Søgning på: kemi b isis. Resultater: 15341 til 15360 af 96602
-
privatlærer
ForumindlægHej.. Jeg søger en privatlærer der kan hjælpe mig med mine lektier... Jeg går på gymnasiet 2.g.. Send mig en besked til min indbakke hvis du er interesseret.. -
reaktionsligning
ForumindlægHalløj Er der nogen der kan hjælpe mig med den her reaktionsligning: CH3CH2OH + CH3COOH → Og meget gerne en pædagogisk forklaring til :) -
Civilingeniør: Medicin og teknologi
ForumindlægHejsa, jeg skal til næste år vælge en uddannelse, og det skal være en lang videregående uddannelse. Her tænker jeg på at vælge medicin og teknologi inden for civilingeniør. Men jeg er stadig lidt usikker på om jeg skal vælge det, så hvis nogen herinde uddanner sig inden for det samme, må i meget ... -
Eksamenssæt 2 juni 2016
ForumindlægEr der nogle der tilfældig vis ligger inde med en vejledende besvarelse på eksamensætte 2 juni 2016? -
Forslag til bog
ForumindlægHejsa... Jeg skal finde en bog som jeg skal skrive om.. Analyse osv. Ville høre om I har nogle forslag til gode bøger??:) -
Bio
ForumindlægEr der nogen som har nogle forslag til hvad man kan skrive om i studieretningsopgaven, med biologi som hovedfag og matematik som sidefag,- helst indenfor emnet fysiologi. -
Logistik
Forumindlægvirksomheden planlægger at øge varelageret med 2.000.000 kr. stigningen vil forbedre lagerservicegraden og øge omsætningen med 800.000 kr i det kommende år dækningsgraden udgør 40%, og lageromkostningerne udgør 10% af varelagerets værdi Beregn om det er lønsomt at udvide virksomhedens varel... -
Geografiske spørgsmål
ForumindlægDet her er intet mindre ikke én lektie-opgave, men jeg har den trang til át blive klogere på adskillige ting. Håber I vil hjælpe, tak. Disse ting har jeg søgt på google, men fandt ikke noget konkret brugbart svar. 1) Hvad brugte man kul til i gamle dage? 2) Hvilke to religioner er alminde... -
ozonolyse
ForumindlægHej.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig.. har slet ingen anelse om hva jeg skal lave.. nogle hint ville være godt.. Ozonolyse er en type reaktioner, hvor dobbeltbindinger kløves. reaktionen foregår i to trin: først reaktion med ozon, O_3 og derefter reaktion med Zn og syre. hvis der starte... -
Hjælp til en opgave!
ForumindlægSIdder med følgende opgave: En dag danner solens stråler en vinkel på 37,2 vandret. Hvor lang en skygge kaster et 90m højt hus? Ser meget simpel ud, men er stået lidt (måske fordi jeg ikke har lavet andet end mat. i dag!) Nogle, der kan hjælpe? -
Hjernen,hjertet og følelser. (ex. kærlighed, had osv)
Forumindlæghvilken sammenhæng tror/mener I disse tre "begreber" har? Hvorfor? Kunne godt bruge meget guf til det her, da det er til en opgave.. Links og navne på bøger om disse ting, kunne være lige så godt! På forhånd tak. -
fysik
ForumindlægHej! hvordan løser man denne her reaktionsligning: H2SO4 + NaOH -
Orbitaler, hjælp
ForumindlægJeg skal komme ind på orbitaler i min opgave, men bliver det for svært at beskrive komplekse molekyler som nonylphenol. Skulle jeg hellere beskrive lidt teori og så tage udgangspunkt i en funktionelgruppe på stoffet? f.eks elektronkonfigurationen kan jo findes for et stof [Ar]3d64s2 Men kan man... -
Må jeg have billeder med i teksten?
ForumindlægJeg er blevet i tvivl om, om jeg må sætte billeder ind i teksten eller jeg kun må inddrage billeder på bilag tilsidst? -
Fajans regler: kovalente vs. ionbindinger mht smeltepunkt
ForumindlægHej, et enkelt spørgsmål angående forskellen i smeltepunkt for ionforbindelsen MnO og ionforbindelsen Mn2O7 (med kovalent natur) Mn2O7 Har et lavt smeltepunkt fordi den har kovalent karakter grundet høj ladningsdensitet fra Mn. Men hvis bindingen i Mn2O7 er stærkere end i men MnO forstå... -
Spændingsrækken.
ForumindlægFørst og fremmest, tusind tak fordi i tager jeres tid til det her! Mit spørgsmål er i forhold til metaller og ikke-mtaller. Jeg tror ikke helt jeg forstår hvorfor spændingsrækken "kun" består af metaller? Og hvilke betydning har det for redoxreaktioner? Kan disse reaktioner kun foreg... -
Energiindhold i stoffer
ForumindlægHej ! Ville høre om der var nogen der ved hvor jeg finder energiindholdet i Penten (Alken) og Heptadecan (Alkan) pr. gram På forhånd tak -
fra mol til gram
Forumindlægjeg har også et spørgsmål, hvori der står at Ethanol varmekapacitet er 112,0 J/(mol*K). spørgsmålet er, hvordan jeg laver det om til J/(g*K) altså fra mol til gram? -
Har dit gymnasium elektroniske bøger?
ForumindlægHej Spørger blot af ren interesse, eftersom flere folkeskole har fået udleveret ipads til eleverne samt elektroniske bøger: Har dit gymnasium, eller kender du nogle som benytter elektroniske bøger i stedet for fysiske bøger? -
halveringstid :) !!!
Forumindlæghvorfor er det godt at arbejde med stoffer som har en lav halveringstid når man laver forsøg???
