Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 15521 til 15540 af 23766
-
NEM SPG!
ForumindlægHey alle! Jeg skal op til fysik eksamen imorgen, men jeg har dog et problem! Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne svare på dette spg.? Spørgsmålet lyder sådan: Beskriv hvordan destillation af vand og sprit minder om destillationen af råolie! -
Ekliptika
ForumindlægJeg er ved at forberede mig på fysik eksamen, og skal vide hvad ekliptika er, men jeg synes ikke at de svar jeg finder på nettet er ens. Hvis jeg har forstået det rigtigt er ekliptika jordens bane om solen, men er den også de andre planeters bane om solen? -
termisk energi og energiindhold i fødevarer
Forumindlæghej alle, jeg har trukket spørgsmål i fysik i dag og har så 24 timers forb. men, men, men.. jeg skal så lige finde en forbindelse mellem termisk energi og energiindhold i fødevarer!? kom glad, nogle bud på hvordan man kan sammenkoble de to emner på en nem og overskuelig måde? -
Hjælp DTU
Forumindlæghej jeg bor i odense og skal starte på DTU (fysik kursus) om få dage, men jeg har kun været i København få gange. Er der nogen, der kan sige til mig, hvilken bus man tager til DTU fra københavns banegård? -
Tycho Brahes og Keplers verdensbilleder
ForumindlægSkal til fysik eksamen i morgen og jeg skal gøre rede for de to verdensbilleder, og komme ind på ligheder og forskelle ved de to verdensbilleder samt gøre rede Keplers 3 love. Nogle der har nogle råd eller som kan hjælpe mig på en eller anden måde? -
Spørgsmål indenfor faget oldtidskundskab ??
ForumindlægHeej Alle Efter sommerferien skal jeg begynde på gymnasiet .. Jeg har valgt den studieretning, som hedder: Matematik, Fysik og Kemi.. Og jeg skal have faget oldtidskundskab .. Jeg ville spørge om, hvad det handler om ?? Hvilke emner kommer man ind på i faget oldtidskundskab og hvad drejer det ege... -
Induktivt og deduktiv
ForumindlægHej jeg skal op i AT Hvad er induktivt og deduktiv, og hvordan kan man finde ud af om man har arbejdet induktivt eller deduktiv. Jeg har om fagene fysik og historie og min problemformulering er: Hvordan kom Newton frem til tyngdeloven og hvordan blev den anvendt? Hvordan har jeg så arbejdet??? -
eksamen
Forumindlæghej hej.. jeg står og skal til fysik eksamen på torsdag.. går på adgangskursus til maskinmester uddanelsen.. vi har skrevet en opgave som jeg så skal op i.. men har aldrig prøvet det før, så tænkte om der var en der kunne fortælle hvordan man lige skal gribe det an ? på forhånd tak:) -
Retrograd og heliocen. verdensbillede, HJÆLP 24-t eksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal til fysik eksamen imorgen, har probelmer med en del i det spørgsmål jeg har trukket. Hvordan løser det heliocentriske verdensbillede problemet med den retrograde bevægelse? - Jeg ville være evigt taknemlig hvis der var nogle der ville forklare mig det. Det haster en smule.. -
Hvilke bøger læses på KU
ForumindlægHej, Jeg overvejer at søge ind på Københavns Universitet. Er det muligt at finde en liste over hvilke bøger man læser på et givent studie? Jeg vil gerne se hvilke bøger man læser på eksempelvis Økonomi, Fysik, Matematik osv. på første år -
Split dx/dy
ForumindlægNår man i fysik løser mange problemer, bruger man tit det at splitte et udtryk som dy/dx. Men matematikken siger jo at det kan vi ikke bare gøre, men hvordan ser man hvornår man må og hvornår man ikke må splitte udtrykket? //Rasmus -
Elektromagnetiske Bølger
ForumindlægJeg har fysik examen i morgen og det viser sig at jeg ikke kan finde ud af en pind! Er ved at blive rimelig nervøs... En af vores emner er bølger. Er der nogen der kan fortælle mig nogle generelle ting om dem? Måske nogle formler? Tak :) -
00???
ForumindlægJeg har i fysik-eksamen fået 00 i skriftlig, hvilket kom som et chok. Er der en eller anden venlig sjæl der vil se om den virkelig ligger til et 00, eller om det vil være værd og klage?? Det vil betyde ENORMT meget, da det kunne være med til at bedømme hvorvidt jeg kan komme ind på mit studie. -
Tæller SO som A-fag? (HTX)
ForumindlægMine A-fag er: Dansk, Engelsk, Fysik, Matematik og Teknik. Tæller SO også med som et A-fag? Må jeg gange mit snit med 1,03 eller 1,06? (Jeg hævede Engelsk fra B til A). -
Ækvator
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål for i fysik, som jeg har svært ved at svare på.. Det lyder således: Ved ækvator svarer 360 grader til 40.000 km. Hvad svarer 1grader til i km? -
Gennemsnit under 02!!
ForumindlægHey, jeg går i 1.G men klarede mig dårligt i årsprøverne og eksamen DHO: 02 Fysik: 02 Skr. Mat: 00 Bio:00 Kemi:4 Men fik Samfundsfag: 02 Mediefag: 4 I afsluttede fag... Er jeg doomed??? :( -
Drejningsmoment
ForumindlægHASTER! Jeg arbejder med mit 24-timers projekt i fysik og jeg står stille med at forstå, hvad vektoren "g" står for i vedlagte bilag. Skal også vide hvad "Dobbelt lodret streg" helt præcis betyder? Det fremvises også i bilaget. -
Et eller to ord?
ForumindlægJeg er i tvivl om nedenstående skrives i et eller to ord. Jeg har set dem skrevet på begge måder. Tyskaflevering eller tysk aflevering Matematikaflevering eller matematik aflevering Fysikaflevering eller fysik aflevering Kemiaflevering eller kemi aflevering Danskaflevering eller dansk aflevering ... -
Hjælp jeg fryser
ForumindlægHej. Jeg har fået dette spørgsmål i fysik. Er der nogle, der kan hjælpe? En person har været ude at bade. Vandet er 20 grader og luften er 22 grader. Hvorfor fryser personen? På forhånd tak. -
Manglende forumkategori
ForumindlægJeg foreslår at oprette en forumkategori og opgavekategori i Naturvidenskabeligt Grundforløb, der jo en en obligatorisk del for alle på det almene gymnasium. Ofte kan det være svært for eleverne så tidligt i undervisningen at vurdere, om et spørgsmål eksempelvis passer bedst under fysik eller kemi.
