Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 15481 til 15500 af 25375
-
Unheimliche Begegnung?
ForumindlægHejsa... Er der nogle der har lædt historien "Unheimliche Begegnung"? er nemlig i tvivl om hvad budskabet er, og i det hele taget hvem er forfatteren til denne tekst? og evt noget om ham? Håber der er nogen der kan hjælpe mig:D -
Efterlyser gode noter.
ForumindlægJeg sidder og skriver dansk- historie opgave, og har valgt at skrive om romanen "Med venlig deltagelse" af Erling Jepsen. Er der nogen der ligger inde med et par gode notater eller andet om romanen ? -
synopsis opbygning
ForumindlægHej, jeg skriver i historie, så jeg skal kigge med kildekritsik på det jeg læser. Jeg har udvalgt noget specifik som jeg skal bruge kildekritik på, og vil gerne vide, hvordan jeg skal få det ind i synopsen. eller er det noget jeg bare skal tage mundligt? -
referat?
ForumindlægNår man sidder til eksaminationen, skal man så også give et referat af HELE historien, selvom man kun får 1 normalside, som man skal snakke ud fra? Altså, hvis jeg får en side fra medea, skal jeg så også fortælle, hvad hele medea handler om? -
Styreformer
ForumindlægHejJeg skal op i historie i morgen, og min store svaghed er det her med opbygningen af de forskellige styreformer, er der nogen der har gode, korte overskuelige noter, der beskriver der forskellige styreformer og deres magtdeling?Kommunisme, Fascisme, Styret i USA, NazismeHåber på hjælpLouise -
Schuman-erklæringen
ForumindlægJeg skal op i historie i morgen, og vi kan komme op i Schuman-erklæringen. Jeg regner med at det bliver noget med at sammensætte den med en anden tekst, men er der nogen der har en idé om, hvad man kan tage frem i den?På forhånd tak :) -
Socialisme vs. Kapitalisme?
ForumindlægSidder lige og knokler med at få læst det sidste historie inden eksamen i morgen (og hue!!)Men men men.. Er faldet lidt i en grøft, for er ikke så stærk til det samfundsfaglige, så vil høre om der er nogen der kan svare på hvad forskellen på socialisme og kapitalisme er?Skal lige siges at jeg læs... -
Den franske zoo
ForumindlægNogen der ligger inde med en lille kort stil omkring historien om den franske zoo på fransk? Den må ikke være i alt for højt neavu. Hvis I har må i gerne sende. Håber i kan hjælpe, jeg har det lidt svært med den. -
Haste-spørgsmål
ForumindlægHej. jeg har trukket i historie i dag, og trak Danmrk Efter 1945. Jeg skal lave en problemstilling, men skal det være et spørgsmål, eller flere? Kan en problemstilling være: - Hvilke faktorer gjorde, at Danmark oplevede en højkonjunktur i perioden 1958-1973? -
tidslinie
Forumindlæghey alle:) er igang med at læse om DKs historie.. tænkte at det måske ville gøre det hele lidt lettere, hvis jeg havde en god tidslinie fra Oltiden og op efter..nogle der sidder inden med sådan en?-->håber;) -
AT
ForumindlægHej, jeg har om finanskrisen i fagene Samfundsfag og historie, mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at skrive et metode afsnit, og er ret tidspresset. er der nogen der kan komme med nogle ideer til hvordan? kan ikke rigtig finde ud af om jeg har benyttet mig af den kvalitative eller den k... -
erindring - første eller andenhånds?
ForumindlægHejsa, jeg har lige trukket til mundtlig årsprøve i historie og er nu igang med kildekritikken. Jeg har en erindring som er skrevet 50 år efter hændelsen. Den er udgivet i en avis. Er dette en første eller andenhåndskilde? Og er den primær eller sekundær? -
Midt i 24 timers forberedelse!
ForumindlægHej derude! Skal til eksamen i historie i morgen tidlig og er derfor midt i min 24 timers forberedelse. Har trukket emnet "Imperialismen" og ville høre om der var nogle som har nogle gode forslag til en problemstilling.? På forhånd tak! -
HJÆLP! Amerika i første verdenskrig!
ForumindlægHej :) Vi er to piger, som skal lave en historie opgave om Amerika i første verdenskrig. hvorfor gik Amerika ind i første verdenskrig? Hvad havde skibet lusitiana med det at gøre? er der andet i kan fortælle os om det? Vi håber RIGTIG MEGET at i vil hjælpe os ;) -
24-timers d.23 juni
ForumindlægHej! Jeg søger en proffesor/lærer/studerende-som-er-meget-dygtig-til-historie, som kan hjælpe mig d.23 juni med min 24timers eksamen enten i KBH-området/Nordsjælland eller bare over MSN. evt. med betaling. Nogen der er interesseret? VH -
Synkron og diakron
ForumindlægHej Hvad er forskellen på den diakrone og den synkrone analysemetode i historie? Laver man en synkron analyse når man fokuserer på et bestemt samfund på et bestemt tidspunkt, og hvorfor det ser sådan ud, hvor imod den diakrone ikke fokusere på et bestemt samfund, men forklarer hvordan en begive... -
NOTER!
ForumindlægEr der nogen der kan give notater til historie eksamen i 9. ? :) Det haster meget da jeg skal op på tirsdag! Så hjælp mig! Please! Kan ikke huske alle emner, men der er den kolde krig, anden verdenskrig og første self. Please hjælp! Tusind tak, Martinii -
ideer?
ForumindlægJeg skal digte en historie om en kæresteforhold..Hvor de mødes osv. Er der nogen der har nogen gode ideer til hvad jeg kan skrive om? Er der måske også nogen der har skrevet om sådan noget før i tysk.. Jeg vil gerne bare læse stilene til at blive inspireret osv? -
SSO film
Forumindlæghey.. ska skrive SSO om ikke så skide lang tid og vil gerne skrive noget i enten dansk eller historie.. interessere mig for film, så hvis i har nogen ideer til en teksk der er filmatiseret eller sådan noget... -
SSO film
Forumindlæghey.. ska skrive SSO om ikke så skide lang tid og vil gerne skrive noget i enten dansk eller historie.. interessere mig for film, så hvis i har nogen ideer til en teksk der er filmatiseret eller sådan noget...
