Søgning på: dansk reportage. Resultater: 15341 til 15360 af 41162
-
Fortolkning og budskab
ForumindlægJeg sidder og arbejder med teksten "Løven" af Kim Fupz, og bliver pludselig itvivl om fortolkning og budskan kan være det samme? Håber nogen kan hjælpe mig! -
lysets spredning
ForumindlægJeg skal forklare lysets spredning sådan at jeg kommer ind på fx hvorfor himlen er blå om dagen, rød om aften.. gerne ud fra rayleigh-spredningen, nogen der forklare sammenhængen? -
Hvad hedder det, når væske bliver til fast stof?
ForumindlægMit eneste gæt er forfrysning, men har alligevel ikke hørt det før og google er ingen hjælp -
Jungvolk
ForumindlægHvad gjorde man med drengene i lige præcis Jungvolk (10-14 år) ? -
Dumpet/bestået
ForumindlægHeps. Hvordan er det man regner ud, om man har dumpet eller ej? Lad os antage, at man i et fag har fået 12/12 skriftligt og mundtligt, men dumper enten den skriftlige eller mundtlige eksame. Regner man så gennemsnittet ud af de tre fag, altså (12+12+0)/3 eller dumper man faget, idet man har dum... -
Hjælp til rettelse af tysk grammatik
ForumindlægSchneewittchen Das dritte Mal kleidet die Königin verkleidete sich in eine Bauersfrau. Die Königin macht einen giftigen Apfel, und der Apfel war macht, so dass sie nur die Wange vergifteten wurde. Die Königin nach zu das Haus der sieben Zwergen und sagst dass Schneewittchen der Apfel essen so... -
Perspektivering til Den Nordiske Oldtid
ForumindlægJeg skal skrive en litterær artikel om litteraturen fra den nordiske oldtid, og i opgaven skal jeg perspektivere til litteratur fra en anden tidsperiode. Hvilken tidsperiode kan man sammenligne med den nordiske oldtid? Håber på et hurtigt svar, da opgaven skal afleveres inden for 5 dage. ... -
Analyse af "Danmark" af Suspekt - hjælp
ForumindlægHej Jeg skal lave en analyse inden for området 'lyrik om Danmark'. Dertil har jeg så valgt "Danmark" af Suspekt. I teksten står der "Du' et yndigt land, misbrugt af en syndig mand, formøblet af hans følgestand" - hvem er denne 'syndige mand'? Desuden står ... -
nykritisk læsning??
Forumindlæghej. nu har jeg søgt over alt, og jeg synes der står noget forskelligt mange steder. er der en, der en gang for alle kan forklare mig på en letforståelig måde hvad nykritisk læsning er for noget?? håber nogen kan hjælpe. forstår det nemlig ik. -
Markedsrenten
ForumindlægHej, Er igang med at udarbejde min Studieretningsprojekt, hvor jeg bl.a. skal foretage en regnskabsanalyse.. Men nu er jeg kommet i tvivl om hvad markedsrenten er på? Jeg mener den er på 5% ? -
Ser det helt dumt ud?
ForumindlægHej alle. Ser det helt dumt ud? Skriv gerne fejl og noget der evt kunne rettes :) -
kort Novelle
ForumindlægHej jeg skal skrive en lille engelsk novelle. bare på en side måske. men jeg skal selv skrive en.. er der måske en som har skrevet et sådan et, eller lignende.... mange tak -
oversættelses problem
ForumindlægHej Jeg har problemer med en sætning i en af mine oversættelser. Jeg er ikke 100% sikker på at det er rigtig. Det stykke jeg skal oversætte er: "Tykwers film kan for en hurtig betragtning se ud til at falde inden for en tom postmodernistisk form. " Min oversættelse: "Tykwers Film k... -
hjælp theirs/their og head/heads
Forumindlægjeg er stødt ind i et problem i en grammatik opgave i engelsk. sætningen lyder sådan: They shaked their head when they heard the news. (der kan være mere end en fejl i den enkelte sætning) jeg har fundet ud af det hedder shook fordi datid mener jeg. det næste spørgsmål er: er sætningen korrek... -
lektierhjælp søges haster
Forumindlæghej Jeg er en pige på 22 år, som går på laborant skolen, søger efter en lektiehjælp i århus hvor vi kunne mødes. Vi kan snakke om penge senere, i privat snak . Det jeg mest har brug for er kemi og microbilogi / biologi. Du bestemmer hvor mange gange du kan, behøver ikke være hver uge, det kan o... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHej:) er der nogle, som kan hjælpe mig med at oversætte dette, har prøvet men vil gerne ha' lidt hjælp til rettelse. Und sie sah anders aus als die Mutter war blond. Die Frau reichte Loni die Hand und lächelte. "Ich heisse Helga." Und du bist also die Loni. Dein Vater hat mir sc... -
Rettelse af tysk brev !
ForumindlægHej, jeg har brug for en rettelse af mit tyske brev, som jeg har fået til opgave. Jeg ville blive rigtig glad, hvis jeg kunne få den hjælpende hånd !! :D !!!!Vedhæftet fil er den forkerte, den rigtige ligger i kommentaren!!!! -
Vejledende løsninger til alt ;)
Forumindlæg. -
Hjælp til Molins model på Socialdemokratiet
ForumindlægHej ;) Jeg har vireklig brug for hjælp. Jeg har fået denne opgave : Begrund Socialdemokratiets kurs ud fra Molins model Nogen der kan hjælpe ? Please..... -
Romantisme
ForumindlægEr der nogen som vil være venlige og skrive hvad romantisme gik ud på, og hvad romantisme's træk var? og hvordan den fik sin gennembrud igennem digterne?
