Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15421 til 15440 af 23766
  • Lydens fart i stål

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder her med en fysik opgave som jeg slet ingen idé har om hvordan jeg skal løse. Lydens fart skal beregnes ud fra et oscilloskopbillede. Opgaven kan ses her: http://img223.imageshack.us/img223/9386/lydensfart.png Håber nogen kan hjælpe! Mvh. Lars
  • Forsøg om atomer, isotoper og halveringstid

    Forumindlæg
    Jeg skal snart til eksamen i fysik (fsa), og jeg er i tvivl om hvilke forsøg jeg skal lave hvis jeg trækker: Atomkernen og isotoper Radioaktivt henfald og halveringstid Har I nogle forslag? På forhånd tak!
  • pH under nul

    Forumindlæg
    Min fysik/kemilærer har fortalt, at pH-værdien altid er positiv, men jeg mener, at have læst et par indlæg herinde, hvor de har skrevet, den godt kunne være negativ, eller læser jeg forkert? :/ Nogen, der kan forklare? (:
  • Fysikopgave

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en fysik opgave, jeg skal b.la skrive om lydens egenskaber, nogen der kan hjælpe? Har søgt og søgt men kan simpelthen ikke finde noget. Hvis der er nogle der kan hjælpe, ville det være rigtig rart.
  • Konklusion på transformation & distribuering

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en fysik aflevering om Transformation & distribuering Afleveringen handler om effekttab, transformator ligningen, transformator Men jeg kan ikke finde ud af hvad jeg skal skrive under konklusion, nogen der evt. kan hjælpe med det lille problem? På forhånd 1000 tak!
  • AT - årsprøve.. ideer til synopsis!!

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal snart aflevere min synopsis til årsprøven i AT, men har lidt problemer med at finde en overordnet problemstilling at arbejde med. Hovedemnet er naturalismen, og fagene vi har arbejdet i; historie, dansk og fysik. Håber der er nogle der har nogle ideer. På forhånd tak :)
  • Brintsamfund - metoder i samf

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg mangler noget på skrift om samfundsfaglig metode til mit AT-projekt i fysik og samfundsfag. I samfundsfag fokuserer jeg hovedsageligt på det økonomiske aspekt i udviklingen af brintsamfundet. Håber I kan hjælpe. På forhånd tak.
  • AT: naturvidenskabelig metode?

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal til AT-årsprøve i morgen i fysik og historie, og skal kunne forklare noget om den naturvidenskabelige formel (Virkelighed --> model og data --> hypotese). Jeg forstår bare ikke helt, hvad der menes med den :) Håber nogen kan hjælpe mig!
  • Hjælp til oversættelse

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg har brug for hjælp til oversættelse af ordet styrke til latin. Mest i den i henhold til fysikken men også psykisk. Har prøvet ordbøger, men ved ikke hvad der er helt rigtig.. Ved godt det måske ikke er det helt rigtige sted at spørge, men det skal indgå i en tatovering så det må g...
  • "De dovne"

    Forumindlæg
    Jeg sad lige og skulle renskrive alle mine fysik-notater, da jeg så et notat lignende dette: 'Stofferne i hovedgruppe 8 kaldes "De dovne". Det er fordi at de har nok af sig selv og ikke vil dele med andre'. Kan nogle af Jer forklare dette for mig?
  • varmesmeltningen

    Forumindlæg
    Hej alle sammen Er der nogen fysikere kan forklare hvor kommer de to led fra,hvad siger ligningen og hvad gælder det?? 2- Hvordan kan man isolere Cod og hviken enhed må clod få ?? [mlod*clod*\Delta Tlod+mvand*cvand *\Delta Tvand=0]
  • Hjælp til eksamen

    Forumindlæg
    hej alle på sp.. jeg skal op i mundtlig fysik/kemi eksamen snart og ved ikke en skid og fagene, da jeg ikke forstår det så godt, nogen der har et råd til hvad jeg an gør ? jeg har læst alt jeg kan læse men har ikke forstået det hele ?? tak
  • bilag til emnet?

    Forumindlæg
    hej. Jeg har fået et eksempel på et eksamensspørgsmål. Det omhandler astronomi. Stikordene er: månen og dens faser formørkelser jordens bevægelse solsystemets opbygning verdensbilleder Jeg har fysik på c-niveau, hvad kunne et bilag til dette emne være?
  • HASTER! Teori om Industrialiseringen

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal i morgen aflevere AT-eksamens synopsis og jeg skriver om damplokomotivets indflydelse på den danske industrialisering, i Historie og Fysik. Hvad kan man tage fat i omkring teorier og videnskabsteori? Mvh. Lin
  • Strømførende ledning i et magnetfelt

    Forumindlæg
    Forsøg: Strømførende ledning i et magnetfelt http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif hvorfor går ledningen ud af magnetfeltet? og hvorfor ind? hvis i kan svarer på det inden for en time, bliver jeg utrolig glad!
  • AT-synopsis

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere AT-synopsis fredag morgen Jeg skal skrive om Jernbanensudvikling i Samfundsfag og Fysik! Er der nogle herinde der måske kunne kommer med nogle foreslag til problemformulering og problemstillinger, så ville det være til stor hjælp!! På forhånd tak!
  • Lorentzlov

    Forumindlæg
    HJÆLP nogen af jer der lyn hurtig kan forklare mig lorentzlov (folkeskole niveau), http://www.jhave.dk/test/fysik/ElMagn/billeder/Image2.gif se på linket, det er det forsøg jeg ikke forstår.. hurtig, jeg skal snart i seng :s
  • Forsøg med salte eller baser

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til FSA eksamen i fysik/kemi og sidder lige nu og laver dispositioner omkring baser og salte. Er der nogen som har nogle gode forsøg med dem? Håber at der er hjælp at hente ude ved jer flinke mennesker:) Tak
  • noter vigtigt

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal op i fysik A eksamen i morgen og derfor hvis nogle af jer har digitale noter til kernefagene må i gerne sende dem D: jeg står virkelig og mangler noter til lasere D:
  • Gitterligningen

    Forumindlæg
    Hej, da jeg har prøve i fysik imorgen, sidder jeg og forbereder mig. Jeg er dog støt ind i 5 problemer jeg ikke forstår. Jeg har vedlagt mine spørgsmål som et billede. På forhånd: mange tak! :) Med Venlig Hilsen Benjamin