Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 15261 til 15280 af 20009
-
Mellemkrigstiden
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og skal fremlægge om nogle spørgsmål i historie omkring Danmark i mellemkrigstiden, men jeg kan simpelthen ikke få løst de sidste par stykker, håber I vil hjælpe mig! :-) 1) Hvad var forventningerne til økonomien efter krigen? Og hvad blev de økonomiske realiteter 2) Hvad ... -
Hjælp til produkt
ForumindlægHej Studiepotalen, Vi er to piger fra 9. klasse, som er igang med vores projektopgave. Vores overemne er udvikling, og underemnet er udviklingen af kriminalitetsbilledet i forbindelse med rusmidler. Vi er gået lidt i stå angående vores produkt. Vi er gået igang med et interview med en tidelig... -
Mangler teori i Mekatronik
ForumindlægHej, jeg står og skal til Mekatronik eksamen her lige om lidt, og jeg har måske ikke være helt så fokuseret i teori timerne, kan hvert fald ikke huske nok til at jeg føler jeg kan fremlægge ud fra den, men jeg aner ikke hvor jeg skal finde noget af dette teori henne, teori om sammenføjninger, fo... -
Studie Område 2 (HTX)
ForumindlægHej! Jeg har min sidste eksame på HTX på Tirsdag, i SO-2 (Studie Område 2). Jeg er ret blank for hvordan man skal sætte sådan et powerpoint op, altså hvordan jeg skal fremlægge det, og hvilke informationer jeg skal have med. Tænkte derfor om ikke der var nogen der har et powerpoint fra tidligere ... -
parsec/buesekund - forklaring for fatsvage
Forumindlæghej allesammen :-) har idag trukket emne til min fysikeksamen imorgen. jeg trak "universet" og skal altså lave en fremlæggelse på 7-8 minutter om afstande i universet. men fysik er BESTEMT ikke min stærke side, og jeg har læst hvad der var at finde herinde om begrebforklaringer på hhv... -
Synopsis (grænser for relgionfriheden)
ForumindlægHej. Jeg skal i historie lave en synosis, hvor vi skal besvare tre problemstillinger, et af dem er følgende: Gør rede for, hvordan danskerne med Junigrundloven i 1849 fik civile og politiske rettigheder, herunder særligt religionsfrihed. Tag udgangspunkt i 'Grundlovens paragraffer om relig... -
Talrækker
ForumindlægHej alle I forbindelse med en fremlæggelse og talrækker, har min lærer sagt, at det kunne være rigtig fornemt, hvis jeg kom ind på hvorfor følgende formel er rigtig. Det vil sige bevise den. Nogen der kan hjælpe mig med dette. Jeg har overbevist mig selv om at den er rigtig ved at prøve med n... -
Keglesnit - Ellipse og Hyperbel
ForumindlægHej, Jeg skal til mundtlig matematik A HHX eksamen i morgen og jeg er lige nu i gang med at læse mig op på spørgsmålene, men er kommet i en blindgyde: Afsnittet handler om Keglesnittet med fokus på Ellipse og Hyperbel Mit spørgsmål er Delspørgsmål. I forlængelse af din fremlæggelse skal du vise n... -
Hjælp til eksamen om pressefoto
ForumindlægHej jeg hedder Emil, og skal til eksamen i dansk hvor jeg har trukket pressefoto og jeg har valgt det billede Mads nissen vandt med i dette års World presfoto konference. jeg ville spørge om der er nogen der kan hjælp med at finde nogen af de vigtige punkter der er i billede og hvad jeg skal komm... -
Valg af pressefoto til prøven
ForumindlægHej! Jeg har trukket emnet "Pressefoto" og jeg er ikke sikke på, hvilket billede jeg vil fremlægge. Jeg har fået opgivelserne; "The First Embrace" (Mads Nissen, 2020) samt Tasnim (Miriam Dalsgaard, 2018). Jeg skal mindst kunne perspektivere mit valgte pressefoto med en af di... -
