheanalyse osv.

Det er svært bare at skulle finde stærke og svage sider ved et produkt, uden at have kendskab til virksomheden!


Skriv et svar til: Stærke og savge sider

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.