Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15481 til 15500 af 23766
-
Hjælp til opgaver om kinematik !
Forumindlæghej alle , Kan nogen hjælpe mig med denne lille fysik opgave bestående af 2 opgaver. Jeg har lavet opgave 1 a og b, men jeg kan ikke finde ud af at lave de sidste. Please kan nogen ikke hjælpe hastigt Mvh Louise Vilengaard -
Naturfag Gym (2000)
ForumindlægHej alle, Lige et hurtigt spørgsmål her: Jeg havde Naturfag i gym helt tilbage i år 2000, som omfattede mat,fysik,kemi i et. Hvad svarer det til i niveau på de enkelte fag? Jeg vil gerne ind og læse til bioanalytiker, og kan se at man skal have kemi på C niveau. Har jeg det? ... -
Det haster....Universets alder.
ForumindlægHej derude, håber at I kan hjælpe mig med noget. Det er en fysik aflevering til imorgen. Så det haster! Jeg vil gerne vise, hvordan man kan beregne Universets alder (13,7 milliarder), og jeg har vedhæftet filen. Men det ser ud til, at resultatet er forkert...hjælp!!! -
Rettelse af SRO om Irans atomprogram?
ForumindlægHej, jeg skriver i fagene samfundsfag. - Fysik om Irans atomprogram. Det skal afleveres på torsdag, men er helt færdig med den imorgen, så vil høre om der er nogen, der vil korrekturlæse den. Det vil være en stor hjælp - Jeg sender over mail, så giv venligst e-mail adressen ;) -
Interferens bølger
ForumindlægVi har lavet et forsøg i fysik om et laserlys som bliver interfereret i et gitter. Jeg skal forklare afbøjningsvinklen og skal lige vide om jeg har forstået det korrekt. Lysbølgerne bliver interfereret i gitteret og det får prikkerne til også at interferere sig og derefter kan man måle afbøjning... -
Radioaktivitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe med hvordan man laver et henfaldsskema i fysik ?? 137 55 Cs Som regel stammer istotopen 137 56 B... -
VIGTIGT PROBLEMSTILLING!
ForumindlægHej alle. Da jeg skal til eksamen i naturfag, og har et tema om store transportskibe. Det eneste vi mangler, er at finde en problemstilling til store transportskibe, og de 3 fag skal være indblandet fysik, biologi og geografi. Men jeg er helt tabt. Nogen der har en god problemstilling? -
HJÆLP!!!
ForumindlægHej, vi har om Big Bang og vi mangler en god problemstilling omkring vores emne, som skal indeholde noget fra fysik/kemi, geografi og biologi. Vi håber på at i vil hjælpe os, da vi skal fremlægge under om en 1 uge. -
Bølgelængde
ForumindlægHej Kan ikke få noget i retning af et rigtigt resultat for bølgelængden overhovedet, måske der er en som kan? Det ville være en stor hjælp! Det er ud fra nogle resultater i fysik: Rødt laserlys L=36,5cm d=1/600*106nm B1=15,75cm B2=47,2cm -
Lektiehjælp søges STX mat A
ForumindlægJeg er en pige på 16 - der går i 1.g med studieretningen Mat A Fysik B Kemi B, og matematikken volder mig store problemer. Så hvis nogen er specialister inde for dette, så skriv endelig! :) -
Forslag til forsøg om gødningessalte
ForumindlægHej! Jeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til gødningesalte. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd! -
Forslag til forsøg til vekselstrøm
ForumindlægJeg skal snart op til fysik-kemi eksamen, og jeg mangler lide nogle forsøg til vekselstrøm. jeg er ikke sikker på hvilke forsøg jeg skal lave, jeg tænkte om I ikke kunne hjælpe mig, og komme med nogle forslag. mange tak på forhånd! -
Den første film - problemstillinger?
ForumindlægHej hej! Jeg skal lave AT projekt om den første film, første farvefoto og Auguste og Louis Luminére i fagene Engelsk og fysik. Nogen forslag til en god overordnet problemstilling til problemformuleringen? Eller anden inspiration? - Katrine :) -
illustrationer
ForumindlægHej jeg skal til at skrive SRP i fysik når jeg udleder formler osv. kan det være en god hjælp med illustrationer hvordan laver jeg dem selv bedst - så det ikke ser alt for sjusket ud.. findes der nogle gode (gratis) programmer til dette? -
Magnetisme
ForumindlægJeg har brug for hjælp til noget fysik kemi da jeg intet forstår. En kompasnål står i retningen nord-syd. Over nålen holdes en ledningi retningen øst-vest. Strømmen i ledningen går fra vest mod øst. Hvordan vil kompasnålen bevæge sig? Ville være fedt med hjælp! -
Thomas Edison (Glødepære)
Forumindlæghej jeg skal skrive AT opgave omkring Edisons Glødepære (Fysik og His) men er lidt lost omkring hvordan jeg skal formulere min oneline er der nogen der kan give en hånd vil vær meget taknemlig..... -
Ejjj nogle som kan hjælpe? jeg skal lave en fremstilling af saltsyre. hjælp pleas.
Forumindlæghej. jeg skal til eksamen i fysik/kemi og har et problem, kan ikke finde nogle steder i min mappe eller noter hvor jeg forklare hvordan man fremstiller saltsyre. er der nogle som måske ville kunne hjælpe mig med et forsøg hvordan man gør? :) håber der er nogle som ville hjælpe. -
Forvirret over krafter
ForumindlægHej jeg er kommet til at kigge på en gammel fysik opgave, og der er noget jeg under mig over... Hvorfor pejer kraften af gassen ned af? En gas kan vil ikke holdes nede af tyngdekraften? Burde der ikke være en kraft der hed F_op,gas Mvh -
Starte med metoderne?
ForumindlægNår jeg skal til at fremlægge, er det så bedst at forklare/inddrage metoderne undervejs når jeg snakker om fysik og dansk eller skal jeg vente med dette til jeg har fremlagt det jeg har at sige om bilen og digtene som jeg skal analysere? -
AT eksamen bdr wright
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op til AT eksamen og vil høre om der nogen der også har lavet synopsis om brødrene wright i fysik og historie? Jeg kunne godt tænke mig at læse jeres for at få inspiration til nyt stof. På forhånd tak \Nicolai
