Søgning på: formelsamling fysik. Resultater: 15421 til 15440 af 18649
-
Online undervisning !!
ForumindlægHej allesammen! Jeg er virkelig dårlig til matematik og fysik så jeg tænkte på om der er nogen der kender et link til hvor man kan få online undervisning på gymnasie niveau. Dvs. en video hvor en lærer står og taler foran en tavle om et emne. Jeg har engang fået et link til sådan en side, men j... -
Lodret kast
ForumindlægHej Jeg skal lave en opgave i fysik, som jeg ikke kan starte på... Opgaven lyder: I højden 50 m over jorden starter et lodret kast med begyndelseshastigheden 5,0 m/s nedad. a) Hvor lang tid går der, før jorden rammes? b) Med hvilken hastighed rammes jorden? a) er det ikke Ttop formle... -
Hjælp... Det haster!!!
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med hvordan man får den bedste eksamen i niende klasse. Jeg har meget svært ved at skal kunne føre en samtale med personer i længere tid. Specielt fysik/kemi, engelsk, tysk er svært, men alle de andre er også ret svære... Jeg håber på, at nogle kan hjælpe mig lidt på v... -
Nyttevirkning
ForumindlægHej! Jeg siddder med en fysik aflevering der omhandler nyttevirkning, hvor jeg skal finde ud af nyttevirkning af 3 apperater, hvor vi målte starttemperaturen og sluttemperautren og hvor mange watt apperatet brugte i sekundet, og hvor lang tid det tog i alt at opvarme vandet med 30 grader.... -
Atomkraft
ForumindlægHej jeg sidder her hjemme og er lidt fortabt i 4 spørgsmål angående noget atomkraft i fysik. Jeg håber der er nogen som kan hjælpe mig. 1. Angiv mindst to kernereaktioner som er relevante for A-kraft (fission). 2. Beregn frigivet energi for den ene af disse reaktioner (Q-værdien). 3. Undersøg ... -
Akustik
ForumindlægTre Omnidirectionelle lyd kilder med ingen reflektion. En mikrofon er placeret med præcis afstand til alle tre kilder. 1 og 2 udsender seperat et pure tone signal med 1000 Hz og 70 dB SPL, og når lydkilde 3 udsender en pure tone er det også med 70 dB SPL men kun med 500 Hz. Jeg skal udregne det ... -
Magnetisme
ForumindlægHej...!!\n\nJeg vil utrolig gerne have hjælp hurtig.\n\nJeg har nogle fysik-spørgsmål, som jeg gerne vil være sikker på er rigtig.\n\nEr der nogle som vil sige sit telefon nr. også vil jeg ringe??\n\nPlz hjælp mig hurtig, går i 8. klasse...\n\nMvh.\n\nMig -
Er det naivt at klage over et 7-tal?
ForumindlægHej allesammen I år afslutter jeg fysik på C-niveau, og jeg har fået 10 i de sidste to standpunktskarakterer. Jeg føler at jeg har leveret en ligeså god præstation som de sidste to gange, men falder så alligevel til et 7-tal. Det kommer til at stå på mit bevis! Ville jeg komme nogen vegne ved at ... -
Katastrofe
ForumindlægHej Jeg er ved, ligesom alle andre 3.g'ere, at finde emne til årets AT. Jeg har linjen Mat A, kemi A, fysik B, og desuden har jeg valgfaget psykologi. Jeg har tænkt på, at jeg godt kunne tænke mig at lave noget i religion. Tænker lidt på holocaust. Men ville lige høre, om der er nogle... -
SSO: Verdensbilledets Historie
ForumindlægHejsa, jeg har valgt at skrive større skriftlig opgave i fysik om emnet "VErdensbilledets Historie", hvor jeg vil komme ind på f.eks. Kopernikus, Tycho Brahe o.l. Med databehandling af deres observationer.\n\nEr der nogen som kender nogle gode bøger, hjemmesider eller andet, hvor jeg kn... -
AT - Emne!
ForumindlægVi har til AT fået overemnet "Katastrofe". Imorgen er det sidste frist for valg af fag og emne. Jeg er stadig på bar bund, og ville lige høre om der nogen der har nogle forslag til mulige emner: Jeg har studieretningen Matematik, fysik, samfundsfag, men jeg har ikke tænkt mig at bes... -
Jules Verne rejsen til månen metode??
ForumindlægHej:) Skal op til AT eksamen i morgen i dansk og fysik med rejsen til månen af JV og sidder og tænker på om der er nogle der ved hvilken metode han gør brug af? (hypotetisk deduktiv metode eller induktiv metode?) hans hypotese – at det er muligt at affyre et bemandet projektil til månen - ... -
Bølger lystråle
ForumindlægHej jeg mangler lidt hurtig hjælp men min ene fysik opgave. en lysstråle rammer en plastik klods med en indfaldsvinkel på 31(Grader). Brydningsvinklen måles til 22(grader). Beregn brydningsforholdet. I luften er lysets hastighed 3,0 * 10^8 m/s beregn lysets hastighed i plastikklodsen. Nu æn... -
Hjælp til naturvidenskabelig eksamensrapport
ForumindlægHey Folkens,\n\nDet er sådan at jeg, på fredag, skal til en naturvidenskabeligprøve (jeg er 1.g'er i den nye reform). \nVi kan vælge en opgave ud af to. Det er sådan at disse opgaver vil indeholde spørgsmål der er knyttet til både biologi, fysik, naturgeografi og kemi...\nHermed vil jeg så sp... -
Snart eksamen , Hvordan skal der forberedes?
ForumindlægHeej Som de fleste ved, er der fysik skr. A - niveau næste uge... Problemet er lidt at jeg ikk ved, hvad jeg skal læse ? synes altid at c-opgaverne er nogle, hvor man skal antage en masse og sætte forskellige formler sammen. Der er ikk rigtig nogen skabeloner som fx i dansk og matematik, som man ... -
Marses atmosfære
ForumindlægIfølge NASA vil en kommende bemandet landing på Mars blandt andet have til formål at undersøge årsagen til ændringer i Marses atmosfære og finde ud af hvilke konsekvenser det vil have hvis lignende ændringer kommer til at ske på jorden. Udtalelsen kan læses på side 10 her: http://exploration.jsc.... -
Universet.
ForumindlægHej jeg skal fremlægge AT opagve i morgen sammen med min gruppe, der er nogen matematik/fysik spørgsmål som jeg ikke ved om jeg har forstået rigtigt, og det ville jo være trist at have misforstået til en prøve..... Jeg har om Tilsyneladende- og absolutte størrelsesklasser, samt. afstand til e... -
God jul!
ForumindlægJeg vil gærne sige tak til alle der har hjulpet meg med mine matematik og fysik problemer i år (spesielt fixer, sigmund, epsilon og duffy der har hjulpet mig med mange problemer), jeg sætter stor pris på at i tar jer tid til at hjælpe folk her på forumet. Riktig god jul, og et godt nyttår!\n\nMvh... -
gymnasium
ForumindlægHeiij. Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig ret... -
Gymnasium
ForumindlægHeiij Jeg skal snart på gymnasium, men jeg ved ikke hvilken gymnasium jeg skal vælge. jeg bor i ishøj. Har tænkt meget over det, men ved ikke om jeg skal vælge ishøj stx eller avedøre stx. Den retningslinje jeg skal vælge er: Matematik, fysik og kemi. Altså den naturvidenskabelig retning ...
