Søgning på: fransk eksamen mundtlig. Resultater: 15421 til 15440 af 42938
  • Hjælp til en tekst af ensomhed

    Forumindlæg
    Hej, vi er to elever der skal til eksamen her i juni i mundlig dansk. vi har prøveform b, og vi har trukket emnet ensomhed. Vi kan ikke komme på nogle tekster at analysere, har i nogle forslag til hvilken tekst vi kan vælge? På forhånd tak :)
  • Ensomhed Tekst HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej, vi er to elever der skal til eksamen her i juni i mundlig dansk. vi har prøveform b, og vi har trukket emnet ensomhed. Vi kan ikke komme på nogle tekster at analysere, har i nogle forslag til hvilken tekst vi kan vælge? På forhånd tak :)
  • Når man møder en anden, HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej alle sammen! jeg går i 9.klasse, og jeg er igang med at gøre klar til dansk mundligt eksamen. Jeg har trukket emnet "Når man møder en anden" og jeg er ærligtalt tomt fra ideer. så vil hører om i kunne hjælpe mig med det:)
  • Synopsis hjælp :/

    Forumindlæg
    Hej,jeg har trukket Romantikken som fordybelsesområde til den mundtlige prøve i dansk så jeg har valgt at lave en synopsis af klokken som jeg er færdig med, men jeg ved ikke om den kunne godkendes til eksamen da det er 1. gang jeg laver en synopsis :/ vil du ikke kigge på den og give lidt feedbac...
  • Eksempel på synopsis søges

    Forumindlæg
    Hej alle :D Jeg har ret desperat brug for noget hjælp til min dansk mundtlige eksamen. Mangler noget inspiration til både forside og indhold i en dansk synopsis. Mit emne er skildringer af hverdagen, og jeg arbejder med en avisartikkel, Håber på noget hjælp ;)
  • Reklamer og virkemidler.

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har trukket reklamer som emne til min mundtlig eksamen i dansk. Jeg vil rigtig gerne have noget om reklamernes virkemidler og påvirkning på samfundet. Er der nogen der har nogle gode sider, bøger eller lignende?? :)
  • Hjælp til "Børn af dagen" analyse

    Forumindlæg
    Jeg skal til mundtlig dansk eksamen prøveform B i kortfilm, og jeg har så valgt kortfilmen "Børn af dagen". Problemet er så, at jeg er kørt ret meget fast i fortolkningen af og meningen med kortfilmen... Det ville være rigtig dejligt, hvis der var nogen, der kunne hjælpe...
  • Analyse af "Vildfaren" - Naja Marie Aidt

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg har trukket "Lyrik - hvem er jeg?" i mundtlig dansk eksamen. Til det har jeg valgt at analysere "Vildfaren" af Naja Marie Aidt. Ville høre om der var nogle, der muligvis havde en analyse af den, så jeg kunne få lidt inspiration.
  • Kortfilm perspektivering....

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op til mundligt eksamen i dansk. jeg har trukket emnet kortfilm, og skal så finde en kortfilm jeg vil bruge. Jeg har kigget på kortfilmen "eksamen" men mangler noget at perspektivere den til og kan ikke rigtig finde noget, hvad kunne det være? og er der nogle ting der er ...
  • Analyse af Jomfruen

    Forumindlæg
    Hej jeg har trukket Ungdomsliv og livsstil til min mundlige afslutnings eksame Jeg skal lave en synopsis af en novelle som hedder Jomfruen, men ved ikke hvor jeg skal starte og hvor jeg skal slutter håber der nogle der vil kommer med nogle gode trick :-)
  • "Disposition" på engelsk hedder?

    Forumindlæg
    Okay pludselig brænder min hjerne helt sammen åbenbart.. Jeg skal til mundtlig engelsk eksamen i morgen, og når jeg lissom skal sige at jeg vil starte med min disposition.. hvad pokker skal jeg så kalde den? My what?
  • Romantikken i Fyrtøjet af H.C.Andersen

    Forumindlæg
    Hey, jeg skal meget snart til eksamen i mundtlig dansk, og skal fremlægge om Fyrtøjet og romantikken i det. Er der nogen der ved hvad romantikkens strømninger er? og hvordan de kommer til udtryk i Fyrtøjet? Det er til imorgen, så hvis i kunne hjælpe ville jeg blive rigtig glad:)
  • Har i en kemirapport ?

    Forumindlæg
    Hejer der nogen af jer der har lavet en kemi rapport,som hedder Reaktionen mellem persulfationer og iodidioner, som kan sende den til min mail?Please jeg har brug for den jeg kan ikke finde min og jeg ska snart op til mundtlige eksamen...
  • Regler??

    Forumindlæg
    da jeg har en søster der skal til mundtlig eksamen i dansk er vi lidt i tvivl om reglerne..Skal ALLE medbragte notater være håndskrevet, eller er ting som en novelleanalyse iorden hvis den er computer skrevet, eller hentet fra nettet/ udleveret af læreren?På forhånd tak..
  • Mat. Cosinus & Sinus

    Forumindlæg
    Hej jeg står og skal op til den mundtlige mat-eksame. 10.-klasse. Jeg vil være utrolig taknemmelig, hvis en ville sende nogen gode notater cosinus og sinus til min mail : [email protected] .. Eller give mig links/skrive dem her eller lign. På forhånd mange tak.Steffen.. :)
  • Er man bestået?

    Forumindlæg
    Har man bestået et fag på gymnasiet, så man kan komme ind på uni, hvis man for eksempel får 7 i årskarakter og derefter får 5 til mundtlig eksamen? Kan man så komme ind på uni, hvis der f.eks. er krav om at man har mat på A-niveau?
  • tretrinsreglen

    Forumindlæg
    Hejsa... Jeg er i øjeblikket i den uheldige situation at jeg skal op i mundlig mat som min sidste eksamen og vil gerne gøre det godt, men er gået i stå i tretrinsreglen forstår den simpelthen ikke så hvis der er nogle behjælpelige sjæle derud ville jeg sætte utrolig stor pris på det...
  • novelle

    Forumindlæg
    Hej jeg er gang med en mundtlig eksame i dansk Og der er nogen ting jeg ikke kan forstå Hvad er problemstilling? Er budskabet relevant for mig? Hvilke problemstillinger i teksten er relevante for vores samfund? Novellens tema set i forhold til samfundet i 1980'erne?
  • Redegør for annuitetsbegrebet.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder fast med en af eksamens stor mundtlige spørgsmål, jeg ved ikke rigtigt hvad der menes med annuitetsbegreb, for har mistet tråden efter at have arbejdet med matematik i en lang periode siden vi fik læseferie. Nogen som har styr på dette?
  • Er jeg dumpet?

    Forumindlæg
    Hej alle. Til skriftlig mat B eksamen fik jeg 00, men i årskarakter i mundtlig fik jeg 4 og i skriftlig fik jeg 02 - Er jeg så dumbet eller har jeg bestået mat på B-niveau?