Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 15481 til 15500 af 24857
  • Lektie hjælp

    Forumindlæg
    Hej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard
  • Teoriafsnit i en rapport om en glødepære

    Forumindlæg
    Er i gang med at lave en rapport i fysik over nogle forsøg om elektricitet. Jeg er nået til forsøget "karakteristik af en glødepære" og skal skrive et teoriafsnit. Er der nogle der kan give nogle forslag til hvad man kunne komme ind på ?
  • Strålingsinduceret mutationer

    Forumindlæg
    Jeg arbejder med science fiktion i SRP og vil gerne bevis eller komme med grunde til hvorfor man ikke kan få superkræfter af radioaktivstråling. Teorien skulle helst være ind for fysik da jeg arbejder med fys/eng.(Hurtigst muligt,tak) Tak på forhånd.
  • Tyngdepunkt

    Forumindlæg
    Hej alle. Vi har fået en "lille" drille opgave af vores fysik lære: http://img467.imageshack.us/img467/1387/drilleopgavegb9.png Jeg kan altså ikke gennemskue hvordan jeg skal gribe denne opgave an. Nogen der kan give et hint? På forhånd tak :)
  • hjælp kan ikke forstå sammenhængen

    Forumindlæg
    Eksamensspørgsmål: Lyd Frekvenser. Svingningsforhold. Diatonisk og kromatisk skala. Mit spørgsmål: har både læst i min bog og på internettet og kan ikke finde frem til hvad der menes med svingningsforhold og har også brug for at finde sammenhængen med diatonisk og kromatisk skala i fysik.. ...
  • Rapport

    Forumindlæg
    Hej jeg er i gang med at skrive fysik rapport. Skriver om albedoens effekt og virkning. Er der nogen der kan give mig eksempler fra klimatologien, hvor albedoen påvirker klimaet. Kan ikke lige selv komme i tanke om nogen.
  • Off-akse

    Forumindlæg
    Hej - jeg er godt igang med SRP omkring optik og linser. Er stødt på et begreb som jeg ikke rigtig kan finde en definition af. Begrebet er "off-akse"? Har spurgt nogle fysik lærer, men de ved det ikke rigtig.. Så søger hjælp her.
  • Opgaveark til "Den hoppende bold"?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har mistet mit opgaveark til det fysik forsøg som hedder "den hoppende bold" og tænkte der måske er en som ligger inde med den? Altså ikke hele opgaven, bare arket hvor der står hvad man skal lave - på forhånd tak
  • Saltjagt

    Forumindlæg
    Hej allesammen Jeg er er ved at løse en opgave i fysik, er der nogen, som ved hvordan man kan udføre et forsøg, som viser at der er salte i stofferne: Druesukker, Kaliumnitrat, Naftalin, Magnesiumsulfat, Kobbersulfat, Sukker og Calcium? Ved ikke om der er en overordnet måde, man kan gøre det de...
  • Hjælp jeg trykkede cmd g i word 2011 på min mac og kan ikke åbne dokumentet mere

    Forumindlæg
    Jeg kom til at trykke cmd g i word 2011 på min mac. Nu vil den ikke åbne dokumentet uanset hvor meget jeg prøver. Jeg var i gang med en fysik rapport som jeg skal op i til eksamen i morgen eftermiddag og den skal sendes senest i morgen tidlig.... Hjælp!!!!!!!!!
  • raketforsøg?

    Forumindlæg
    hej. jeg er i gang med mit studieretningsprojekt i fysik og historie, og skriver om rumkapløbet mellem sovjet og USA. er der nogen herinde som kan komme med et forslag på et forsøg som kan supplere til teorierne bag en rumraket? på forhånd tak
  • Beregn afvigelse

    Forumindlæg
    Hejsa :-) Jeg er i gang med en fysik-aflevering og har lige lavet en lineær regression over nogle data (målinger). Der står så, at jeg skal beregne afvigelse i % fra den teoretiske værdi, men kan ikke finde nogen formel? Nogle, der kan hjælpe mig? :-)
  • Lydbølger- stående bølger for strengeinstrumenter

    Forumindlæg
    Hej allesammen :) Jeg skal fremlægge om lydbølger- stående bølger for strengeinstrumenter i fysik. Jeg ville høre, om der var nogen af jer, der har en ide om hvad jeg kunne fremlægge. Håber virkelig I kan hjælpe mig, for jeg er forvirret. på forhånd tak :)
  • inertimoment

    Forumindlæg
    hej.. Jeg skal snart igang med at skrive studieretningsprojekt i fagene matematik og fysik og emnet er inertimomenter..derfor vil jeg høre om nogle kender gode bøger eller sider om emnet eller nogen har noget liggende om emnet da dette ville hjælpe mig en hel del.. På forhånd tak
  • En der kunne hjælpe

    Forumindlæg
    hejsa :) jeg har en hjemmeside som jeg fandt her i studieportalen http://www.skolenoter.dk/ men jeg kan ikke åbne Noterne: - Download matematik A noter - Download fysik A noter er der en der kan hjælpe mig, til hvad jeg ka' gøre ?? Mange tak !
  • Tutor/Mentor søges til at hjælper med studiet

    Forumindlæg
    Jeg søger en tutor i Odense området som kan mig med mit studie. Jeg er lige startet på Odense Tek, og har nogle problemer med at følge med. Jeg har brug for hjælp i fagene Matematik,Elektronik og fysik.
  • Disposition om jordens skatte

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg skal lave en disposition om jordens skatte i fysik. Jeg er ret blank på det område, så jeg tænkte, om der var nogle personer her inde, som lå inde med nogle dispositioner om det emne, som jeg lige kunne kigge på og få lidt inspiration (: Tak på forhånd! :D
  • transformation! hjælp haster!!

    Forumindlæg
    hej jeg er en pige i 9.klasse som har brug for en forklaring på hvad en transformer er, og det haster utrolig meget (er til imorgen.) jeg er ikke så god til fysik, så ikke noget med mærkelige ord osv. vel? og helst en forklaring der kommer ind på det hele, eller det meste. på forhånd tak :-)
  • Hjælpelærer i matematik søges

    Forumindlæg
    Hej SP Jeg er en 2.g med en naturvidenskabelig linje, som søger en hjælpelære som kan hjælpe mig i matematik, hvilket jeg har på A og Fysik på B. Det vil ikke skade hvis personen også havde noget viden omkring bioteknologi, hvilket jeg også har på A . På forhånd tak :-)
  • Lektiehjælper søges

    Forumindlæg
    Jeg er en pige der går i 2.g på gymnasiet og har brug for lektiehjælp til bla tysk, engelsk og fysik. Jeg bor i Københavns området. Er der nogle der er interesseret, eller ved hvordan jeg kan finde en lektiehjælper?