Projektopgave, 8. Klasse, Udvikling
ForumindlægHej Alle! Vi skal til at have projektopgave på min årgang. Vores overemne er: Udvikling Har i nogle gode ideer til nogle gode emner at skrive om? Eller en god problemstilling til et evt. emne? Jeg er sammen med en veninde, og vi vil gerne skrive/fremlægge om noget, som virkelig fanger klasse... -
The Sin Bin or Lucy’s Heart, Hjælp Søges
ForumindlægJeg er ved at lave en fremlæggelse om denne histore og jeg har problemer med et par spørgsmål: Jeg ber dem der har læst historien om at hjælpe mig, i ved ikke hvor meget det vil betyde: her er spørgsmålene: Does being in detention have any consequences for Lucy? How would you sum up Lucy&rs... -
Erindringshistorie og problemformulering
ForumindlægHejsa Jeg er i gang med en fremlæggelse om dansk erindringshistorie med fokus på nationalisme/national identitet, demokrati, de slesvigske krige i 1848 og 1864 + eventuelt med en tilføjelse af grundloven fra 1866 og forfatningskampen. Jeg har dog lidt svært ved at finde på en problemformulering,... -
Zappa
ForumindlægHej ! jeg har brug for din hjælp! :) Jeg skal lave et referet/resumé af det 'lille' stykke at december 1961 i bogen zappa. Problemet er at jeg ikke er så godt(ikke den bedste) til at lave et refarat eller resumé, og især ikke til dette kapitel! håber at i vil og kan hjælpe mig :) ps. det ... -
PRODUKT!!!
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive en OSO opgave om at være eksportmedarbejder. Jeg har skrevet om hvordan man bliver det, og hvad man skal tage højde for i forhold til told, fragt, lovgivning og interesse. Nu står jeg og skal i gang med min fremlæggelse og produkt. Jeg vil lave et Power Point d... -
Hjælp til opgave omhandlende stedfunktioner
ForumindlægHalløj! Min ven og jeg står og skal lave en fremlæggelse her inden længen, men vi bøvler lige lidt med den nedenstående opgave. Er der evt. nogen som kan give en hånd? Opgave lyder således: Figurerne viser (t, v)-graferne for tre bevægelser med konstant acceleration. Find for hver bevægelse st... -
Projektopgave: Kriminalitet
ForumindlægVi skal lave en opgave om ungdomskriminalitet og vi har brug for jeres hjælp. Overemnet er ansvarlighed. Vores problemstilling: Vi vil undersøge om unge, der kommer ud i den kriminelle løbebane, har nemt ved at bryde disse vaner eller om de fortsætter trods fængsel eller anden straf. Derefter vi... -
NF-eksamen ( på HF)
ForumindlægHej. Nu må I lige rette mig, hvis jeg er helt ude på dybt vand. Det er ift. NF-eksamen på HF, som jeg skal op i om nogle måneder. Det jeg er usikker på, er hvordan det EGEBLIG forlæner. Jeg ved, det er 2 mundtlige eksamener. Den fællesfaglige-eksamen, er dog den jeg er maks i tvivl om. Skal man... -
Mediefremlæggelse :(
ForumindlægHej alle skønne mennesker herinde :) Jeg skal lave en kort mediefremlæggelse alene, men desværre har jeg ingen ide om hvad det er jeg kan fortælle om? Er der sket noget nyt i Danmark nu? Hvad kan jeg fortælle om? - Jeg kunne godt tænke mig at fremlægge lidt om lægesystemet her i Danmark, da fle... -
SRO!
ForumindlægHej jeg hr brug for noget hjælp til min analyse del i min sro: Foretag en analyse af udvalgte tekster i det vedlagte materialer, der udtrykker holdninger til brugen af tørklædet. Du skal både inddrage tekster, evt. suppleret med egne interviews, hvor muslimske kvinder fortæller (dvs. en ”i...
