Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15441 til 15460 af 24857
-
Hvad betyder v<<c
ForumindlægJeg skal til eksamen i fysik b på onsdag, og er igang med at læse om dopplereffekt og universet.. Der står i min fysikbog at den klassiske dopplereffekt kun gælder når v<<c Betyder det bare at v skal være større end c? -
Fremlæggelse
ForumindlægHej har virkelig brug for hjælp, jeg går i 9 klasse og skal fremlægge i fysik i morgen mandag. Jeg skal fremlægge om Hvordan jorden bliver sur, og alså formlen nogen der ved hvad formlen , og nogle hjemmesider jeg kan læse det om. -
Snyd?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til fysik eksamen og har fundet en fantastisk disposition på nettet, som passer perfekt til mit emne. Men jeg er i tvivl om hvor meget jeg må bruge denne disposition? Altså er det i orden at kopiere de emner som dispositionen indeholder? -
A=A0e-kt
ForumindlægHej Jeg skal op til fysik B mundtlige og jeg har endnu ikke forstået hvad henfaldsloven er.. jeg skal bl.a. forklar hvad henfaldloven A=A0e-kt er og give et eksempel på det... Håber der nogle der kan hjælpe mig På forhånd TAK -
AT naturkatastrofer
Forumindlæghej jeg har om naturkatastrofer og jeg skal snart til eksamen ... jeg skal snakke om naturkatastrofer og min fagkombination er fysik og religion... jeg ville spørge om det er i orden at snakke om flere katastrofer til eksamen en bare en speciel udvalgt katastrofe ??? -
Doppler ligningen
ForumindlægHej :) Jeg sidder og læser op til fysik, og er nået til Doppler ligningen, hvor der er noget, som jeg ikke forstår. Der står nemlig, at den kun gælder, når v<<c. Er der nogen, som kan fortælle mig hvad << betyder? :) -På forhånd tak. -
Over/undertryk
ForumindlægHej :-) jeg skal til fysik eksamen i morgen, og har trukket lyd og lys. "Der opstår små over- og undertryk i luften, grundet at luftmolekylerne svinger frem og tilbage", når vi taler om lyd. Er over - og undertryk det samme som fortætninger og fortyndinger? Mvh Cathrine -
laborant udd.
ForumindlægHey Hvis man vælger en laborant udd. som kræver en gymnasial udd. og specifikke krav; MatC og Kemi/fysik/naturfagC. Hvis man så har fx matB niveau, skal man så have bestået faget før man kan blive optaget? Niveauet er jo højere.. Hilsen Sam -
Behøver hjælp
ForumindlægHej Jeg skal op til AT eksamen på mandag, og jeg skal fortælle om 1. verdenskrig i fagene historie og fysik. Hvordan skal selve fremlæggelsen foregå? Skal jeg bare fortælle det, som står i min synopsis eller hvordan og hvorledes?Jeg har aldrig været op til AT eksamen før, og jeg er lidt nervø... -
Atomteori og stråling?
ForumindlægHeij. Jeg skal snart op til Fysik- eksamen i fsa. Et af de emner jeg kan trække, er Atomteori og Stråling. Men jeg forstår ikke, hvilken sammenhæng der er mellem stråling og atomteori? er der nogen, som kan forklare mig det. på forhånd tak -
levering af el-energi
Forumindlægheij. jeg skal snart op til fysik-eksamen i fsa. Er der nogen, der kan forklare, hvordan el-energien bliver leveret til os forbrugere? Evt. hvilken forsøg jeg kan lave til eksamen. på forhånd tak -
Databehandling
ForumindlægHej......................Jeg er i gang med at lave resultater for min rapport i fysik, og har et problem. Jeg skal lave nogle data for mine resultater og kan ikke rigtig finde ud af det. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg gøre det. -
Relativitetsteori
ForumindlægHej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak... -
Batteridrevet skruetrækker
ForumindlægHej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl... -
Batteridrevet skruetrækker
ForumindlægHej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl... -
LÆS HEEER!!
ForumindlægHEEEJ!! har desperat brug for hjælp.. har en dansk stil for, og har siddet og læst den igennem 1000 gange, og er ik kommet videre med det :( og har os en fysik aflevering for til i morgen hvor dansk stilen også skal afleveres.. er der nogen der har tid til at skrive den? :( det skal kun fy... -
Elementarpartikelfysik
ForumindlægJeg har et eksamensspørgspørgsmål i fysik B, som lyder : Elementarpartikelfysik Du skal fortælle om elementarpartikler og de kræfter, der virker mellem elementarpartikler. Jeg er i tvivl om hvad de vil have mig til at fortælle. Er det atomets opbygning jeg skal fortælle om eller er det k... -
AT-synopsis og opgavekategorier
ForumindlægMed alt den tværfaglighed gymnasiereformen bringer med sig ville det måske være en ide at lave nye opgavekategorier. Hvis man fx har en AT-synopsis i engelsk og fysik, hvilken kategori skal den så gå ind under? Og hvad med studieretningsprojektet eller en opgave i dansk og historie? -
halveringstid.. haster..
ForumindlægHar været inde og se på andres indlæg om at aflæse halveringstid på en funktion .. men fatter bare ik svarene de får.. så .. hvis der nogen der ville uddybe det bedre.. helt nøjagtigt hvordan .. fatter ik hat af fysik .. så håber på at få en go forklaring.. :) -
kan man flytte klasse i gymnasium på første dag?
Forumindlægkan man flytte klasse, hvis man nu har valgt fysik på A, og at man gerne ville have kemi på A. fordi hvis man ville have kemi A skal man jo flytte over i en anden klasse. så kan man flytte pga. at man ville have kemi A?
